Kptpower Skrevet 22. februar 2008 #21 Skrevet 22. februar 2008 Bolledeig, det høres ut som du har peiling. Kunne du hjelpe meg? Jeg er kanskje en av disse skinnyfat jentene som du kaller dem.. Men jeg spiser egentlig ganske mye da, men har ingen muskler og er tynn, men har litt fett her og der, om du skjønner. Hvordan går jeg best frem for å omgjøre fettet til muskler? kanskje hjelpe meg med en treningsplan (uten apparater)? For vil ikke være slik dvask, men vil være tynn og full av muskler :D Helst trene nesten hver dag, takk Har begynt å spise sunt, og faste måltider, og prøver å begrense godteri-inntaket. Er 21 år by the way Selv om du henvender deg til Bolledeig kan jeg i allefall svare deg på noe, for det første går det ikke an å omgjøre fettet til muskler. Fettet må bort, og muskler må vokse. Ang trening vil du nok se resultater uansett hvilken treningsform du velger, så det beste rådet jeg kan gi er rett og slett å begynne med den treningsformen du liker best! Her kan du jo prøve deg litt frem, og ønsker du å trene mye vil en kombinasjon av kardio trening (sykling, jogging, svømming) kombinert med et par styrkeøkter være topp. Planlegger du å trene på senter eller hjemme? Det har mye å si i forhold til valg av øvelser. Husk å spise godt, og nok, og husk restutisjon mellom øktene slik at musklene får tid til å vokse
Gjest Gjest_Selma_* Skrevet 22. februar 2008 #22 Skrevet 22. februar 2008 Takk for hjelp. Har nå skrevet ned noen øvelser Har medlemskap på treningssenter, der jeg innimellom er med på pilatestimer ol. Liker ikke å trene styrke eller kondisjon der. Så dette trener jeg hjemme. Har en ellipsemaskin, og lette vekter. Så da må jeg altså forbrenne det overflødige fettet, i tillegg til å bygge muskler. Er jo helt grønn på dette. Men da er det klinkende klart, og bare å sette i gang! :D Om noen har noe fantastiske tips, så kom med dem Der jeg sliter mest er 'sideflesk' og lår. Noen som har erfaring med disse vektene som måler fettprosent? Selv kan jeg ikke skjønne hvordan en vekt klarer å skille mellom fett og muskler
Gjest Bolledeig Skrevet 22. februar 2008 #23 Skrevet 22. februar 2008 De måler ikke, de anslår, ved hjelp av elektriske signaler (måler motstand i vevet). Problemet er at de er ganske unøyaktige, fordi det er vanskelig å få helt like måleforhold hver gang. Hvis du har medlemskap på treningssenter ville jeg gått og hilst på litt tyngre vekter. Det er nemlig mye mer effektivt for forbrenning og bygging av muskler enn lavintensiv styrketrening med liten motstand. Hvis du er lang og tynn, blir det enda vanskeligere å se veldig muskuløs ut. Og ikke vær redd for å se ut som Conan etter en runde, for jenter er det kjempevanskelig å bygge noe særlig muskler (og de kroppsbyggerdamene du kanskje har sett bilder av er for det første på diett i nesten 6 mnd for å få så muskuløs look, i tillegg til at de gjerne har litt andre hormonverdier enn meg og deg..kremt) Når det gjelder problemområder har det ingenting å si, for man kan ikke punktforbrenne. Derfor er det viktig å trene HELE kroppen, og i tillegg supplere med kardio. Å bare trene mage - rumpe - lår som enkelte jenter gjør, er ikke heldig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå