Gå til innhold

"utslett" og kløe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ofte kløe i underlivet. :cry: Bruker soppkurer dann og vann uten at jeg synes det hjelper nevneverdig. Som oftest må det bare gå over av seg selv... :forvirret:

I dag oppdaget jeg imidlertid at jeg har tørr og skallende hud rundt skjedeinngangen, spesielt på ene siden. (tok en "opprydning" der nede idag, og da oppdaget jeg det, og nå har jeg lite lyst til å gå til legen og vise fram hva jeg har gjort, og oppdaget... :rodme: )

Noen som har en anelse om hva det kan være, og hva man kan gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg kan anbefale deg er å få deg en legetime og få det sjekket ut der. Er desverre ikke mye annet man kan gjøre :)

Skrevet (endret)

Hadde jeg og en gang, gikk til legen, fikk beskjed om å vaske med såpefri såpe på apoteket (lactacyd), smurte på hydrokortison krem 3 ganger daglig i ca en uke. Alt ble borte!

Det lureste og sikreste er å bestille legetime ;)

Endret av Reka
Skrevet

Kløe i underlivet kan være så mangt, så har du den minste mistanke om at det er noe galt, så bør du oppsøke lege!

Når det er sagt, så fører det tørre inneklimaet og den til dels overdrevne rensligheten hos oss nordboere til at vi gjerne klør litt "overalt" på denne årstiden. Dropp såpe (Også såkalt "intimsåpe") og vask bare med rent vann, undertøy som inneholder noe særlig annet enn 100% bomull og som kan vaskes på minst 60 grader, resirkulert toalettpapir (Masse ekkelt, bl.a. lim, som er tilsatt for å få det til å henge sammen!) og all bruk av bind/truseinnlegg som ikke er absolutt nødvendig.

Hårfjerning er et kapittel for seg og både produktene som brukes og hårfjerningen i seg selv kan føre til en god del irritasjon og kløe.

La "den" (:ler:) leve sitt eget liv noen dager og går det ikke over da, bør du, som sagt oppsøke lege. Noen er redd for at det skal lukte, men et helt rent kvinnekjønn har faktisk en særegen lukt som jeg synes vi må kunne tåle! ;)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar!

Det har gått over for denne gang.

Men lurer litt på hva det kan være... Ikke bruker jeg såpe (dvs. hender jeg bruker intimsåpe / lactacy) og ikke bruker jeg truseinnlegg, kun bind v/ mensen. Prøver å styre unna syntetiske truser og truser som har søm midt under, men ikke alltid like lett... Så jeg føler at jeg har fulgt alle råd jeg har fått opp gjennom. :tristbla:

Ja, ja... Får prøve å få legetime neste gang (når hårveksten er på plass igjen, :gjeiper: , som for øvrig ble fjernet med høvel...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...