Gå til innhold

glemt pille

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_lola_*
Skrevet

Har seg sånn at i går glemte jeg å ta p-pilla mi og hadde sex. Går på lolette 28 og pleier å ta den rundt 23.00.

Var jeg beskyttet når jeg hadde sex ca rundt det tidspunktet?

Og en annen ting. Hvis jeg har hoppet over sukkerpillene på ett bratt for å begynne rett på det neste, kan jeg da ta en ukes pause midt i det andre brettet og likevel være sikker? Eller må det være 1 eller 2 eller 3x 21 piller mellom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå jeg vet jeg ikke med loette, er det en såkalt minipille? Altså at du har noen få timer på deg for å ta den, om du glemmer? F eks vanlige p-piller kan det gå 36 timer mellom 2 piller uten problemer. Så da har du 12 timer etter kl 23.00 til å ta den uten problem. Men så vidt jeg husker så er det kun noen få timer når man bruker minipiller.

Det du ikke skriver er: Tok du en ny? For har du da tatt en ny i løpet av disse 12 timene, så ja, da er du trygg. Siden du hadde sex når du skulle tatt pilla, så vil jeg tro det samleie var trygt.

Tok du ikke, så er det en liten mulighet for graviditet hvis du har sex framover. Og du må ta piller i minst 8 dager (noen sier 14, mulig det gjelder for deg, sjekk pakningsvedlegget ditt!) før du regnes som trygg igjen.

Tok du ikke ny, så ikke ta en ny idag. Det er ikke vits. Pillen må tas innen de 12 timene, ellers "fungerer" ikke den. Ta en ny idag og ta pillene som du skal i 8 dager. Litt usikker på om du må ta i 8 dager om du snart har pause, at noen av de 8 dagene er pillefrie, men vil tro du ikke bør ta den pausen... og bare fortsette på pillene. Aner ikke, tar sjeldent pauser selv.

Endret av lillemy8808

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...