Gå til innhold

Hva skal dere ha med i bagen?


cilipili

Anbefalte innlegg

Hva skal dere ha med i bagen på sykehuset? Husker ikke så mye fra sist :)

Vet bare at jeg hadde med meg toalettsaker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest litt om hva andre pakker med seg så har fått noen tips.

Jeg kommer hvertfall til å pakke tingene til lille babyen i stelleveska og min og mannens ting i en bag eller liten trillekoffert.

Blir vel til at jeg pakker dette:

God myk litt stor joggebukse til meg

Gode litt store truser/boxere

Sokker

Ammebh`er

Purelan salve til såre brystvorter

Ammetopper

Ammeinnlegg

Genser/cardigan

Slipperser

Toalettsaker

Lommebok

Kamera + lader

Fødselspapirene

Mobil + lader

Bind?

Undertøy og sokker til mannen

1 Klesskift til mannen

Var det jeg kom på :)

Kjenner jeg meg selv rett så kommer bagen/kofferten til å være ferdig pakket leenge før termin :fnise: Elsker å dille med slikt. Har allerede begynt å legge ting i stelleveska til babyen, he he.

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips av ei venninne at hun anbefalte sloggi tai truser på sykehuset.

De skulle visst være geniale til å holde de "bleiene"/bindene en fikk på sykehuset rett etter fødsel...

Ellers har jeg ikke tenkt så mye på det enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips av ei venninne at hun anbefalte sloggi tai truser på sykehuset.

De skulle visst være geniale til å holde de "bleiene"/bindene en fikk på sykehuset rett etter fødsel...

Ellers har jeg ikke tenkt så mye på det enda...

*notere*

-----------------------------------------

Kan sikkert få mange gode tips her i tråden etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal sjekka lista mi frå sist, og så kjem eg med oppdatering her når eg hugsar det. Legg tråden i "mine innlegg" no, så hugsar eg det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om hva andre pakker med seg så har fått noen tips.

Jeg kommer hvertfall til å pakke tingene til lille babyen i stelleveska og min og mannens ting i en bag eller liten trillekoffert.

Blir vel til at jeg pakker dette:

God myk litt stor joggebukse til meg

Gode litt store truser/boxere

Sokker

Ammebh`er

Purelan salve til såre brystvorter

Ammetopper

Ammeinnlegg

Genser/cardigan

Slipperser

Toalettsaker

Lommebok

Kamera + lader

Fødselspapirene

Mobil + lader

Bind?

Undertøy og sokker til mannen

1 Klesskift til mannen

Var det jeg kom på :)

Kjenner jeg meg selv rett så kommer bagen/kofferten til å være ferdig pakket leenge før termin :fnise: Elsker å dille med slikt. Har allerede begynt å legge ting i stelleveska til babyen, he he.

Dette blir min andre gang,

Jeg hadde ikke med bind for det fikk jeg haugvis av sist gang :) Ellers så så min liste slik ut tror jeg...:) Pakket for tre dager tror jeg. Også hadde jeg også med meg klær til babyen. Tror jeg hadde med tre sett jeg. Og jeg brukte faktisk de samme trusene som jeg hadde da jeg var gravid. Vanlig truse. Også har de jo nettingtrusene som egentlig er gode å gå som jeg fikk utdelt også..

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Det begynner vel å bli på tide å tenke på bagen etterhvert, kanskje - men foreløpig føles det laaangt frem i tid! (2 mnd til termin!)

En ting jeg hadde god bruk for sist, var vannflaske.

Noe å notere tanker på/i er greit.

Elastisk bæresjal blir et must denne gangen, sist begynte vi ikke å bære i sjal før etter 8 uker - så det gleder jeg meg til å gjøre allerede på barsel nå.

Denne gangen kommer jeg dessuten til å ta med meg et mykt skjørt og en OK bukse, og ha med mer representative t-skjorter enn sist. Sist kom jeg inn i de gamle klærne mine (i alle fall de jeg kunne gå med et lite stykke ut i svangerskapet) med en gang, og da var det litt kjipt at alle bilder av meg fra de to første dagene er i utvaskede, store t-skjorter og en daff bukse.

Ikke det at jeg trenger å se superfresh ut en time etter fødsel, men når jeg faktisk følte meg relativt bra, var det teit at klærne fikk meg til å føle meg skikkelig dassete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fann boka som eg hadde i svangerskapet med H, der er ei fin liste over ting som er smarte å ha med i bagen. Eg noterer ivrig:

Til meg:

Fødselsplan

Helsekort for gravide

Fotoapparat/videokamera

Toalettsaker

- tannkost/tannkrem

- hudkrem

- sminke(?)

- hårkost

Papirlommetørkle (ser eg ikkje vitsen i)

Varmeflaske (får eg låne om eg treng)

Snacks

Musikk (?)

Mobiltelefon og ladar

Sokkar, både tynne og gode varme

Crocs

Nattkle

Kosebukse og genser/jakke (i staden for morgonkåpe som stod i boka)

2-3 amme-BH'ar

Truser (dei ein får er tipptopp til å halda på plass dei store binda)

Bind

Ammeinnlegg

Kle

Anna:

Til babyen:

Hentesett

Pledd

Lue

Bleier

Bilsete

Anna:

Elastisk bæresjal og Mei Tai!

Til pappaen:

Kle

Lesestoff

Sokkar

Boksarar

Crocs

Snacks

Matpakke

Elles er tanken fram mot fødselen å halda det så ryddig som mogleg her, sidan me truleg får barnevakt til H. Og sidan det var heilt forferdeleg rotete her då me kom heim med H, var det ikkje kjekt å begynna å rydda med ein gong ein kom heim med fersk baby, fordi det kjem barselbesøk allereie første dagane.

I tillegg skal eg begynna å baka ganske snart, fylla opp frysaren med kaker og slikt, så eg slepp det også når me kjem heim med fersk baby og skal i tillegg ta oss av skjønningen me har frå før! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tenkt å sette i gang med bakingen snart, lurt å fylle opp frysen :)

God idé!!!

Når skal dere pakke bagen? Husker ganske lite fra sist svangerskap visst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ein ikkje begynna å pakka snart då? Det er jo berre fire veker til min baby er ferdig, og kan komme når som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller jeg bare lager en liste over hva som skal være med, og pakker når det er tid for å dra til sykehuset. Jeg vil jo f.eks. ha med en del ting som jeg bruker jevnlig, og gidder ikke ha det liggende i en bag i ukesvis.

Ting som jeg ikke trenger i mellomtiden, tenker jeg at jeg pakker når vi er ferdige med å flytte (forhåpentligvis ca uke 37.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har snart pakket ferdig bagen jeg :fnise: Liker å ha ting klart sånn i tilfelle. Er jo ikke så mange ukene igjen nå.

Holder det med 1 ammebh mon tro? vet jo ikke hvor store de blir etter fødsel så tenkte å kjøpe flere når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe ny fryser! *notere*

(Men i bagen skal den ikke... :fnise: )

Skulle hatt større fryser vi også, har en sånn liten firkanta boks nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det med 1 ammebh mon tro? vet jo ikke hvor store de blir etter fødsel så tenkte å kjøpe flere når jeg kommer hjem...

Puppene blir gjerne kjempesvære med det samme melka kommer, og så normaliserer det seg etter noen dager. Det kan nok være lurt å ha en ekstra, men det er smart å kjøpe den så tett opptil termin som du tør, for sannsynligvis er da puppene mest like det de kommer til å være etter at den verste melkesprengen har gitt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle hatt større fryser vi også, har en sånn liten firkanta boks nå :fnise:

Fryseskapet vårt døde for et par måneder siden - HELDIGVIS merket mannen min at den var blitt så veldig stille, FØR varene hadde tint noe særlig! Fikk flyttet over det viktigste til fryseren under kjøleskapet, og spiste veldig mye smoothies den dagen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en liten boks som fryser jeg... Har et kombiskap nå, det er konstant fullt i frysedelen...

Egner seg dårlig til baking på forhånd...

Men har øverste etasjen fra bryllupskaka vår der da. Er sjokoladekake, så regner med den er like god når vi tar den opp.

Vår første bryllupsdag blir vel i forbindelse med barselbesøk :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal begynne å pakke bagen snart. Siden fødselen kan starte hvis jeg ikke tar det nok med ro så er det nok best å ha den klar.

Tusen takk for alle tipsa over! Enormt mye vimse-cilipili hadde glemt hvis ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut for at det blir innkjøp av fryseboks før eg hadde våga å håpa i dei banar! :) Fann ein på Elprice til berre 1500 kr i går :) Ikkje så veldig stor, men heilt fin til å supplere kombiskapet på kjøkkenet med! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...