Gå til innhold

luft i megen

Fremhevede innlegg

Skrevet

har veldig ofte luft i magen... hva kan det skyldes og hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen her kan se magen din, vil du ha en god vurdering, besøk legen. Men det det KAN være, er noe du spiser:

Hvete gir meg luft i magen, også bønner. Bønner er jo da kjent for å gjøre nettopp det også. Melkeallergi kan vel også gi luftplager om jeg ikke husker feil.

Søk gjerne på google/kvasir osv etter luft i magen, og du vil sikkert få opp lister med mat som kan gi luft i magen. Kutt ut en og en ting om gangen, så vil du jo fort merke hva det er. Grunnen til at du må ta en ting om gangen, er at om du kutter ut alt som står på listene samtidig, så vet du jo ikke hvilken av dem som var årsaken, om luftplagene gir seg. Så kutt ut en gruppe mat om gangen, f eks først melketing, så brødmat, så visse typer grønnsaker osv.

Er det kun en eller 2 ting på listene du finner som du faktisk spiser, prøv å spis mindre av det. Jeg kan spise litt bønner, men det er jo så godt! så ender med at jeg eter for mye.. Så tåler du litt av en matvare du liker godt, så er det jo godt å vite.

Skrevet

Jeg var også veldig plaget med luft, ga seg i det jeg sluttet på hormon-prevensjon....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...