Gå til innhold

Rødt i trusa?!?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sara_*
Skrevet (endret)

Jeg er midt mellom mensperiodene. Altså eggløsning. Og da fikk jeg blod i trusa. Og da ble jeg kjemperedd fordi jeg har aldri hatt så mye blod i trusa før. Og jeg er jomfru. Også nå tør jeg ikke å bruke lys bukser heller mere. Og jeg som nettopp har kjøpt to nye lyse gråe bukser. Og to nye lyse gråe joggebukser. Jeg tenkte jeg kunne bruke de midt i eggeløsninga. Men nå tør jeg jo ikke å bruke de fire nye buksene da. Og bind er helt uaktuelt. Det er helt fryktlig å ha på bind synes jeg. Helt grusomt ekkelt. Og tamponger klarer jeg heller ikke. det er jo vondt. Så nå må jeg alltid kjøpe og gå med sorte bukser sånn i tillfelle det kommer blod. Uff. Jeg hater mensen.. Jeg hater blodet midt i eggløsninga også. HJelp,, Hva kan dette være? Jeg går ikke på p-piller hvis det har noe å si...

Overskriften endret da den forskjøv forumoppsettet.

Lillebøll-mod

Endret av lillebøll
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker ikke som du er så altfor gammel, og da har mensen det med å klusse og rote verre, og kan komme akkurat når den vil, ikke når du tror den er der.

Og du må nesten bruke bind eller tamponger uansett hvor lite du liker det, det er mye bedre. Husk, går du lenge med skitne klær så vil det lukte. Har da hatt uhell selv..

Er du over 16 år så gå til helsesøster og prat, og tror ikke hun heller at det er noe verre enn "klussete mens", så spør om p-piller. Da kan du hoppe over å ha mens om du ønsker det. Ikke du trenger uansett. Så kan du heller ha det annenhver eller tredjehver måned osv. Snakk med helsesøster om det ihvertfall. Er du under 16 år så må en av foreldrene dine godkjenne at du bruker p-piller, og du må til legen etter det jeg har skjønt, ikke til helsesøster. Men du kan sikkert PRATE om det med henne, hun kan bare ikke gi deg noe.

Skrevet

Farg buksene, og bruk truseinnlegg? Finnes endel gode av tøy som er greie. Eggløsningsblødninger pleier skjelden være store, så skulle tro det funker.

Skrevet
Er du under 16 år så må en av foreldrene dine godkjenne at du bruker p-piller, og du må til legen etter det jeg har skjønt, ikke til helsesøster. Men du kan sikkert PRATE om det med henne, hun kan bare ikke gi deg noe.

Er dette nye regler? Jeg husker jeg fikk p-piller hos helsesøster da jeg var 14, uten at foreldrene mine visste noe.

Ellers vil jeg anbefale å bruke truseinnlegg, finnes mange som ikke er så ubehagelige.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)
Er du under 16 år så må en av foreldrene dine godkjenne at du bruker p-piller, og du må til legen etter det jeg har skjønt, ikke til helsesøster. Men du kan sikkert PRATE om det med henne, hun kan bare ikke gi deg noe.

Jeg har forstått det sånn at jenter under 16 år må til legen for å få p-piller, og at man for å bestille legetime i denne alderen må ha foreldrenes samtykke. Men om han har opplysningsplikt overfor foreldrene når hun er over 12, er jeg ikke så sikker på. Når det er spesielle ting, men ikke sånn uten videre.

Til ts: Du får nok bedre svar om du går til lege eller ringer eller sender mail til suss. Siden deres er her.

Endret av Frk Åberg
Skrevet

Uansett må vi alle bruke bind eller tamponger når vi blør - enten vi liker det eller ikke.

Skrevet

Hvis jeg ikke tar helt feil, så mener jeg å huske at man får p-piller uten foreldrenes samtykke helt ned til 12 års-alderen.

bare gå innom helsesøster/lege å spør.

eventuelt snakk med mamman din om det. alle mødre vet at p-piller er "bra å ha" for å få litt kontroll på mens-syklusen.

Skrevet

Jeg har ihvertfall blitt forklart reglene nå er slik. Men det er jo da dette hensynet om foreldrene burde vite at jenta får p-piller eller ikke, f eks svært religiøse foreldre. Og da kommer hensynet til jentas sikkerhet først, ønsker hun da å ha sex før hun er 16 år så kan vi jo alle tenkes oss hva som kan skje om hun ikke har prevensjon. Så det er mulig, men man kan bare ikke si "jeg vil ha p-piller uten at mamma vet det", man må ha en god grunn.

16 år er jo grensa for abort også, og å få legebehandling som ikke er alvorlig (fikse trang forhud og lignende). Da gjelder jo også regelen om at man KAN få det gjort, men ikke fordi man "har lyst", men trenger en god grunn.

Skrevet
Jeg har ihvertfall blitt forklart reglene nå er slik. Men det er jo da dette hensynet om foreldrene burde vite at jenta får p-piller eller ikke, f eks svært religiøse foreldre. Og da kommer hensynet til jentas sikkerhet først, ønsker hun da å ha sex før hun er 16 år så kan vi jo alle tenkes oss hva som kan skje om hun ikke har prevensjon. Så det er mulig, men man kan bare ikke si "jeg vil ha p-piller uten at mamma vet det", man må ha en god grunn.

16 år er jo grensa for abort også, og å få legebehandling som ikke er alvorlig (fikse trang forhud og lignende). Da gjelder jo også regelen om at man KAN få det gjort, men ikke fordi man "har lyst", men trenger en god grunn.

Jeg trengte ikke ha noen god grunn, bare dro på helsestasjonen og sa at jeg har kjæreste, vi har sex, jeg vil ha p-piller. Så fikk jeg det.

Men dette ble veldig på siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...