Modern woman Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #61 Del Skrevet 15. juli 2008 Neeeei? Hva?? Er du sikker??? Jeg vet jo ikke hvordan temperaturmåling fungerer, men sa legen også at det betyr spontanabort?? Joda... temperaturmåling fungerer slik at man måler hver eneste morgen, før man står opp, på samme tidspunkt, fra første menstrusjonsdag. Til å begynne med er temperaturen ganske lav, under menstruasjonen. Så stiger den til eggløsningsnivå, noen tiendedeler opp. Ofte over 37grader. Når egget ikke blir befruket synker den raskt ned igjen. Gjerne bare etter en dag eller to. Men blir egget befruktet holder den seg på det samme nivået. Blir graviditeten av en eller annen grunn avbrutt, synker temperaturen også. To uker ventet jeg spent, var så redd hver morgen for at temperaturen skulle ha falt ned. Etter to uker slappet jeg av. Kjøpte graviditetstest og gledet meg til å å se den positiv. Tenkte å vente enda en uke. For det er ikke alltid hjemmetestene gir utslag så tidlig som to uker. Jeg slappet av og tenkte at dette går bra! Gledet meg! og der, morgenen etter falt temperaturen, ikke så mye, bare to tiendedeler. Tenkte det måtte være feil. Men jeg følte på kroppen at noe ikke stemte. Dagen gikk og dagen etter sank temperaturen enda lenger ned. Jeg kjenner at nå kommer mensen, tipper to dager. Ikke bare kommer mensen, men det som skulle blitt vårt barn. Jeg vil nok ikke kunne se det en gang, for det er så fryktelig lite... men jeg vil vite at det er der, og der er mer enn nok. Faktisk litt for mye.... :gråte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modern woman Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #62 Del Skrevet 15. juli 2008 Bare innom og gir deg en Trist å lese at du har det så vanskelig, vi har selv slitt med å bli gravide og har en liten jente som vi fikk med assistert befruktning. Hvis du har vært gravid nå og holder på å miste, så kan du i det minste bli gravid og kommer helt sikkert til å bli det igjen. Er dessverre helt vanlig å miste en gang og til og med to. Ja jeg vet, dette er en mager trøst, men... Det ordner seg til slutt for snille jenter vet du Et helt sikker på at det vil gjøre det for deg også. Takk for at du prøver å munte meg opp, beklager at det ikke virker. Ikke nå... Men skal huske på det du skriver og ta det frem igjen om en stund når jeg har roet meg ned litt, da vil det nok hjelpe, mye. Det gleder meg å høre at det ordnet seg for dere. Tipper dere er fantastiske foreldre. Gravid kan jeg bli, men kan jeg bære frem? Nå har jeg mistet to ganger som jeg vet om. Flere tidligere som jeg mistenker, men ikke vet sikkert. Jeg har hørt flere som sier at det ordner seg for snille jenter til slutt. Men hvor lenge er det til, "til slutt" og er jeg snill nok ... Sikkert flere som har slitt lenger enn de drøye to årene jeg har slitt. Føler meg alene, selv om jeg vet at jeg ikke er det... På en måte skulle jeg ønske at jeg var helt alene om å ha det slik, for jeg unner ingen dette -ingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 15. juli 2008 #63 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg har jo ingen forutsetning for å vite hvordan du har det, så jeg ville bare innom med en trøste . Håper alt ordner seg snart for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modern woman Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #64 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har jo ingen forutsetning for å vite hvordan du har det, så jeg ville bare innom med en trøste . Håper alt ordner seg snart for dere! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modern woman Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #65 Del Skrevet 19. juli 2008 Går litt bedre nå... Må bare ta en dag av gangen. Fikk samlet noen av jentene, til en jentekveld på byen. God "medesin" Tankene endret fokus og jeg koste meg, kan ikke huske sist jeg hadde det så kjekt! Med alt dette hengende over meg så har jeg trukket meg litt inn i meg selv. Har nesten ikke hatt noe tid sammen med venner. Bare jobbet og talt dager til neste menstruasjon, eggløsning osv... Rene selvtorturen. Tror jeg må fokusere litt mer på alt det jeg har og ikke så mye på det jeg ønsker meg. Ikke minst ta vare på dem jeg har, de som bryr seg. Må bli flinkere til å holde kontakten og vise at jeg bryr meg, for det gjør jeg jo. Er bare så lett å glemme når man har hodet fullt opp med andre ting. Tror det jeg trenger er en formatering av "hardisken" -det hadde vært noe! Hehe. Å få barn betyr ikke alt her i verden, jeg vet det nok. Må bare prøve å ikke glemme det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modern woman Skrevet 7. september 2008 Forfatter #66 Del Skrevet 7. september 2008 Endelig online igjen ... Nettet har vært nede i over en måned. Men nå er det oppe og går igjen, og det er bra Etter at jeg begnte på pergotime har jeg hatt to spontanaborter. Det har ikke vært lett, men vi gir oss ikke helt enda. Nå er vi inne i en ny prøveperiode og jeg har en god følelse. Går det ikke denne gangen heller så må vi ta en pause. Har lovet min mann det. Jeg stresser så mye mer med det enn det han gjør, og det går utover forholdet vårt. Om forhodet ryker så er meningen med å få barn sammen en smule bortkastet. Men jeg tror det går bra. Det må jo bare gå bra... Tenk så fikk jeg æren av å være fadder til verdens vakkreste prinsesse! Er så stolt som jeg aldri har vært før! Jeg elsker den ungen og tror jeg vil bli en god fadder for henne. Skal, om ikke annet, gjøre mitt aller beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modern woman Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #67 Del Skrevet 5. oktober 2008 På tide med en pause ... Orker ikke flere aborter nå. Kanskje er det ikke meningen at jeg skal ha barn. Kanskje en gang, bare ikke nå. Tiden vil vise. Mulig jeg gir opp for lett, men jeg orker ikke kjempe mer nå. Har ikke krefter igjen. Takk for all støtte og medfølelse. Takk for råd og fine ord. Takk for at dere har delt deres historier, og erfaringer med meg. Setter stor pris på det. Takk for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå