Gå til innhold

Melkeklumper

Fremhevede innlegg

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg vet ikke om det heter melkeklumper, men har hvertfall hørt det bli kalt det. I det siste har jeg fått dette. Det er hvitaktige klumper som legger seg bak mandlene, og som det lukter helt forjævlig av. Noen sier de kommer når man drikker melk, og det har faktisk stemt veldig bra med meg. Jeg drikker veldig sjeldent melk, men hver gang jeg har fått melkeklumper i det siste har jeg drukket melk dagen før.

Melkeklumpene gjør at jeg får dårlig ånde, og det er så ekkelt. Jeg pirker dem fram med en q-tips fra bak mandlene. De er omtrent på størrelse med en ert, og ganske runde.

Er det flere her som har dette? Og noen som vet hva det er? Hva man kan gjøre med det?

Både en venninne av meg og eksen min har hatt dette før. Min venninne helt siden hun var liten, og vi har snakket om det mange ganger før. Selv oppdaget jeg det for første gang for 4-5 mnd siden. Jeg har drukket melk uten å få det også, men hver gang jeg har fått det har jeg drukket melk dagen før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Dette kommer av en råtningsprosess. Pusspropp tror jeg det kalles, og sitter på mandlene.

Tror ikke det er så mye å gjøre med det egentlig. Gurgle med munnvann kanskje.

Skrevet

jeg er plaget med dette ganske mye... helt siden jeg var i puberteten. først merket jeg det jo ikke, før jeg fikk klager på dårlig ånde... så har jeg lært meg til å sjekke mandlene med jevne mellomrom og trykke ut denne guffen med q-tips eller finger... det er som kviser i munnen! det er fryktelig ubehagelig, og jeg veit ikke hva man skal gjøre med det. jeg drikker ikke melk, siden jeg har melkeintoleranse - for meg kommer det i perioder, har ikke funnet noe mønster i det. jeg pusser tennene to ganger om dagen og bruker fluor. det kan nok være en ide å bruke skyllevann? ikke veit jeg.

Skrevet

Du kan fjerne mandlene. Jeg gjorde det, og har ikke angret en dag. Herlig å slippe å tenke på dårlig ånde hele tiden.

Skrevet

Eg kalle det "dårlig ånde-klump". Eg drikke aldri melk, så det må værr ein aen grunn te at dei oppstår. Min teori e at det e slim ein ikkje har fått ut elle ner, åsså ligge det der å "råtne" te ein harke det ut elle når ein pusse tennene. Dødsekkelt egentligt:p

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet (endret)

Du har rett og slett hovne mandler (tonselitter)

Det har vært sååå utrolig mange her på KG som har skrevet om det, her er en tråd av sikkert139 ;)

Det danner seg klumper ved mandlene som ligger der å råtner, ergo så får du dårlig ånde!

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...l=hovne+mandler

Endret av Frk.Uhåndterlig
Skrevet

Hvor er de dingsene..? :sjenert: tror ikke jeg har noen sånne jeg

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Jeg har å fått hvit klump i halsen. jeg har bare en og den lukter ikke noe. så det igår og begynte å lure. hvis noen vet hva det er så blir jeg glad for å vite det :)

Gjest Sandbekken
Skrevet

Æsj! dette hørtes jo helt x-files ut!! hvor langt "ned" i halsen må man for å se de? :hakeslepp: Blir helt paranoid av slike tråder jeg..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Æsj! dette hørtes jo helt x-files ut!! hvor langt "ned" i halsen må man for å se de? :hakeslepp: Blir helt paranoid av slike tråder jeg..

Når du ser drøvelen, se til høyre/venstre for den- halssiden.. Da ser du gjerne en liten "fold" som stikker litt ut.. Det er mandlene. I disse kan det være en grop, som det legger seg puss i..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...