Gå til innhold

Glad i friluftsliv?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Arctic Femme

Nettsiden åpnet nå i ettermiddag. Senere kommer det også ut som papirmagasin. Kan bli veldig bra, tror jeg. :)

Skrevet

Så gøy!! dette var morsomt! Gleder meg til å lese papirutgaven!!

Gjest Chili Pepper
Skrevet

artig, men trenger kvinner eget blad for friluftsliv?

Gjest fjellgjeita
Skrevet

Det der så da spennende ut! Spent på den! Jeg vil komme med enda et tips til friluftsinteresserte; sjekk fjellforum.net, merkes på mange vis (!!) at det er mannsdominert, men ikke så verst likevel :)

Skrevet
Det der så da spennende ut! Spent på den! Jeg vil komme med enda et tips til friluftsinteresserte; sjekk fjellforum.net, merkes på mange vis (!!) at det er mannsdominert, men ikke så verst likevel :)

Tittet litt på siden, spennende:)

Har så lyst til å være mer aktiv, dra på tur osv! Men samboeren er en sofasliter som kun kan lures med steder han kan stå slalom eller snowboard! Elsker fjellet alle årstider jeg!! Men med en slik instilling blir jeg jo nesten betraktet som en nerd i min vennegjeng hvor livet stort sett består av tv-glaning og kafe besøk:)

Gjest AnneShirley
Skrevet
artig, men trenger kvinner eget blad for friluftsliv?

Det samme tenker jeg..

Jeg er glad i friluftsliv, men ser ikke for meg at jeg kommer til å lese dette.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Tror det blir veldig bra jeg!

Det tror ikke jeg..!

Jeg synes alle "egne dameblader" innenfor diverse sjangre og interesseområder bare undergraver kvinners "tilhørighet". Det medfører bare større skjevhet i forventningene til kjønnene innenfor temaet, og skaper ideer om kjønnsforskjeller som egentlig ikke eksisterer.

Snakk om skivebom! Oppfordrer alle jenter til å sabotere dette og heller engasjerer seg mer innen de bladene som allerede eksisterer og som ikke har en slik klar kjønnsprofil.

• 2 uker senere...
Skrevet

Dytte dytte.

Skal nok kjøpe det når det blir utgitt

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

For meg holder det lenge med Jakt og Fiske, som vi får i posten fordi mannen er medlem i NJFF. :) Egne "dameblader" i sjangeren undergraver bare likestillingen, i mine øyne.

Skrevet

Det skader jo ikke å la dem komme tvilen til gode da...

Synes egne dame-blader er bare positivt jeg

Gjest Gjest_Jada_*
Skrevet
Oppfordrer alle jenter til å sabotere dette og heller engasjerer seg mer innen de bladene som allerede eksisterer og som ikke har en slik klar kjønnsprofil.

Sabotere? Hvorfor det? Hvorfor skal ikke kvinner ha et eget magasin for friluftsliv? Blader som "KK", "Hjemmet", Det Nye" og sider som "Femina", "Woman" og så videre har da en enda klarere kjønnsprofil. Skal vi sabotere dem også?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er en aktiv friluftskvinne, og har lenge savnet å kunne lese om mine medinteresserte kvinners turer og opplevelser. Friluftslitteraturen ute på markedet nå viser jo svært sjeldent kvinner!

Jeg er mor også, og hvor finner man tips til barna på tur foreksempel. Annet enn på tur i parken. Håper Arctic Femme husker på møderene også!

Jeg har troen på et eget friluftsmagasin rettet mot kvinner, og tror ikke dette vil skape et større skille mellom kjønnene, men heller gjøre kvinner tryggere. At de fleste friluftsmiljø i dag er mannsdominerte er ikke en myte, og av egen erfaring vet jeg hvor vanskelig det kan være å få innpass og aksept!

Stå på Arctic Femme!!

Gjest Interessant
Skrevet

Snakk om skivebom! Oppfordrer alle jenter til å sabotere dette og heller engasjerer seg mer innen de bladene som allerede eksisterer og som ikke har en slik klar kjønnsprofil.

• 10 måneder senere...
Gjest kjønnsnøytral,men kvinne!
Skrevet

Dette var interessant, per dags dato har jeg ikke funnet andre blader enn tekniske eller faglittererære blader som er såkalt kjønnsnøytrale. Vil gjerne høre forslag på blader som ikke har en klar kjønnsprofil! Ta et ekstra kritisk blikk i bladene før det kommer forslag!

Hvordan kan man definere en kjønnsprofil på magasiner? det meste er en smakssak er det ikke..?

for ikke å snakke om interesse. hvorvidt dette magasinet vil appellere til kvinner tror jeg avhenger mye av design. vi kvinner liker at det er pent å se på, iallefall jeg.. dette blir spennende!

Gjest Spennende
Skrevet

Jeg synes det er flott med et egent friluftsmagasin for kvinner jeg! Jeg er glad i friluftsliv og kommer til å registrere en profil der. Hege som var forumsjef her for noen år siden er med i nettredaksonen til arctic femme ser jeg. Men har ikke Hege en side selv som også er for kvinner som er glad i friluftsliv? Noen som har adressen til den? Lyst til å sjekke den også. Er forresten noe rart der. Mener å ha hørt et sted at brukere fra KG ikke er velkommen i hennes eget forum? Noen som vet om hun er her på kg enda?

Skrevet
Mener å ha hørt et sted at brukere fra KG ikke er velkommen i hennes eget forum?

Kan jeg ikke tenke meg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...