Gå til innhold

Framskynde mensen?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Væren_*
Skrevet

Skulle hatt mensen nå, men har gått over en uke. Men nå vil jeg ha den ellers ødelegger den en ferie, noen tips?

Kan det være jeg er sen fordi jeg har utsatt mensen de to månedene før??

Blir helt stresset av dette her.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, begynner du først å tulle med syklusen så er det klart den roter seg til. Har du utsatt mensen de to foregående månedene så vil jeg tro at syklusen din er helt forstyrret og det er uråd å vite når mensen kommer.

Evt kan det jo hende du er gravid.

Når det er sagt så er min erfaring at mensen alltid velger å være for tidlig/for sen når det passer som dårligst, og gjerne i forbindelse med ferie. :(

Skrevet

Jeg vet bare om tabletter som kan utsette mensen, ikke slik at du kan få den tidligere. Disse er på resept.

Skrevet

Stresser du, kan jeg love deg at den ikke kommer. Er det noe som ikke hjelper så er det å lokke på den! ;).

Spiser du nok? Jeg som da sleit med å ete nok i perioder, mistet den, eller den kom noen dager for sein osv.. uten at jeg mistenkte graviditet. Så ville jeg gjerne ha den DEN dagen pga jeg skulle reise til han som nå er sambo og ville få den overstått.. Dyttet i meg en del mat, som brødskiver med leverpostei (jern!) og slappet av. Spiste godt og med jevne mellomrom. Jeg hadde mensen før jeg la meg den dagen ;).

Skrevet

Primolut kan utsette mensen, den er på resept. Har du god tid på deg, kan en monofasisk p-pille som Microgynon tas sammenhengende noen uker, når du slutter på den får du mensen innen et par dager, slik kan mensen forskyves nærmere i tid. Er ferien rett rundt hjørnet, kan det fort bli krøll uansett hva du gjør, når du allerede er i ulage. Kanskje er det beste å prøve Primolut, vær oppmerksom på at noen blir veldig "hormonelle" av den, noe som kan ødelegge en ferie vel så effektivt som blødning kan ;)

God ferie :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...