Gå til innhold

Ta hull i ørene selv


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg har tatt hull i ørene selv, gjorde det sakte og forsiktig, synes det ikke gjorde vondt i det hele tatt.

jeg brukte en random nål jeg hadde på rommet,og en random øredobbe jeg trodde var ekte. Renset sikkert tre ganger i uken..

Tok de for ca 4 månder siden, har ikke fått noe infeksjon.

Tenkte faktisk jeg skal ta enda et til nå, men da skal jeg sterilisere nålen først :D (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Du får kjøpt nål til å stikke piercinghull på apoteket for 2 kr per stk. du må kjøpe den rosa, den er størst! Den er sterilisert fra før av, så lenge du ikke tar på stanga!

Det jeg gjorde var:

1. Bedøvde med isbiter.

2. renset kjapt med sånn piercing rensemiddel man får kjøpt hos studioer.

3. la en agurkbit/eplebit etc. bak øret.

4. Stakk hullet

5. Satt i øredobb!

Det som var vondt var å sette i øredobben, selve stikket kjente jeg ikke, siden det var så kaldt! Men da jeg dro ut nåla så begynte det å blø veldig, og øreflippen ble rød og hoven pga. alt blodet! men det gikk over veldig fort! :)'

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lurt å bruke isbiter! Da blir huden hard, og det er vanskeligere å få igjennom nåla.. Jeg brukte Emla krem på øret før jeg tok hullet selv, gjorde ikke vondt, bare litt vanskelig å få igjennom bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest Michelle

Jeg gjorde nå for 10 minutter siden, var er liten impulssak, men men :gjeiper:

Jeg kokte en sikkerthetsnål i 5 minutter, det samme gjorde jeg med en sløvøredobb jeg skulle ha i.

Tok en isbit og la den bak øret før jeg stakk nålen igjennom. Kjente ingen ting. Begynte å blø litt etterpå, men det tørket jeg bare bort med qtips.

Da jeg skulle stikke øredobben gjennom øret gikk den ikke helt inn, brukte litt tid på å presse den igjennom, jeg hadde jo ikke laget hullet forgjeves. Nå må jeg bare rense morgen og kveld... haha, har ikke kjøpt noe å rense med, så får vel ture ned til apoteket. Lykke til!!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask og rens øret godt, bruk hansker og stikk nåla gjennom - det jeg har gjort på alle mine hull og det funker fjell. Sterile nåler og smykker kan du kjøpe på crazyfactory.com til en billig pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale deg å stikke innom apoteket og kjøpe kanyler (en til hvert hull), istedet for å bruke nål.

Skal du på død og liv ta hullene selv er dette det beste tipset. Kanyler er lettere å komme gjennom med, de er sterile og hullene blir jevnere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Maria

1) Vær veldig nøye med hygiene!

Vask deg grundig på hendene. Så steriliserer du nålen (som må være passe størrelse til øredobben)

2) Frys ned øret med is.

3) Stikk nålen igjennom øret. (Pass på å ikke ta på nålen etter du har sterilisert den)

4) Ta ut nålen, og sett inn en øredobb. Øredobben må være liten, og ikke en hengerøedobb.

5) Ha i samme øredobb i 6 uker. Husk å rens hver eneste dag!

LYKKE TIL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pepsi89

Brenn nålen godt, rens området godt før det skal taes. Kan vær bra å ha noen som tar det for deg. Kanskje kan du ta evt et eple på baksiden så nålen treffer noe når den har kommet gjennom. Jeg tok hull i øret med nål i skolegården når jeg gikk i 10ende. Det gikk utrolig fort og var ikke noe vondt. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest meg !!

bare stikk nåla gjennom ret ferdig med den saken er ikke vondt i det hele tatt og grunnen til at man får betennelse er på grunn av at man varmer nålen

bare hyggelig fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg gjorde det selv 2 ganger, første gangen da jeg var 14-15 år, skulle ha helt øverst i øret... tror jeg stod 2 timer med isbit for å få det nedkjølt, var så dum at jeg brukte en sikkerhetsnål, fy faen det var vondt.. :vetikke: Hadde ALDRI gjort det igjen.. har ikke hatt noe problemer med det etter jeg tok det... men brukte en evighet på å få tatt hullet...og så tok jeg en på øreflippen, kjøpte rosa kanyle på apoteket (3kr) renset der jeg skulle ta hull, stakk igjennom og satte inn øredobb. Gjorde litt vondt dagene etter, men gikk fort over.. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en piercing på meg selv da jeg var fjortiss, ung og dum. Kommer aldri til å gjøre det igjen.

Hvorfor ikke dra til et ordentlig piercingstudio og få det gjort der? Da er du i hygieniske omgivelser, utstyret som er brukt er sterilt og profesjonelt, du får med et smykke som er i riktig legering og gode, profesjonelle tips om hvordan du skal ta vare på den. Dette koster ikke all verden, og da har du også tryggheten på at du kan komme tilbake dersom det skulle oppstå et problem (det kan skje til tross for at man tar alle forhåndsregler og gjør alt riktig). Utstyret frisøren bruker er ikke sterilt (det er altså fare for smitte av sykdomsfremkallende mikroorganismer), og hullet lages av en butt dobb som blir sprengt gjennom - som gir en klemmeskade, ødelegger friske celler rundt, produserer mer puss og bruker lengre tid på å gro.

Men, er du først dum nok til å gjøre det hjemme, tenk hvertfall over følgende:

Bruk en nål som er skarp nok og tykk nok. Og pass på at den er STERIL! Dvs. kjøpt i steril forsegling, og ikke åpnet før rett før du skal bruke den. Alkohol dreper i motsetning til hva folk flest tror ikke alle sporer, så en nål som er renset i dette er ikke steril. Den er desinfisert. Koking og/eller å behandle nålen med vanlig vodka desinfiserer ikke, kjøp medisinsk sprit til overflatedesinfisering på apoteket, med alkoholprosent mellom 70-80%. Gå også til innkjøp av noe du kan bruke til å desinfisere huden der du skal stikke med, som er beregnet for desinfisering av hud. Det er en del bakterier vi har på huden til vanlig som du likevel ikke vil stikke inn i blodsystemet ditt. Kjøp et smykke laget av TITAN, kirurgisk stål egner seg ikke i piercinger som ikke er grodd. Pass på at det er titan i legering 23, eller en annen legering du er helt sikker på at er trygg for piercing, da de færreste er det. Kjøp engangshansker, og bruk disse når du skal ta den. Pass også på å vaske hendene godt i varmt vann og såpe i minst et halvt minutt først. Ikke rens såret med pyrisept, det kan forlenge grotiden og er for sterkt for en piercing, men skaff en steril saltvannsoppløsning.

Endret av Noir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dette er en gammel tråd, men ja, skal man gjøre det selv, så kjøp kanyle, ikke bruk en synål, liksom. Og det er like ille å få "skutt" hull i ørene hos frisøren som å gjøre det hjemme. Skal man ha det ordentlig gjort, så dra til et piercingstudio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest

Hei jeg tok nettop hull i det ene øret selv jeg gjorde ingenting med nåla, jeg bare stakk den inn er det farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Du får kjøpt nål til å stikke piercinghull på apoteket for 2 kr per stk. du må kjøpe den rosa, den er størst! Den er sterilisert fra før av, så lenge du ikke tar på stanga!

Det jeg gjorde var:

1. Bedøvde med isbiter.

2. renset kjapt med sånn piercing rensemiddel man får kjøpt hos studioer.

3. la en agurkbit/eplebit etc. bak øret.

4. Stakk hullet

5. Satt i øredobb!

Det som var vondt var å sette i øredobben, selve stikket kjente jeg ikke, siden det var så kaldt! Men da jeg dro ut nåla så begynte det å blø veldig, og øreflippen ble rød og hoven pga. alt blodet! men det gikk over veldig fort! :)'

Lykke til!

hvorfor er det lurt å ha mat bag øret egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om folk som besvimte av dette, og det neste som skjedde var at de var i koma.... Alt på grunn av at de ville kjøre nøla gjennom øret, og ja, "prosedyre" var fulgt.

 

Så ikke gjør dette.



Anonymous poster hash: c8a9d...c79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvorfor er det lurt å ha mat bag øret egentlig? 

Det trenger ikke være mat, men det må være noe som kan holde igjen og som det ikke gjør noe om nålen går inn i. Om en ikke holder igjen bak vil det kreve mye mer kraft å få gjennom nålen, i tillegg til at det vil rive godt i øreflippen da huden er både sterkere og mer elastisk enn en skulle tro.

 

Går du til et piercingstudio tviler jeg på de benytter seg av frukt, men de har gjerne peiling på hva de holder på med, og klarer seg da uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...