Gjest Vega Skrevet 23. mai 2003 #21 Del Skrevet 23. mai 2003 Var det ikke litt dårlig gjort av Gud å fortelle dette til ALLE. bortsett fra de europeiske kongehus?! Ifølge Norrøn mytologi var de første menneskene på jordan Ask og Embla... Ja dårlig gjort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 23. mai 2003 #22 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg er forøvrig sambo med direkte etterkommer etter Harald Hårfagre og co. Så egentlig skulle jeg stått og vinket på slottsbalkongen, og ikke Mette Marit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkyHead Skrevet 23. mai 2003 #23 Del Skrevet 23. mai 2003 Var ikke bare Adam og Eva et symbol på kvinnen og mannen? At det kanskje er flere menn som går under Adam og flere kvinner under Eva? Bare noe jeg har tenkt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 23. mai 2003 #24 Del Skrevet 23. mai 2003 Mens man snakker om aper,- Går man god for den teorien, så man stammer ikke fra apene! Man har felles forfedre! STOR forskjell.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 23. mai 2003 #25 Del Skrevet 23. mai 2003 Ja, Diva, det irriterer meg litt at enkelte sier at vi stammer fra apene! Hvorfor er da apene her fremdeles? Vi har felles stamfar, og en gang i tida delte greina seg i flere deler som utviklet seg til aper, mennesker og neandertalere. Neandertalerne døde ut, og vi sitter igjen med aper og mennesker. Men hvorfor fikk vi så mye større hjernekapasitet enn apene? Hvorfor har vi så forskjellig utseende? Hva skjedde? VANNAPETEORIEN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 23. mai 2003 #26 Del Skrevet 23. mai 2003 Ja, det lurer jeg og på!!?? Humm..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 23. mai 2003 #27 Del Skrevet 23. mai 2003 Vi stammer ikke fra den typen aper som lever idag, men vi har begge (dvs menneskeaper, aper og mennesker) utspring fra den samme type aper for flere millioner år siden. grunnen til at mennesker og aper skildte lag er fordi da apene kom ned fra trærne (i øst-Afrika) og etterhvert begynte å "bosette" seg tilpasset de seg ulike områder. Mennesket kom til et område med tørke, lite mat og vanskelig klima slik at de måtte tilpasse seg mer. Apene derimot kom til en område med mange trær med mye frukt, mer stabilt klima og færre rovdyr. De trengte derfor ikke tilpasse seg så. Over tid ble ulike egenskaper favorisert hos de ulike gruppene noe som igjen førte til at de utviklet seg til ulike arter. Jeg studerer arkeologi, så føler jeg har litt greie på dette ps- til og med paven godkjenner evolusjonsteorien (tror han offisielt godtok den i 1996 eller noe slikt)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 23. mai 2003 #28 Del Skrevet 23. mai 2003 Mens man snakker om aper' date='- Går man god for den teorien, så man stammer ikke fra apene! Man har felles forfedre! STOR forskjell.... [/quote'] Korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 23. mai 2003 #29 Del Skrevet 23. mai 2003 Takk for info, Megan Flott å høre litt om hvordan det skjedde : - ) Må være spennende og interessant å studere arkeologi ? Diva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 24. mai 2003 #30 Del Skrevet 24. mai 2003 Megan: Men hvilke av teoriene som er riktig, det strides de lærde om. Jeg har vært på forelesninger med to professorer ved hvert sitt universitet, som begge støttet vannapeteorien. Selv syns jeg den høres mest fornuftig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 24. mai 2003 #31 Del Skrevet 24. mai 2003 Vannaper er ikke engang på vårt pensum... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 24. mai 2003 #32 Del Skrevet 24. mai 2003 jeg er måløs over at folk i 2003 stadig tror på adam eva og gud og jeg skal komme efter dig, for mig er det ok at være kristen men går ud fra at kristne også har lidt sundt fornuft synes mange gang at nogle er lidt for optaget af hvad der er blevet skrevet ned for flere tusind år siden, tænk hvis man skulle tage islands sagaen alvorlig nok har alle personer leved men historien er godt kryddert har gået fra folke mund til folke mund og så er vi jo tilbage til historien med hønen som plukkede kun en fjer og tilsidst var fjerløs og det med vi kommer fra aberne ja det er da lige så sansynligt som at gud har skabt os eller rumvæsner har sat hos her på jorden det er jo ikke så vigtig at hænge sig op i det men lev livet og så når enden er der så hvem ved så finder vi ud af lives gåde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenspike Skrevet 27. mai 2003 Forfatter #33 Del Skrevet 27. mai 2003 rumvæsner har sat hos her på jorden Hvor har du dette ifra? :-? Det med apene har jeg jo hørt før - men aldri noe om romvesener. :-? Kanskje noen vet hvilken apetype vi stammer fra også da? :-? Eller hvilken planet romvesenene som satte oss her på jorden bor eller kommer fra? :-? Hm... Dette var mye nytt for meg :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aradia )O( Skrevet 12. juni 2003 #34 Del Skrevet 12. juni 2003 Kan dere som har greie på slikt fortelle meg: Adam og Eva fikk to sønner Kain og Abel (i tillegg til døttre som jo ikke nevnes). Men i følge en av dere - beklager jeg husker ikke hvem - så hadde Adam vært "gift" to ganger før. Jeg trodde han bare hadde hatt en dame før Eva - Lillith. Etter hva jeg har forstått så nektet Lillith å underkaste seg mannen / Adam og forlot ham. Etter dette fødte hun mange, mange barn som ble opphavet til verdens demoner. Men hvem var så Adams kone nr. to (om det ikke var Eva?). Er det noen som vet? Hadde vært morsomt å vite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2003 #35 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg tror at poenget med historien er å fortelle at det er kvinnene som er svakest og faller først mens mennene faller på grunn av kvinnenes list og mas. Så moralen er at menn ikke må høre for mye på kvinner ellers så får de problemer. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest big bang Skrevet 11. november 2006 #36 Del Skrevet 11. november 2006 Var Eva og Adam de første menneskene på jorden? Hadde de barn? Svar: Om de det var, så ble det mye innavl i begynnelsen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiant Thor Skrevet 13. november 2006 #37 Del Skrevet 13. november 2006 Var Eva og Adam de første menneskene på jorden? Hadde de barn? ← nei de første menneskene var Trillian og Erios Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiant Thor Skrevet 13. november 2006 #38 Del Skrevet 13. november 2006 Var Eva og Adam de første menneskene på jorden? Hadde de barn? Svar: Om de det var, så ble det mye innavl i begynnelsen!! ← Klart det var innhalv det sier seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 13. november 2006 #39 Del Skrevet 13. november 2006 Vi stammer ikke fra den typen aper som lever idag, men vi har begge (dvs menneskeaper, aper og mennesker) utspring fra den samme type aper for flere millioner år siden. grunnen til at mennesker og aper skildte lag er fordi da apene kom ned fra trærne (i øst-Afrika) og etterhvert begynte å "bosette" seg tilpasset de seg ulike områder. Mennesket kom til et område med tørke, lite mat og vanskelig klima slik at de måtte tilpasse seg mer. Apene derimot kom til en område med mange trær med mye frukt, mer stabilt klima og færre rovdyr. De trengte derfor ikke tilpasse seg så. Over tid ble ulike egenskaper favorisert hos de ulike gruppene noe som igjen førte til at de utviklet seg til ulike arter. Jeg studerer arkeologi, så føler jeg har litt greie på dette ps- til og med paven godkjenner evolusjonsteorien (tror han offisielt godtok den i 1996 eller noe slikt)... ← Hvilken ape er det som har nedskrevet eller videre-fortalt dette, slik at du sitter inne med viten om denne flere millioner år gamle hendelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #40 Del Skrevet 14. november 2006 Hvilken ape er det som har nedskrevet eller videre-fortalt dette, slik at du sitter inne med viten om denne flere millioner år gamle hendelsen? ← Hvor gammel tror du jorden er KR-øst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå