Gå til innhold

Hvor ville dere ikke dratt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tyrkia

Har aldri vært der, men det frister ikke heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uhmm....*tenker*....hvor jeg IKKE vil til...uhm:

1-Russland

2-Finnland

3-Øst blokk landene

4-Tyskland

5-Iran

6-Irak

7-Israel

8- Syria

9-Grønland

10-Tokyo

Listen kunne sikkert blitt lengre, men velger å slutte der så jeg ikke mister mitt positive "hjørne".

:sjarmor:

Skrevet

Hmm, Polen er jo et vakkert land! Sentral- og Øst-Europa generelt burde man virkelig unne seg å besøke, før masseturismen tar overhånd der også. Det har vel allerede skjedd i mange øst-europeiske byer, men et land som Polen er fremdeles "mystisk" og uberørt.

Ellers kan jeg styre meg for mange asiatiske land.. Har aldri hatt særlig trang til å reise til Østen. Aner ikke hvorfor.. alle skryter jo av det, av både folket, naturen, maten..

Gjest sexysadie
Skrevet

jeg har ikke så lyst til å dra til Sverige for å si d mildt...

Gjest Poirot
Skrevet
- Grønland (sikkert eksotisk, men kaldt, og jeg ser for meg at maten er grusom...  )

Har vært på Grønland. Og spist hai md piffi krydder, ferskt hvalspekk, tørket fisk og selkjøtt (tran!!). Akkurat som at vi i Norg ehele tidne spiser smalahovud, blodklubb, tørrfisk og sel.....

Når jeg ikke smakte på de overnevnte retter på Grønland spiste jeg dritgod pommes frittes, pizza, vårruller, kylling og taco...

Grønland er utrolig og flott, og så drar du dit ikke pga MATEN?? Ta med knekkebrød, da, slik som pensjonistene gjør i Spania!

Skrevet

drar aldri mer til swansea, wales. eller paris.

Gjest Samara
Skrevet

Donpedro, jeg skrev vel at jeg er klar over at man får tak i annen mat der også! :blunke: Vet det er bare meg som sitter igjen med et fordreid bilde, om du vil kalle det det.

Jeg er generelt glad i å reise, og ville helt sikkert ha reist til Grønland også om muligheten dumpet ned i hendene mine (at jeg hadde fått en tur dit eller noe). Skulle jeg valgt reisemål selv ville imidlertid Grønland stått ganske langt ned på min prioritetsliste... Sånn er det bare.

Gjest Poirot
Skrevet

...dessuten er det en veldig dyr tur....

Men kjempekult å ha ligget i telt inne ved innlandsisen en kjølig september... Med folk boende i en bygd et par km unna, der butikken er åpen bare 1t hver dag, fordi de ikke er så mange...

*fred i sinnet*

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

En gammel venn av meg bor i Swansea for tiden, han kan fortelle at han aldri mer vil sette sine ben der :D

Så jeg begynner å forstå at det er rimelig ille, når dere begge nevner det slik ;)

Skrevet
Har vært på Grønland.  Og spist hai md piffi krydder, ferskt hvalspekk, tørket fisk og selkjøtt (tran!!). Akkurat som at vi i Norg ehele tidne spiser smalahovud, blodklubb, tørrfisk og sel.....

Gjør vi???

Selv kommer jeg nok aldri til å reise til det fjerne Østen, som f.eks Thailand. Liker ikke tanken på å bli oppfattet som sååå "turist"! Kjenner noen thaier og deres oppfatning av europeiske turister er vel ikke akkurat noe å flagge for... Forstår jo heller ikke en stavelse av noe asiatisk språk og heller ikke av kulturen, så jeg vet jo at jeg blir lurt trill rundt hele tiden.

Skal heller aldri mer reise til noe typisk "norsk" turiststed rundt Middelhavet igjen! Får jeg ubehendig lyst til å se at "naboen" driter seg ut, spanderer jeg heller en hundrelapp i bensin til Strömstad en lørdagskveld...

Spiser/drikker alltid det som måtte falle meg inn når jeg er ute og reiser, men en pakke "Havreknäcke" faktisk en grei reiseforsikring. For en norsk mage er dette som medisin å regne mot magetrøbbel forårsaket av uvante bakterier.

Skrevet

Hvis det er sånn generelt, altså ikke akkurat nå med tanke på krig og SARS, så er det vel ikke noe sted jeg ikke kunne tenke meg å reise til. Syns alle land har sitt særpreg og ting det kan være ok å oppleve jeg! Selvsagt er det steder som frister mer enn andre. Og skal jeg dra fram noe jeg helst ikke vil, så må det være å reise til de typiske nordiske turiststedene rundt middelhavet. Dvs, om jeg reiser til spania så skyr jeg steder hvor saga og ving har hoteller, og finner heller en liten koselig landsby.

Gjest Samara
Skrevet

Hvor er Swansea? Hvorfor er det så fælt der??

Skrevet

swansea ligger sør i wales. det er en utstudert nitrist, harry og begredelig by der jeg en gang måtte tilbringe et ufrivillig døgn på interrail.

og jeg kan love at jeg aldri vender tilbake.

Skrevet

et sted jeg absolutt ikke kommer til å sette mine bleike norske ben en gang til så er det i Alcudia på Mallorca!!! Det var sååå kjedelig, ingenting å se eller oppleve! MEN, er det et sted jeg definitivt kommer til å besøke flere ganger så er det DUBAI!! Helt vanvittig fint sted! Der kan du oppleve det meste, det lover jeg! Har du litt penger å bruke der er det enda bedre, for et større shopping- paradis skal du også lete lenge etter! Kan også anbefale bilferie i Europa hvis du vil se masse på forholdsvis kort tid. Ypperlig før man får barn og er eventyrlysten med mark i rumpa!! Jeg og min mann skal reise til Tyrkia, nermere bestemt Icmeler. Er det noen som har vært der og kan fortelle hvordan det er der? :briller:

Skrevet

Kommer ikke til å dra til Bulgaria igjen. Trivdes ikke!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ikke lyst til å dra til Russland med det første.

Har vært i St. Petersburg en gang, og er veldig glad for at jeg har vært der, men det frister ikke til gjentakelse. Folk er sure og folk i serviceyrker har ikke skjønt hva ordet service betyr. Vi opplevde blant annet at en dame i en togluke snudde seg bort og latet som om hun ikke så oss da vi prøvde å kjøpe togbilletter uten å kunne russisk. Hun gjorde ikke et eneste forsøk på å prøve å forstå. I tillegg så vi et lik i elva en av dagene vi var der.

Gjest Embla s
Skrevet

Mener du kun Swansea eller Wales generelt? Jeg har fryktelig lyst til å reise til Wales, eller - jeg hadde :wink: ... Hvorfor ikke Paris?

Gjest Tristessa
Skrevet

Det fjerne Østen frister ikke sånn helt umiddelbart, mye på grunn av aldeles overdreven varme og "turiststempel". Australia virker også litt dødfødt, uten at jeg helt kan si hvorfor. Men det er mange andre steder som står på brukernes nei-lister jeg gjerne kunne tenkt meg å reise til, øst-blokklandene for eksempel. Og Wales synes jeg er flott (har ikke vært i Swansea).

Svenske småbyer av det ekle slaget er noe av det verste jeg vet, vil helst slippe å reise tilbake til noen av de - Uddevalla for eksempel, eller Stömstad. *grøsse*

Skrevet

Er selvfølgelig uenig med mange av de antireisemålene som nevnes her, spesielt det om at Wales ikke er noe særlig! Riktignok var jeg bare nord i Wales, men det var nydelig!

Egentlig vil jeg reise overalt, bortsett fra de stedene jeg har vært og ikke vil tilbake til. Sånn som feks Athen - drittby!

Amelie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...