Gå til innhold

Aftenstjerne sin dagbok!


Aftenstjerne

Anbefalte innlegg

Hm, tenkte jeg skulle prøve meg på dette her, skrive en dagbok. Leeeenge siden jeg har gjort. Men, fant ut det var greit å prøve. Er gravid, 12+1 idag, så da kan jeg jo skrive, så glemmer jeg ikke :)

Venter på brev fra rikshospitalet, hvor ejg har søkt om oppfølging på Dia pol, da jeg har lavt stoffskifte, håper på positivt svar fra dem, for jeg er ikke så fornøyd med legen, hun er flink for all del, men tar vel kanskje ikke alt så alvorlig!!

Magen har begynt å komme nå, Både ser det og merker det på klærne :D

Ellers har jeg de siste dagene blitt ekstremt trøtt igjen, føler bare for å sove, men det går vel over det og tenker jeg.

Hm, vet ikke hva mere jeg skal skrive nå, men da er jeg illefall igang om ikke annet...

Jaja, ha en fin natt til deg som leste dette :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Velkommen som dagbokskriver, Aftenstjerne.

Kjekt med dagbok i tillegg til snartmamma november klubben.

Skriver selv.

Er blitt en liten nettbimbo... :ler:

Må ha med meg "alt"...

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver Aftenstjerne :D

Det er deilig å være over de "kritiske" 12 ukene...

Regner med at du kommer til å få mye å skrive i dagboken din etterhvert. Gleder meg til å følge deg videre. :D

Klem fra Wit 13+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :D

De siste dagene har gått med til å være trøtt, eller å være sliten. Begynner å bli litt lei av det!!!

Er jo sykemeldt, så jeg kjeder meg mye, og døgnet er i ferd med å bli snudd. Må prøve å finne på noe lurt så jeg får snudd det tilbake igjen. Noen med noen gode råd?

Ellers så har jeg vært på en liten ultralyd på byporten idag, kjempe flott, fikk se den lille babyen, og at den hadde det bra. I tillegg så fikk jeg med en video på 5 min med meg hjem. Morro... Den har den kommende storebroren fått se idag, han syntes det var så morro :) Babyen var iallefall 13 uker nå, litt over 6 cm lang. Var ganske så rolig, m,en nikket litt og sugde på tott :D

Gleder meg til neste gang jeg.

Ellers så skal jeg på min første kontroll på dia pol på rikshospitalet på onsdag. har gått til fastlegen til nå, men siden jeg har så lavt stoffskifte så skal jeg bytte til Rikshospitalet, så jeg får en sikkelig oppfølging...... Kommer nok med en liten rapport her etter onsdagen.

Hm, har glemt å si noe om meg selv ;

Jente på snart 27 år, bor i bærum med samboer og sønn på 6 år. Jobber egentlig i en barnehage, men er sykemeldt 100% nå. Hm.. Ellers ikke så mye å si om meg for nå. Er trøtt, må legge meg... Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, nå har jeg vært på min 3dje kontroll, og det tok tilsammen 3 timer *sukk*

Kom på RH og gikk opp på kvinneklinikken, men ble sendt ned til lab for å ta blodprøver, hvorpå de glemte å sende med meg rekvisisjon, så¨jeg måtte "løpe" opp igjen og hente det, og løpe ned igjen. Når ejg skulle ta blodprøve, så fant de som vanlig ikke blodårer, så de måtte ta i hånden *au*

Kom opp på diapol og ventet 3 kvarter for å komme inn til jordmor. Der måtte jeg fortelle litt om meg. Veide meg, hadde gått ned 3 kg på en mnd, egentlig ganske greit siden jeg har såpass for mye fra før. Målte blodtrykk 150/90, hun syns det var noe høyt med ville gynekologen skulle måle for å dobbeltsjekke. Ellers så skjedde det ikke så mye spesielt hos jordmoren. Fikk vite at legen og gyn skulle bestemme hvor ofte jeg skal gå på diapol. Fikk nr i køen til gynekologen, indre medisineren jeg egentlig skulle til var på kurs.Nok en 3 kvarter med venting. Inne hos gynekologen så skulle hun sjekke resultatene fra blodprøven, men de var ikke kommet. Hun målte blodtrykk, det var 140/85 nå, hun syns det lå noe på grensen.

Vi ble enige om at jeg skal komme på en ny kontroll neste onsdag og, for å få resultat på blodprøver, ta blodtrykk mere, også snakke med indre medsiner. Og for å finne ut hvor ofte jeg skal komme.

Ikke noe UL siden det var så kort til jeg skulle på den ordinære UL. Føler vel egentlig at det jeg fikk ut av timene idag var masse venting, ikke noe spes mere. men,vet jeg blir tatt godt vare på der, og det er deilig.

Så neste kontroll for meg er da 28 mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...