Gå til innhold

Stearinpikkens andre hjem

Gjest Stearinpikken

Anbefalte innlegg

Gjest Stearinpikken

Alt går strålende!

Jeg har fått kjæreste :hjerte: Han er 1 år ynge enn meg og bor på rommet ved siden av.. hehe.

Så har jeg lært meg å spille piano og jeg har begynt å tegne igjen :)

Det er litt travelt for tiden, men det er gøye oppgaver vi har! Nå har vi bildeserie så vi tar helt av utkledd som porselensdukke på reinsdyrskinn i eplehagen osv. :-D

Har vært på en del konserter igjen bl.a Timbuktu :) Og så har brannalarmen gått hver uke siden brannøvelsen vi fikk midt på natta, utrolig ekkelt.

Det begynner også å bli jævelig kaldt her, og jeg er nødt for å skaffe meg en boblejakke!

Nå er det jo snart juleferie, og pappa har vært så snill og spandert flybillett på meg. Men det er så trist også for halve året er ferdig :(

Men nå tenkte jeg meg å hoppe i sengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sååå koselig :strix:

grattis med kjæreste!

Jeg møtte min kjære på FHS og vi er samboere nå :rødme:

skjønner du syns det er trist å reise hjem til jul.. hehe. det syns jeg og. felte noen tårer da ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

godt nyttår!! :hoppe:

jeg syns et av dine nyttårsforsetter skal være å henge mer på KG ;)

selvom jeg skjønner veldig godt at du ikke gjør det.. hadde heller ikke villet bruke tiden min på fhs til å henge her! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Stearinpikken

Yo folks ;)

Har ferie nå jeg. Det er da jeg husker å oppdatere meg ;P

Kjæresten min er kommet på besøk og ligger i den digge senga mi. Herregud, som jeg har savnet den! Myk og stor :-D

VI har vært sammen i 4 mnd eller noe nå, og jeg er så forelska! På tross at jeg er 21 og han fortsatt er 19.. :sjenert:

Siden sist har jeg funnet ut hva jeg skal bli, og det er fotograf!

Har 2 opptaksprøver jeg må gjøre ferdig, og jeg grugleder meg..

Sende mail til hu ene på den ene skolen, og hun var en 40 som kom inn av 600 søkere :huh: SLIT!

Jeg fikk forresten skaffet meg den boblejakken, og den har vært min bestevenn i vinter.

Nå jeg er også kommet hjem fra studietur som var på 2,5 uke. Vi har vært i København, Nederland (Berlicum og Amsterdam), Paris og Barcelona. Det har vært en helt fantastisk tur! Opplevs så mye, og vært så mange steder. De er helt fantastiske, og jeg hadde heler ikke vært på noen av stedene før. Men det er deilig nå og ikke tilbringe døgne rundt med de samme 10 folka, og bare være med JM :hjerte:

Jeg skal prøve sånn etterhvert å oppdatere litt mer her, for det er jo litt koselig. Det er jo dagbok, og da jeg skulle finne frem dagboken min nå trykket jeg på linken i signaturen min, og sidene fra i fjor med F-problemer, svensker og rennebæsj dukket opp.. Det var rart å lese, men litt morsomt også siden dette er ting jeg har litt glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Takk for hilsen til dere som gidder å skrive hilsener i boka mi, og koser med den når jeg glemmer det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Hvilken skole skal du søke på?

Du gikk webstudent på Noroff, gjorde du ikke? Gikk du heltid eller deltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Jeg begynte som helttid, men det ble etterhvert deltid.. Har siste eksamen igjen, måtte ha pause. Angrer egentlig på det året.

Men nå skal jeg søke på Norsk Fotofagskole og Bilder Nordic School of photography :)

Jeg tror jeg har liten sjanse, for på Nordic er det ca. 600 søkere og 40 som kommer inn.. :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg har store planer om å ta Norsk Fotofagskole etter Noroff :jepp:

Det går ann å bytte fra heltid til deltid da? Det er godt, jeg lurte på det :) Tenkte å søke heltid først for å se om jeg greier det, men var redd for at det ikke gikk ann å bytte om det blir for mye. Måtte du vente til semesterslutt?

Hadde vært gøy å se noen av bildene dine, om du har deviantart eller flickr eller lignende! Driver jo med foto selv :Nikke: Lykke til med å komme inn på Nordic! En i klassen min på Noroff MMD kom inn, og han var ikke superflink eller noe, men gjennomsnittlig god, og gjorde det bra på intervjuet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Jeg har deviantart, men har ingenting der.. Du minnet meg vel egentlig på at jeg har en sånn ;P

Det eneste jeg sliter med i forhold til opptaksprøvene er at jeg ikke har nok tid. Jeg er årbok-redaktør, layout-ansvarlig og bilde-ansvarlig og det er masse annet å gjøre i tillegg.

Men vi har jo studio og mørkerom jeg kan utnytte meg av i klasserommet, det kommer jo godt med.

Jeg har forresten kjøpt med 2 objektiver :-D

Sigma 10-20 mm

Sigma 70-300 mm

GØY :-D

Skal prøve å legge ut et par bilder på DeviantArt i løpet av ferien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Send meg dA-adressen din på PM da :D

Jeg har også en Sigma, 18-50 mm :hjerte: Mmm den er sørenmeg bra altså! Du må fortelle meg hvordan 10-20mm er, den er jeg nysgjerrig på!

LYKKE TIL hvertfall :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stearinpikken

Jeg har også lyst på 50 mm.

Kit-linsa til 400D er ikke mye å skryte av.

Men 10-20 mm er syk, den er så kul! Er det et objektiv du skal kjøpe bør det være det :-D

Jeg heter ~Stearin dA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg kjøpte ikke kit-linsa til 450D, kjøpte bare sigma-linsa istedet, og det er jeg glad for! :jepp: 10-20mm er macro eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Det var lurt. Jeg har kjøpt alt mitt brukt, for jeg har ikke så mye penger. Men alt er jo i veldig god stand ;)

10-20 mm er vidvinkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Grafica

Åja! Vidvinkel har jeg aldri prøvd, til Olympusen hadde vi bare macro og tele i tillegg til normalobjektiv. Spennende, kanskje det skal settes på kjøpelista :jepp:

La deg til på dA forresten!

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Har bare nytt skall altså.. Men du har vært savnet her!! Håper du kommer innom litt oftere, samtitid skjønner jeg jo at du har fullt opp med kjærste og skole osv! Er kanskje ikke det mest fristende å skulle sitte inne og oppdatere deg på kg :ler:

Høres ut som om du har det veldig bra!! :hoppe:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var du vet du! :nigo:

vil gjerne høre mer om livet ditt på FHS! tenk hvor fort året har gått.. dæven. jeg er så glad du dro! :strix: føles nesten som du er ungen min! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Kjører tilbake til kjære Sogndal igjen i dag, så vi får se når den oppdateringen kommer ;P

Men jeg er så glad for at du nevnte folkehøyskole! Det er det beste valget jeg noen gang har tatt. Jeg har fått kjæreste, funnet ut hva jeg skal bli, blitt mer sosial og fått mange nye venner. Utrolig bra år :-D

Veit jeg ikke er så flink til å oppdatere, men jeg føler jeg er litt lei av dagboka, men vil ikke slette den heller. Er god å ha.

I påsken har jeg iallefall hatt en sosialiserende og jobbfri påske. Jobba bare en gang, og det var deilig å la ferie være ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...