Gå til innhold

Brukt kjole vs. ny kjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde jeg min første tur på en brudesalong å falt for to kjoler, en Linea Raffaelli kjole og en Rembo Styling kjole. Nydelige kjoler begge to, særlig falt jeg for den siste. Prisen på Rembo Styling kjolen var 9600,- Jeg hadde egentlig håpet på å få en kjole til 5-6000, ikke så mye mer iallefall. Vi har nemlig et studentbryllup og prøver å holde kostnadene så lave som mulig.

Var veldig usikker da jeg kom hjem igjen, og begynte å se etter brukte Linea Raffaelli og Rembo Styling kjoler. Fant veldig mange brukte kjoler som så greie ut og til halv pris. Problemet føler jeg er at jeg bor ganske langt nord i landet og de fleste kjolene er sørpå, jeg skulle så gjerne ha prøvd kjolene først, ellers føler jeg at det er litt risikabelt å kjøpe en kjole uprøvd. Det er jo ikke alt som gir deg den rette følelsen, det så jeg bare etter prøverunden i går...

Hvilke erfaringer har dere på dette området? Angret dere på at dere kjøpte brukt kjole? Fikk dere den rette følelsen når dere brukte kjolen?

Dersom jeg kjøper den nye kjolen, hvor vanskelig blir det å selge den i etterkant?

Jeg fikk nesten ikke sove i natt fordi jeg er så usikker. Jeg har jo virkelig lyst å føle meg nydelig på dagen og må nok gruble litt til om det er verdt å bruke 10 000,- på en kjole som skal brukes en gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte min kjole brukt, og var kjempefornøyd.

Det å få solgt kjolen sin er det utrolig mange som sliter med. Brudekjoler er noe av det mest tungsolgte som finnes.

Jeg har forsøkt å selge min lenge, og det er ikke napp å få.

(Men siden den ble kjøpt brukt, så er det ikke det store tapet alikevel.)

For meg fantes det kun en drømmekjole, og det var den jeg til slutt fant brukt. Hadde ikke prøvd den hverken i butikk eller annet, og fikk den tilsendt fra Sverige... (Fant den på en svensk versjon av finn.no.)

Om du har mulighet, så ville jeg anbefale at du prøver de aktuelle modellene i butikk, og bestemmer deg for kjole og størrelse der, før du forsøker å kjøpe brukt. Da vet du at det er riktig størrelse.

Beregn at du må betale en syerske litt for å få tilpasset kjolen. (Be heller om avslag i prisen hos bruktselgeren, så du har råd til dette.)

Kjøper du en kjole brukt, så SKAL den være renset. Hvis ikke, er det ikke sikkert du får den ren.

Lykke til!

Skrevet

Brudekjoler ER veldig tungsolgte.

Det å satse på å selge sin egen brukt er derfor veldig usikkert.

Å kjøpe brukt derimot gir et stort kjøpers marked der du virkelig har mulighet til å presse prisen.

Skrevet

Takk for råd og tips! :)

Det jeg prøvde nye kjoler i går hadde hun bare 2008 modeller, mens det bare er 2006-2007 modeller som jeg kan kjøpe brukt. Jeg fikk i alle fall sett hvilken størrelse jeg burde ha. Det er litt verre med stilen på kjolen, eller rettere sagt hvordan overdelen ser ut, haltherneck, stroppeløs etc...

Gjest 10.08.08
Skrevet

Det jeg prøvde nye kjoler i går hadde hun bare 2008 modeller, mens det bare er 2006-2007 modeller som jeg kan kjøpe brukt. Jeg fikk i alle fall sett hvilken størrelse jeg burde ha. Det er litt verre med stilen på kjolen, eller rettere sagt hvordan overdelen ser ut, haltherneck, stroppeløs etc...

Sjekk ut www.drommekjoler.com.De syr kjoler etter bilder og til en billig penge.

Jeg bestilte min der,og den er bare helt utrolig nyydelig :jepp:

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg kjøpte min kjole brukt og var strålende fornød med det.

Jeg hadde ikke prøvd akkurat denne modellen, men jeg viste at jeg ville ha korsettliv og den type utringing og farge som denne kjolen hadde, så jeg regnet med at den ville bli fin.

Dersom du bor i samme del av landet som selger har du kanskje også muligheten til å få prøve kjolen før du kjøper den?

Gjest barelillemeg
Skrevet

Jeg kjøpte min Rembo Styling kjole brukt, og regner med å få solgt den etter bryllupet (det vil kanskje ta litt tid, skjønner jeg andre i denne tråden...). Ville aldri kjøpt kjole uten å prøve - det blir for risikabelt. Heldigvis for meg fant jeg min kjole som den første, prøvde denne, og var bestemt...

Jeg angrer ikke at jeg kjøpte brukt. Synes egentlig det er flott at kjolen er brukt før, og sansynligvis kommer til å bli brukt igjen --- da har plagget spredt mye glede!

Skrevet

Når skal du gifte deg? Om du har god tid så kan du jo sette opp et søk på finn.no og se hva som dukker opp de neste månedene, både linnea raffaeli og rembo styling-kjoler dukker opp på finn.no med jevne mellomrom :)

...ang det å selge brudekjolen, jeg ville ikke lagt det inn i budsjettet i hvertfall, jeg har autosøk på "brudekjole" på finn.no (som sikkert mange andre) og jeg får 15-25 anonnser med kjoler HVER dag... Men det gjør jo også at sjangsen for å finne drømmekjolen brukt er ganske stor :)

Gjest barelillemeg
Skrevet

Apropos salg av brukt kjole, så er det utrolig mange dårlige finn-annonser der ute. Alle skriver at kjolen er veldig pen/penest etc. (det er vel veldig subjektivt...), men utelater endel praktiske opplysninger om kjolen. Selvfølgelig blir det vanskelig å selge på den måten... Dessuten kan det være lurt å legge ut reklamebilder av kjolen, dersom en har det. Bilder fra eget bryllup klarer ikke å skape samme avstand som en gjerne vil ha til et veldig personlig plagg (blir som å selge leilighet - en fjerner det mest personlige...)

Skrevet
Apropos salg av brukt kjole, så er det utrolig mange dårlige finn-annonser der ute. Alle skriver at kjolen er veldig pen/penest etc. (det er vel veldig subjektivt...), men utelater endel praktiske opplysninger om kjolen. Selvfølgelig blir det vanskelig å selge på den måten... Dessuten kan det være lurt å legge ut reklamebilder av kjolen, dersom en har det. Bilder fra eget bryllup klarer ikke å skape samme avstand som en gjerne vil ha til et veldig personlig plagg (blir som å selge leilighet - en fjerner det mest personlige...)

Enig i at det er mange elendige annonser der, viktig å vite størrelse, hvor høy vedkommende som bar kjolen er, farge, merke og gjerne modellnummer... Men jeg synes faktisk det er veldig fint med personlige bilder, synes kjolene gjerne vises mer slik de er enn på modellbilder. Kun modellbilder gjør ikke meg noe særlig interessert i hvertfall, så kan være lurt med begge deler - og vær så snill: ikke bilder av kjolen hengende på henger! Man ser jo ikke hvordan kjolen sitter på en kropp i det hele tatt.

Skrevet
Dessuten kan det være lurt å legge ut reklamebilder av kjolen, dersom en har det. Bilder fra eget bryllup klarer ikke å skape samme avstand som en gjerne vil ha til et veldig personlig plagg (blir som å selge leilighet - en fjerner det mest personlige...)

Der er jeg litt uenig egentlig, jeg liker best annonser der man får se kjolen på et "ekte" menneske, reklamebilder med modeller blir jo alltid bra.

Skrevet

Jeg satser på ny kjole, men min koster bare 2400 kr og er ikke en standard brudekjole.

Skrevet

Jeg skal gifte meg i slutten av september i år. Jeg har heller ikke noe imot å kjøpe brukt, men vil gjerne ha prøvd samme modell først. Ingen av salongene her i byen har fjorårets modeller i Linea Raffaelli eller Rembo Styling, så jeg får ikke prøvd de før jeg evt kjøper de brukt av noen sørpå.

Kjolen jeg elsker over alt er Rembo Stylings "Afrodite", så hvis noen har lyst å selge med den til halv pris før september så er det bare å ta kontakt ;)

Gjest barelillemeg
Skrevet
Der er jeg litt uenig egentlig, jeg liker best annonser der man får se kjolen på et "ekte" menneske, reklamebilder med modeller blir jo alltid bra.

Mitt poeng er at dersom en legger ut bilder av seg selv i kjolen mens en spiser bryllupskake og kysser mannen sin, så blir inntrykket så personlig at en ikke klarer å se seg selv i samme kjolen - så da er salget spolert. Tror mange hadde fått til et lettere salg dersom de hadde ett reklamebilde som hovedbildet, og flere med detaljer, og kanskje noen bilde av seg selv i kjolen, men tatt uten masse 'følelser'. Dersom det eneste bildet en har der detaljen bakfra eller fra siden vises er det der du kysser mannen, bør en vurdere å ta på seg kjolen på nytt og ta et nytt bilde etter festen... Det var bare ment som et råd - á la å fjerne personlige bilder før visning i leiligheten - en vil at kjøperen skal kunne se seg selv i leiligheten/kjolen!

Skrevet

blablablablablablabla..koselig..blablablablablablabla...kjole...blablablablablabla....penger(kjøo og salg)...blablablablablabla! Kvinner! For et kjønn som skal fornekte kroppens mest elementære behov for å kvitte seg med avgasser er dere jammen meg likevel full av luft. Jeg undres hvorfor?

Skrevet

Jeg har også kjøpt brukt, og i den forbindelse pløyd gjennom uttalige annonser på finn.no. Det er så utrolig mange dårlige annonser der. Vet iallfall hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal prøve å selge kjolen min.

Men jeg er iallfall ganske fornøyd med kjøpet. Fikk ikke prøvd kjolen før kjøp, da kjolen befant seg i oslo. Men jeg gikk i en brudeforretning i byen min og prøvde akkurat samme kjole, og fant da ut sånn ca. hvordan kjolen ville sitte.

Jeg må likevel nå få omsydd kjolen i livet, og få dampet den.

Men regner meg som veldig heldig, for denne kjolen kostet nesten 18000 kr. ny. Og det hadde iallfall ikke jeg råd til.

Håper du finner et godt kjøp. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...