Gå til innhold

Varme drikker uten koffein og sukker


Gjest Gjest_Lise_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lise_*

Jeg skal ikke ha sukker og koffein, men er veldig glad i varme drikker. Liker ikke te og kaffe, så koffeinfrie alternativer hjelper ikke :(

Er det bare buljong jeg kan drikke? Eller finnes det andre varme drikker der ute som ikke er sukker bomber?

Hvordan "lager jeg" varm buljong hvis dette er det eneste alternativet jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med frukt-te og urte-te? Så lenge det ikke er teblader i dem, så pleier de å være koffeinfrie, og sukkerinnhold bestemmer du jo selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sukker i solbertoddy? Da blir jeg glad!

Koffeinfri kaffe og te hjelper ikke wind-up bird. Dette smaker helt jævlig nå som jeg er gravid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_
Er det ikke sukker i solbertoddy? Da blir jeg glad!

Koffeinfri kaffe og te hjelper ikke wind-up bird. Dette smaker helt jævlig nå som jeg er gravid :(

Det er vel naturlig sukker i solbærtoddy (fruktsukker tror jeg, kommer fra solbæra), men du kan kjøpe saft uten ekstra tilsatt sukker. Kjempegodt.

Ellers er jeg glad i buljong, bruker vanlig buljong som man kjøper på butikken og tilsetter vann. Tror det finnes egne glass også med drikkebuljong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke sukker i solbertoddy? Da blir jeg glad!

Koffeinfri kaffe og te hjelper ikke wind-up bird. Dette smaker helt jævlig nå som jeg er gravid :(

Ikke for å være vrang, men hvordan te har du prøvd? Jeg likte ikke te før i det hele tatt, og da av typen te man får på dagligvarebutikker (lipton osv, standardgreier). Synes egentlig det meste der smaker lite og egentlig ganske likt, og man MÅ ha sukker i for at det skal smake noe.

Så fant jeg en tetype med urter i og smakte, og er nå helt hekta på te. Og urte/bær-teer er jo som sagt ofte koffeinfrie. Og spesielt en jeg fant, Black Cherry fra Celestial Seasonings (fås på helsekost/økologiske/diverse butikker pga den er økologisk, har også funnet på Ultra), smaker søt som bare det! Og det er er jo aldri tilsatt sukker i te? Så den er jo ganske sikkert uten det. Og jeg ble overasket over søtheten! Hadde man hatt sukker i den så ville den blit altfor søt. Rett og slett.

Det kan jo være et tips? Og solbærtoddy på pose er det vel en del sukker i, samme med kakao på pose. Er det mulig å få tak i ren kakao? Eller rent solbærpulver? Smelte sjokolade i en del varmt vann,og da bruke mørk sjokolade med lite sukker i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få tak i ren kakao?

SELVSAGT er det det, man får da kjøpt kakaopulver på en hvilkensomhelst butikk. Men om man ikke bruker sukker når man tilbereder det, så blir det nok en anelse bittert på smak (også bruker man melk, og det er jo naturlig sukker i melk også da, sånnsett. Så at det er sukker i kakaoposene som skal blandes ut med vann er ikke rart, det må kompensere for mangelen på melkesukker, i tillegg til at det må nesten være sukker i kakao for at det skal bli godt... Men man kan jo lage kakao med kakaopulver og melk og MINDRE sukker, selvsagt.

Er på jakt etter noe jeg kan like jeg også. Har ikke helt gitt opp te enda, men har enda ikke funnet en jeg liker, leter fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London Fruit & Herb Company har massevis av te som ikke er te, det er urte- og fruktinfusions. Noen av dem er helt geniale på smak, spesielt eple og kanel. Den smaker skikkelig eplekake, og selv jeg som ikke liker usukret te kan drikke denne. Jeg tror faktisk at alle teene der er koffeinfrie og uten teblader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London Fruit & Herb Company har massevis av te som ikke er te, det er urte- og fruktinfusions. Noen av dem er helt geniale på smak, spesielt eple og kanel. Den smaker skikkelig eplekake, og selv jeg som ikke liker usukret te kan drikke denne. Jeg tror faktisk at alle teene der er koffeinfrie og uten teblader.

Kan jeg spørre på hvilke butikker du finner disse? Anbefaler deg også Celestial Seasonings som er noe av samme opplegget, uten koffein og te (ihvertfall i en del av typene). Og de er også drikkende uten sukker i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre på hvilke butikker du finner disse? Anbefaler deg også Celestial Seasonings som er noe av samme opplegget, uten koffein og te (ihvertfall i en del av typene). Og de er også drikkende uten sukker i.

London er en av de frukt-teene jeg og ville anbefalt. De finnes i de fleste helsekostforretninger, f.eks. hos kinsarvik i Bergen: http://www.kinsarvik.no/Vareliste.aspx?hka...at=28&grp=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffeinfri kaffe og te hjelper ikke wind-up bird. Dette smaker helt jævlig nå som jeg er gravid :(

Ok, du sa ikke noe om smak i startinnlegget så.. Men hva har du smakt av frukt og urteteer da? Det har blitt foreslått flere nedover i tråden, og enkelte av fruktteene til london (og dem man får på diverse butikker som har litt utvalg i løsvektte), smaker jo nesten som en toddy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Yogi Tea? Smaker helt annerledes enn standard-teene du får på rimi og er søte nok til at du ikke trenger å ha sukker oppi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Huldali

Kakao kan du fint lage uten sukker, men med sukketter i stede (hvis du kan drikke det da). Lag det slik som det står bakpå pakka og tilsett sukketter etter ønske.

Du kan også varme saft og drikke det. Bland en sterk blanding og varm opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du sa ikke noe om smak i startinnlegget så..

Ikke for å være pirkete, men jeg gjorde faktisk det :)

Tusen takk for mange gode forslag folkens!

Jeg skal ta en tur bort på helsekosten og kjøpe te jeg. Har bare prøvd "Rimi-te" før, og det smakte ikke godt hverken med eller uten sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha sukker og koffein, men er veldig glad i varme drikker. Liker ikke te og kaffe, så koffeinfrie alternativer hjelper ikke :(

Er det bare buljong jeg kan drikke? Eller finnes det andre varme drikker der ute som ikke er sukker bomber?

Hvordan "lager jeg" varm buljong hvis dette er det eneste alternativet jeg har?

hva med frukt-te og urte-te? Så lenge det ikke er teblader i dem, så pleier de å være koffeinfrie, og sukkerinnhold bestemmer du jo selv :)

Det fins jo også koffeinfri kaffe, så det kan kanskje være et alternativ?

:fnise: lese ordentlig før du svarer kanskje? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: lese ordentlig før du svarer kanskje? :ler:

Ja, ser jo det nå, men syns det holdt at ts påpekte det. La være å gjenta ting som allerede er sagt, kanskje?

Til ts: Beklager at jeg blingset litt. Men lurte på en ting, du skrev jo at du likte varme drikker, hva pleier du å drikke da hvis du ikke liker kaffe eller te?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt-te og urte-te har ote ikke te i seg, til tross for at de heter te... De fra London Fruit and Herb har ikke noe te i seg, og smaker derfor heller ikke te. De fåes i alle helsekostforretninger i Bergen ihvertfall, og kommer i et utall antall smaker. Kjempegode, selv for meg som ikke liker ordentlig te.

Du kan jo drikke varm melk med honning? Honning er riktignok ganske søtt, men du kan jo regulere mengden selv.

Varm saft går også an, det er faktisk ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...