Gå til innhold

Har tatt mandlene for to dager siden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg tok mandlene på torsdag. Det har foreløbig gått greit, har spyttet en del slim og blod, får ikke i meg særlig annet enn saft, vann og litt suppe, men smertene er forholdsvis håndterbare bare jeg tar alle de smertestillende jeg har fått med.

Men ser nå at jeg har fått et gulhvitt belegg i hele halsen, der de har operert bort. Skal det virkelig være sånn? Ser kjempeekkelt ut, og det lukter skikkelig ille også... Huff, er ikke noe moro dette... Men om noen kan berolige meg med at det er normalt er det supert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

Jeg tok mandlene på torsdag. Det har foreløbig gått greit, har spyttet en del slim og blod, får ikke i meg særlig annet enn saft, vann og litt suppe, men smertene er forholdsvis håndterbare bare jeg tar alle de smertestillende jeg har fått med.

Men ser nå at jeg har fått et gulhvitt belegg i hele halsen, der de har operert bort. Skal det virkelig være sånn? Ser kjempeekkelt ut, og det lukter skikkelig ille også... Huff, er ikke noe moro dette... Men om noen kan berolige meg med at det er normalt er det supert.

Er du det minste usikker, så kontakter du lege! Evt. de som opererte deg! Du fikk vel et telefonnummer før de skrev deg ut?

Skrevet
Er du det minste usikker, så kontakter du lege! Evt. de som opererte deg! Du fikk vel et telefonnummer før de skrev deg ut?

Og du er selvfølgelig ikke alene håper jeg...

Gjest Gjest_Cathrine_*
Skrevet
Hei,

hei. Jeg fjernet mandlene for mange år siden og husker at jeg hadde belegg på tunge og svelg og dette var helt normalt. Det går over etter et par dager. Skulle du være redd for infeksjoner så kan du kontakte lege..følger vel feber med v/infeksjoner.

Viktig at du holder deg til myk mat, og du har sikkert fått masse instrukser.

Lykke til med rebabben din. Du vil få et nytt liv uten mandler :)

Gjest Gjest_Bonita_*
Skrevet

Det er faktisk helt normalt. En sårhinne der de har operert.

Fortsett å ta til deg flytende næring og kjør på med smertestillende. Vær obs på at de kan bli dårligere noen dager etter inngrepet. Etter hvert vil sårhinnene løsne og det kan føles som rasp i halsen. Du vil ha en stinkende ånde en stund framover. Tannkrem og tannbørste er kanskje ikke det du har lyst til. Det er en grunn til at man blir sykemeldt i 14 dager.

Skrevet

Må bare føye meg til de siste svarene her. Jeg tok mandlene for noen år siden og hadde hvitt belegg og en ånde fra helvete i flere dager. God bedring! :)

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Jepp, jeg føyer meg til jeg også. Tok mandlene for tre år siden, og jeg hadde også hvitt belegg og stinkende ånde. Helt normalt (jeg ble også informert om at jeg kom til å få det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...