Gå til innhold

Hormonmigrene v/mens og eggløsning

Fremhevede innlegg

Gjest Heidi38
Skrevet

Hei!

Er plaget av migrene hver måned i forbindelse med mens og eggløsning ofte i sammenhengende 3 + 3 dager eller evt. sporadiske dager en til to ganger hver mens og hver eggløsning.

Synes bare det blir verre og verre med årene og begynner nå å bli skikkelig lei.

Det hører med til historien at denne type migrene er noe jeg bare har hatt i ca. 10 år mens jeg har hatt vanlig migrene i nesten 30 år.

Vanlig migrene kan jeg prøve å unngå ved å spise regelmessig, unngå enkelte oster, enkelte rødviner, ikke spise søtsaker osv, mens denne hormonmigrenen føler jeg at jeg ikke klarer å gjøre noe med.

Har vært hos nevrolog som ikke kunne hjelpe meg stort.

Har vært hos akupunktør og til tider har hun klart å gjøre at anfallene ble lettere, men ikke borte.

Jeg går ikke på p-piller e.l.

Er det noen som har lignende plager og har klart å finne noe som hjelper mot det?

Siden jeg føler at jeg er plaget i 6-10 dager i måneden føler jeg at det går utover både jobb og privatliv og ikke minst humøret.

Håper på tips eller evt. bare trøst. :gråte:

Videoannonse
Annonse
Gjest rikkerikke
Skrevet

Trøst og sympati overbringes herved i massevis. Jeg vet hva du snakker om, og det er ikke morsomt.

Som deg har jeg prøvd mye, bortsett fra å kutte hormonprevensjonen. Min erfaring er at vanlige migrene anfallsmedisiner ikke tar den hormonelle migrenen så bra. Siden du har vært hos nevrolog antar jeg at du har forsøkt forebyggende behandling. Så vidt jeg vet, så er det også mulig å få noe medisiner som forebygger enkeltanfall når man vet ca når de kommer.

Du har antagelig kjennskap til sidene, men her er i alle fall adressen til migreneformbundet: http://www.migrene.no/.

Desverre ingen mirakelråd fra meg, men en trøsteklem får du i alle fall.

Skrevet

Henger meg på denne, er plaget av det samme og har dessverre ingen gode råd å komme med da jeg selv sliter med å finne noe som hjelper.

Så føler med deg. :klemmer:

Gjest Gjest_Lilla_*
Skrevet

Hei

Har vært plaget av det samme som deg.

Det er fryktelig, jeg hadde migrene i 3 dager.. visste da jeg startet å kjenne den at de neste3 dagene ville være ille.

Jeg byttet p-piller. Går nå på Cerazette, dette er en østrogenfri p-pille (mini-pille).

Jeg har ikke vært plaget av hodepinen etter jeg startet på Cerazette. Er som et nytt liv.. JIPPI!!!! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...