Gjest Hagenissen Skrevet 1. mai 2003 #1 Del Skrevet 1. mai 2003 Er det noen her som vet hva forskjellen på en rive og en rake er? Foreløpig er de jeg har spurt enige om at den ene er vifteformet, mens den andre er rektangulær med tagger. Problemet er at ingen vet hvilken som er hva! Noen KGere som kan mer om hageutstyr enn oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2003 #2 Del Skrevet 1. mai 2003 Raka er vifteforma og riva er rektangulær med tagger. Riva er ofte i metall, og raka i plast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-ling Skrevet 1. mai 2003 #3 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg trodde man rakte med riva... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. mai 2003 #4 Del Skrevet 1. mai 2003 Det trodde jeg også. Men ordboka er ikke enig. Vi sier jernrive om den som har tagger i vinkel, og rake om den man bruker på plenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2003 #5 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg raker med riva, så får det hete hva det vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. mai 2003 #6 Del Skrevet 1. mai 2003 Det er riktig det. I følge ordboka er både ei rake og ei rive et redskap som du bruker til å rake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@shygirl@ Skrevet 1. mai 2003 #7 Del Skrevet 1. mai 2003 Rive er den med tagger av jern... Som man gjerne bruker når man skal rive noe opp av bakken... Rake er den plasttingen man raker løv med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2003 #8 Del Skrevet 3. mai 2003 Rake eller rive, Poenget er vel at den gjør jobben??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2003 #9 Del Skrevet 3. mai 2003 Rake eller rive, Poenget er vel at den gjør jobben??? Mulig det.... Jeg må gjøre jobben sjøl jeg. Hvor var det de solgte slike sjølrakende river hen sa du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2003 #10 Del Skrevet 3. mai 2003 Mulig det.... Jeg må gjøre jobben sjøl jeg. Hvor var det de solgte slike sjølrakende river hen sa du? Selger vel ikke, jeg gifta meg med han for to år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå