Gå til innhold

Selskapsleker


Gjest *Mim*

Anbefalte innlegg

Har noen ideer til uhøytidelige selskapsleker for voksne? Gjerne noe som kan engasjere tjue - tretti stykker. Ikke utdriting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest partyfixern

"Bygge et tårn"

Du trenger:

Vanlig kopipapir, gjerne returpapir *smiler miljøvennlig*

Mange teipruller

Tommestokk (av tre, den bør være litt stødig)

Del deltakerne i grupper av ca 5-6 personer

Gi dem lik mengde papir og teip. Oppgaven er å bygge det høyeste tårnet. Her må gruppene organisere seg og fordele arbeidet. Denne leken er en fin isbryter fordi folk må snakke sammen og samarbeide litt. Men pass på at du aller først minner alle på at dette bare er en lek. Sist gang jeg organiserte leken var det noen av deltakerne som tok veldig av og lot konkurranseinstinktet helt løs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quiz med temaer som passer deltakerne. Organiser gruppene slik at man har mulighet for å bli kjent med noen nye.

Nb - ikke ballonglek o.l, sist jeg var på en voksenfest med det forsvant 1/3 av deltakerne i skyggene mens det pågikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår min sedvanlige kjepphest, men du får selv vurdere om det er utdriting eller ikke:

To menn får en tikrone som de skal holde fast i baken mens de skal gå med "mannekenglook" og liksom veldig elegant en liten løype- feks sett opp to stoler som de skal runde og tilbake.

Jeg har hvertfall aldri ledd så mye i mitt liv som av denne. Og så er den jo veldig enkel,da.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg får herlige bilder, men det er ikke helt det jeg er ute etter.

Likte tårnoppgaven - andre som har forslag til lignende leker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om denne er i retning av hva du tenkte deg, men leken er vertfall slik:

Du er spilleleder og begynner med å si "The moon i s round, the moon is very, very round" mens du lager sirkelbevegelser med fingrene/hendene. Så ber du nestemann prøve å etterligne.

Cluet er at det ikke blir riktig om du ikke sniker inn et "ok" før du begynner.

Da må du si til de som tilsynelatende gjorde alt riktig, at dette var feil. Etter hvert som noen har skjønt det kan du og de andre begynne å tulle litt med å feks lage firkanter med fingrene, eller si noe annet en den setningen (og likevel få rett).

En lignende lek er den der du skal "pakke til telttur" og tar med deg ting som må begynne på forbokstaven i navnet ditt for at det skal bli rett.

Heter du Turid, sier du: Når jeg skal på hyttetur, må jeg ha med telt. Så kommer Per etter og sier at han må ha med seg sovepose, men det blir jo feil. Kanskje er Line heldig og treffer på liggeunderlag, som jo er riktig.

Lurt å holde seg til campingrelaterte ting i starten, men etter hvert som få uvitende sitter igjen og ikke skjønner bæret, kan du og de andre hjelpe litt til ved å ta med dere "trampoliner" og "tog" og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåmobil

Vet ikke om denne er i retning av hva du tenkte deg, men leken er vertfall slik:

Du er spilleleder og begynner med å si "The moon i s round, the moon is very,

jeg er sikker stokk dum, men akkurat denne leken fortso jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at folk kopierer spillelederen, og så skjønner de ikke hvorfor de får feil når de gjør eksagt det samme. Cluet er å snike in et "ok" før du sier setningen. Eksempel: "Da begynner jeg..ok: "the moon is round, the moon is very, very round". Eter en stund merker flere og flere at ok'et gjentar seg og skjønner leken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåmobil
Tingen er at folk kopierer spillelederen, og så skjønner de ikke hvorfor de får feil når de gjør eksagt det samme. Cluet er å snike in et "ok" før du sier setningen. Eksempel: "Da begynner jeg..ok: "the moon is round, the moon is very, very round". Eter en stund merker flere og flere at ok'et gjentar seg og skjønner leken.

nå skjønner jeg..var sikker på jeg leste "ikke snike in et ok" men det kan det jo ikke stått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Vi hadde en i 50årsbursdagen til mamma, og den var ihvertfall hysterisk morsom(spesielt når man har fått noe innabords ;)

Man kjøper noe morsomt som f.eks jubilanten eller hedersgjesten(e) må ha på seg. og det må være både menn og damer i selskapet!!

i bursdagen til mamma hadde vi pakket inn playboybunny ører, sløyfe og hale! og det måtte hun ta på seg :P Det må være en eller tok som leser versene.. pakken skal gå videre fra person til person. det er ikke utdritning, men heller morsomt.. alltid like morsomt hvem pakken går til! :D

Legger den med som fil =)DOC050608.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...