Gå til innhold

Lydløs vekkeklokke

Gjest Soror

Anbefalte innlegg

Dette innlegget hører vel kanskje ikke hjemme her, men det passet ikke under noe annet emne heller.. Jeg har så veldig lyst på ei vekkeklokke som kan vekke meg med lys istedenfor lyd! Tenk så mye mer behagelig start på dagen en får en sommermorgen når man vekkes av at sola trenger inn gjennom vinduet isteden for at klokka ringer, uansett om søvntimene har vært like mange/få. Jeg ønsker meg ei vekkeklokke med samme effekt.. et lys som blir sterkere og sterkere så jeg gradvis våkner av det! Noen som vet om sånnt finnes? Og isåfall hvor en kan få tak i det?

Hilsen håpefulle meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillebøll

Ja det finnes. Det er diskutert her inne og.

Da bruker lampa en halvtime med å bli sterkere og streke. Sikkert mange andre som kan masse mer om dette, men det finnes hvertfall :)

Jeg fant!

Endret av lillebøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StearinPikken

Jeg har philips wake up light.. Den virker ikke likebra på meg ettersom jeg ikke står opp før det er ganske lyst ute, så lyset fra lampe forsvinner ganske mye.

Den gir et godt lys, som er behagelig i fargen. Du kan velge mellom fuglekvitter, frosk, radio, bip og bølgeskvulp.

Lyset begynner en halvtime før du skal våkne og blir gradvis sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har philips wake up light.. Den virker ikke likebra på meg ettersom jeg ikke står opp før det er ganske lyst ute, så lyset fra lampe forsvinner ganske mye.

Den gir et godt lys, som er behagelig i fargen. Du kan velge mellom fuglekvitter, frosk, radio, bip og bølgeskvulp.

Lyset begynner en halvtime før du skal våkne og blir gradvis sterkere.

Er det både lys og lyd eller? Samtidig liksom? Helt blank på sånn jeg, og synes ikke den gamle tråden var noe god.. Det starter med svakt lys og svakt fuglekvitter feks? Som blir sterkere og sterkere? Tror jeg måtte hatt litt lyd asså, for tror ikke jeg hadde våknet av lyset alene. Jeg kan godt sove selv om det er lyst. Og enda et spm; hva betalte du for herligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StearinPikken

Jeg fikk den i julegave, men må nok ut med en 1200 kr ca. hvis du vil ha med radio.

Jeg ville ikke våknet med bare lyset, selv om det er sterkt.

Volumet går fra 1-20 og jeg syntes 10 er plagsomt høyt. Lyset går fra 1-20 hvor jeg bruker 20 til vekking og 1 til koselys.

De sies at lyset er fullt 10 min før vekkertid, men jeg er ikke så sikker på det p.g.a når jeg ser på klokken er den alltid 1 min over vekketidspunktet. Lyden går forøvrig aldri på før lyset er fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kjøpte en slik vekkeklokke til mannen min for et par år siden, begge merker forskjellen om vinteren når vi bruker den. det er en soloppgangslampe, den har en halvtime med gradvis soloppgang før klokken ringer. Jeg er stort sett våken før den ringer, og merker at jeg er mindre trøtt også hvis jeg vekkes av den istedenfor en vanlig vekkeklokke. Vi har har også kjøpt en philips lampe til jul til svigerfar og kona siden de bor i nord norge og merker mørketiden mer og mer for hvert år som går..... tror det er omtrent samme funksjon på disse to.... det kan helt klart anbefales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo også et slikt armbånd som måler kroppens rytme og sier ifra at "nå er du i en periode hvor du ikke sover så dypt", og dermed vekker deg. Og da gjerne kan vekke deg halv 7 og ikke 7 som du har satt den på, heller enn å la deg forsvinne inni i dypere søvnfase og dermed må "rives" ut av en tung søvn. Ideen er ganske god, men en kompis testet og han likte den ikke.. http://www.sleeptracker.no/ den.

Et tips kan jo være å prøve å stå opp en halvtime før eller etter du gjør nå? Se om du ikke treffer en slik fase og dermed våkner lettere? Selv er jeg helt mos om jeg blir vekket i blant, og da antar jeg at det er midt i en slik fase.

Kan jo være noe som er gratis å prøve som slik lampe er for dyr, og du ikke vil prøve den jeg skrev om over (husker ikke prisen på den men tror ikke den var super-dyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...