Gå til innhold

Mikrobølgeovn


Gjest Bond

Anbefalte innlegg

Jeg har vokst opp uten mikrobølgeovn. Mamma var prinsipielt imot det, sa det bare fører til mye usunn mat. Dermed hadde vi ingen.

Nå bor jeg sammen med samboeren og vi har fått oss en mikrobølgeovn (mesteparten for å lage popcorn og smelte voks for hårfjerning, ehheheh)..

Men... jeg ser ikke ut til å bruke det for noe særlig, ved siden av å tine opp mat hvis jeg har glemt å ta det ut tidligere fra fryseren.

Noen gode tips om oppskrift, mat eller matvarer en kan faktisk lage/koke med mikrobølgeovn?

Tror jeg spiste en gang poteter som var stekt i mikrobølgeovn, men er ikke helt sikker.

Jeg vet at en ikke skulle steke egg i mikrobølgeovn, men utover det er jeg helt blank.

Noen gode ideer?

Det bare føles at den bare står der nesten uten bruk i ukedagene, for å rettferdiggjøre plassen den tar, skulle jeg finne noe bruk for den :)

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker mikroen stort sett til å varme middagsrester, lage havregrøt og å lage ostesmørbrød.

Ja, og tining mat da.

Endret av Munachimso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badiane
Nå har jeg syndet, og ikke søkt før jeg startet en tråd, men jeg bare tenkte ikke på det i det hele tatt.

Huff av meg :)

:sjenert:

Jeg synes ikke det er å synde. Det gjør da ikke noe om det dukker opp spørsmål som har vært stilt før? Dessuten kommer det sikkert nye tips i denne tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...