Gjest lillebøll Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Hvilke tegn/symbol finnes det for evig liv?
Filur Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Akkurat evig liv vet jeg ikke, men 8 er et symbol for evighet.
Brunhilde Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Jeg er mener at ankhen symboliserer evig liv. Over time, the ankh has come to symbolize life and immortality, the universe, power and life-giving air and water. Its keylike shape has also encouraged the belief it could unlock the gates of death, and it is viewed this way by the modern Rosicrucians and other hermetic orders. The Coptic Christians have used it as a symbol of life after death. Sitatet er (selvfølgelig) fra Wikipedia.
Brunhilde Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Skal vi se... Her er et keltisk symbol for evig liv. Ellers finnes det varianter av hjul, treet sies å symbolisere evig liv, det gjør også eføyen. En annen egyptisk variant er scarabeen, den skal symbolisere evig liv i tillegg til å bringe lykke til den som bærer den. (Er det tatovering du er på jakt etter? )
amles Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Svastika eller hakekorset er et tegn på evig liv, selv om vi her i europa forbinder det med Nazismen. Kanskje ikke så lurt å tatovere... Svastika
Maneo Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 O? Jeg tror den symboliserer evigheten, men evig liv?
Tabris Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Akkurat evig liv vet jeg ikke, men 8 er et symbol for evighet. Liten korrigering, bare: Evighetssymbolet er et liggende 8-tall. Svastika eller hakekorset er et tegn på evig liv, selv om vi her i europa forbinder det med Nazismen. Kanskje ikke så lurt å tatovere... Svastika Svastika var vel egentlig et symbol for ild, ikke evig liv?
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Skal vi se... Her er et keltisk symbol for evig liv. Henger meg på denne til Brunhilde. Har den selv, men man bør kanskje være ops på at den blir brukt både av paganister og kristne. Så det ligger på en måte noe mer eller annet enn "bare" evig liv i symbolikken.
Maneo Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 (endret) Henger meg på denne til Brunhilde. Har den selv, men man bør kanskje være ops på at den blir brukt både av paganister og kristne. Så det ligger på en måte noe mer eller annet enn "bare" evig liv i symbolikken. Denne er noenlunde lik: - Buddhism knot - Endret 18. februar 2008 av Maneo
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Denne er noenlunde lik: - Buddhism knot - Nå synes ikke jeg noe særlig om denne da. men det er selvfølgelig fordi jeg legger en del symbolisme i min Triquetta Men uansett hvilket symbol man velger, så er det viktig å sette seg inn i symbolikken bak og bruken av symbolet.
Maneo Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Men uansett hvilket symbol man velger, så er det viktig å sette seg inn i symbolikken bak og bruken av symbolet.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 Svastika var vel egentlig et symbol for ild, ikke evig liv? "I India og store delar av Asia er ulike variantar av svastikaen brukt som eit teikn for alt det gode: Gud, lykke, evig liv, eller sola."
Tabris Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 "I India og store delar av Asia er ulike variantar av svastikaen brukt som eit teikn for alt det gode: Gud, lykke, evig liv, eller sola." Ja, da stemmer begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå