Gå til innhold

Skikkelig skumle skrekkfilmer

Alison

Anbefalte innlegg

Om du liker zombiefilmer burde du se Rec. Den er skikkelig creepy! Har kommet en oppfølger også, men den har jeg ikke sett ennå.

Filmene er forresten spanske.

Quarantene som jeg nevnte i forrige innlegg er den amerikanske versjonen av REC :) Har ikke sett originalversjonen, men regner med at den er god ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Quarantene som jeg nevnte i forrige innlegg er den amerikanske versjonen av REC :) Har ikke sett originalversjonen, men regner med at den er god ja.

Ah! Kanskje jeg skal se den da. Selvom jeg tviler på at den er like bra som orginalen, er det jo verdt å få med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker skrekkfilmer jeg og! The Descent er en klar favoritt. Starter som dramafilm fortsetter til grøsser og til slutt splatter. Herlig :jepp:

Ellers elsker jeg japanske fimer. De vet å lage gode skrekkfilmer de japanerne. Ju on (the grudge) er utrolig god. Anbefaler den amerikanske for de som ikke er vant til asiatiske skrekkfilmer. Er du derimot bevandret kan du godt se originalen. Den går enda mer på det psykologiske. Ellers er dette den eneste filmen jeg vet om som bryter den hellige dyneregelen: ingen monstere eller skumle ting får komme og ta deg når du gjemmer deg under dyna!!!

Ringu er og meget bra filmer. Anbefales.

Har hørt mye bra om, og har bestillt, en film som heter One missed call, vet ikke om det er denne non andre har nevnt tidligere. Gleder meg villt til å se den.

Så at noen nevnte Twin Peaks, og den er jeg enig i. Bob er utrolig skummel :sjokkert:

Vil anbefale Silent Hill. (Den er vel gjerne ikke som skrekkfilm å regne men.) Den har en herlig ekkel følelse og er utrolig creepy til tider. Dessuten er det fin musikk, og den holder seg relativt tro mot spillet den er basert på.

Når det gjelder zombiefilmer MÅ man se 28 days later og oppfølgeren, 28 weeks later. Disse er skumle på grunn av det menneskene gjør i større grad enn det zombiene driver på med. Geroge Romero sin Trilogy of the dead er selvfølgelig fantastisk :jepp:

En liten kommentar til de som ikke liker The shining og Blair witch project: Er enig i at dere antagelig ikke forstod The Shining. Det er en fantastisk film på alle måter. Så klaustrofobisk og ekkel at det ikke finnes maken! *grøsse*

Blair witch project er jo en indy film. De som laget den fikk kun utlevert lapper hvor det stod ting som deres karakter skulle gjøre. De andre visste ikke dette. De fleste replikker er derfor improvisret, noe som etter min mening er glimrene utført. Oppfølgeren er det ikke så mye å si om (ikke se den :nei: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så One missed call her om dagen :sjokkert::sjokk::sjokkbla:

Det er alt jeg har å si. Måtte ta beina oppi sofaen mens jeg skrev dette. Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor alle skryter sånn av "one missed call". Jeg så den for mange år siden og da så jeg orginalen. Den var bra, men ikke skummel. Helt grei film. Skremte vettet av broren min da. Hehe. Fikk ringetonen på mobilen min og la den under døren til min bror og ringte til den. Stakkars ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så originalen jeg og, og syntes den var drit skummel. Lurer på å anskaffe oppfølgerne. Mener å ha hørt det er to, men kan være jeg tar feil der. Noen som har hørt noe om de?

Har du forresten sett mange japanske skrekkfilmer yoshimi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke sett så mange egentlig. Har vel egentlig bare sett "the grudge" eneren og toeren på japansk og "one missed call". Men jeg syns japanerene er flink på grøssere da, selv om det skal veldig mye til for å skremme meg. Den Thailandske filmen "the shutter" som er nevnt endel i denne tråden har jeg sett traileren på og syns den ser skikkelig bra ut så den gleder jeg meg til å få sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor alle skryter sånn av "one missed call". Jeg så den for mange år siden og da så jeg orginalen. Den var bra, men ikke skummel. Helt grei film. Skremte vettet av broren min da. Hehe. Fikk ringetonen på mobilen min og la den under døren til min bror og ringte til den. Stakkars ;)

Den er meget oppskrytt. Men stakkar bror :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, han blir jo så fort skremt av skrekkfilmer og var ikke så gammel da vi så filmen. Han ble ikke akkurat blid :)

Glemte å skrive at jeg så filmen med min bror og at han derfor ble så skremt av ringetonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så så jeg en veldig ekkel film når jeg var liten (12-13 år) som heter "Dolly dearest". Den er nok ikke like skummel om jeg ser den igjen nå, men jeg har alltid syns dukker er ekle så den er nok litt creapy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...