Gjest Ung og dum Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jeg hadde ubeskyttet samleie i går på dagen og tok angrepillen på kvelden. Var så dum at jeg hadde ubeskyttet samleie igjen i kveld.. Må jeg da ta ny angrepille i morgen?
Noli Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 (endret) Nei, det tror jeg ei. Endret 21. februar 2008 av Noli
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Jeg ville ha tatt en ny...Ellers kan du kanskje ringe legevakta og høre, eller til en helsestasjon imorgen?
Gjest scruella Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Man skal vel helst ikke ta de så ofte?
lillemy8808 Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Man bør jo ikke ta flere i løpet av en syklus pga det klusser opp kroppen, du risikerer at mensen blir veeeldig forsinket eller at du blør til helt feil tidspunkt, uten at det betyr at du er gravid. Angrepilla bør jo tas i løpet av et døgn helst, mulig at den du har tatt da ennå har gjort noe med kroppen, slik at samleie nr 2 også faller under? For så vidt jeg husker så hindrer den eggløsning og gjør noe med skjeden slik at egget ikke fester seg, og er det slik ennå, så er du jo trygg. Men du, et høflig tips: Varig prevesjon er både billigere, tryggere, og bedre enn å styre med angrepiller. P-piller ER IKKE farlig, ikke egentlig. Mange jeg vet om som får helt angst av alle disse nyhetene om blodpropp, men hvorfor er da alle typer p-piller på markedet ennå? Hvorfor bruker så mange kvinner dem uten problemer om det er så "super-farlig"? Mange er også redde for å legge på seg og alt dette... Men det må da heller være bedre å legge på seg noen få kg i noen få måender (for det blir ikke verre enn det!) enn å surre rundt uten ordentlig prevensjon? Kan du ikke bruke vanlige p-piller så ta en prat med lege eller helsesøster, mulig det er andre ting du tåler. Så slipper du å lure på om du er sikker eller ikke når du er samleie .
Noli Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Angrepillen gjør ingenting med skjeden, men med livmorveggen. Den hindrer eggløsning, hindrer spermen i å befrukte egg og hindrer at befruktede egg fester seg i livmoren. Og forutsatt at du har fast seksualpartner er p-piller en god løsning, hvis ikke er kondom en god løsning.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Du som vet så mye om den.. Kan du det som ts spør om?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå