Gjest Livredd tannlegen Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Har en tann som jeg hadde hull i, og mistet plomben i, etter et par md. Har tannlegeskrekk og dårlig råd, - men nå har jeg hatt tannverk i flere år, og mistet små biter av tanna i ny og ne. Nå er det faktisk ingen tann igjen, nesten! Det er bare rota igjen, sikkert. Den er borte helt ned til tannkjøttet, og det verker i større eller mindre grad hele tiden... Er det noen som vet hva som kan gjøres med dette, og hva det koster? Er flau over og dra til tannlegen, har dårlig råd og enorm tannlegeskrekk etter at det gjorde grusomt vont sist jeg var der! Hjelp! Jeg er så fortvilet!
Bokormen Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 For det første: Tannlegen har GARANTERT sett verre ting enn dette, så å føle deg flau behøver du absolutt ikke Hør med venner og kjente og finn en tannlege du kan stole på. Om det bare er røttene igjen, at det er jevnet med tannkjøttet, er det mest sannsynlig ikke mulig å reparere restene, da bør det nok trekkes. Dette koster sannsynligvis ikke så fryktelig mye, offentlig takst i Sør-Trøndelag er drøye 400 kr, så kommer bedøvelse (95kr) + hygienetiltak (60 kr) og røntgenbilde (65 kr) i tilleg. Dvs drøye 550 kr. Om det er mulig å redde tanna, er dette langt dyrere, men det kan ingen andre svare på enn en tannlege som har fått undersøke deg. Det som er den harde sannheten, er at det blir IKKE bedre om du venter, så kontakt en tannlege imorgen tidlig, helst Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Jeg opplevde at en jeksel brakk en gang jeg spiste grovt speltbrød. Jeg ble så fortvilet. Trodde det kom til å gjøre veldig vondt og bli veldig dyrt. Tannlegen min sa det var to måter å gjøre det på. Den beste måten var omfattende og dyr. Den måten jeg valgte tok under en time, var ikke vond (fikk bedøvelse) og kostet vel rundt 1000 kroner. Dette er noen år siden og tanna fungerer perfekt Forklar tannlegen at du har tannlegeskrekk og at du må gjøre det på den billigste måten. Avtal ca pris på forhånd. Lykke til!
Supramundane Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Prøv å ta mot til deg. Du vet innerst inne at den eneste måten å stoppe den onde sirkelen på er å gå til tannlegen. Jeg vet hvor ubehagelig det er, men følelsen man får når man går derfra gjør det virkelig verdt det. Tenk også slik at selv om du har ventet litt for lenge, så hjelper det i alle fall ikke å vente enda lengre! Det ordner seg - garantert!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå