Gjest Kaffejenta Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jeg skal kjøpe en kaffetrakter til "festbruk" (vi drikker ikke kaffe selv), og jeg har lyst på en Moccamaster, fordi den har et godt rykte. På Elkjøp har de en haug varianter, og jeg tenker at vi klarer oss lenge med en enkel en. Men den hvite er jo sinnsykt mye biligere enn den i f.eks. gull - 699,- eller 799,- (husker ikke helt...) mot 1399,-! Noen som vet om det er nøyaktig samme trakteren, bare at den hvite regnes som litt døllere enn de andre, og derfor er billigere?? Eller er det noen andre, hemmelige forskjeller som gjør at den hvite er billigere...? Takknemlig for svar!
sanmal82 Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Jeg skal kjøpe en kaffetrakter til "festbruk" (vi drikker ikke kaffe selv), og jeg har lyst på en Moccamaster, fordi den har et godt rykte. På Elkjøp har de en haug varianter, og jeg tenker at vi klarer oss lenge med en enkel en. Men den hvite er jo sinnsykt mye biligere enn den i f.eks. gull - 699,- eller 799,- (husker ikke helt...) mot 1399,-! Noen som vet om det er nøyaktig samme trakteren, bare at den hvite regnes som litt døllere enn de andre, og derfor er billigere?? Eller er det noen andre, hemmelige forskjeller som gjør at den hvite er billigere...? Takknemlig for svar! den hvite er i plastikk og uten stativ til filterholderen og mye dårligere kvalitet, mens de andre er i alluminium og har stativ i tillegg har den i sølv egen varsellampe for kalkrens.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Hvor i verden bor du? Sjekk avisannonsene på www.aftenpostenguiden.no for hus og hjem. Der leste jeg en annonse for elkjop, og mener å huske moccamaster i "gull" nå er på tiolbud til 699,-. Løøøøøøøøøøøøp og kjøp.
Tropehus Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Jeg jobber jo med dette; La meg først si at Moccamaster er et godt valg, men det er endel forskjeller mellom de billige og dyre modellene. Den hvite maskinen er omtrent utelukkende laget av plast og den gulner fort. Da ser den ikke så delikat ut. Det finnes en sort utgave i plast som er noe dyrere, da slipper du jo problemet med at den gulner. På den billigste utgaven har du ikke mulighet til å regulere instillingen for trakting av mindre mengder, eller renseindikator. Det får du på de litt dyrere modellene. Det som jeg mener er den mest vesentlige forskjellen er at på den hvite modellen er det ganske unøyaktig hvor mange grader vannet er når det slippes i filterbeholderen. Dette har en god del å si for smaken. På de dyrere modellene er dette mer nøyaktig. (94*c) Det blir jo et vurderingsspørmål, dersom dere ikke drikker kaffe så er dere vel neppe så opptatt av smaken. Men på den annen side; slenger du i noen hundrelapper ekstra får du en maskin som holder seg bedre, lager bedre kaffe og varer i årevis!
Gjest Kaffejenta Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Heisann og takk for svar! Jeg dro til Elkjøp i dag for å kjøpe den billigste hvite til 599,-, og oppdaget tilfeldig at den i gull var på tilbud til 699,- . Halv pris, for et varp!! Så det ordnet seg for snille piker selv før jeg fikk svar fra dere. Men nå når jeg leser svarene vet jeg ihvertfall at det var lurt å kjøpe den gullmodellen Kjempefornøyd!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå