Gå til innhold

Skikkelig skumle skrekkfilmer


Alison

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min er veldig glad i skrekkfilmer, men sliter med å finne noen som er skikkelig skumle. I går så vi på "ondskapens hotell" og ble skikkelig skuffet. Den syntes jeg ikke var spesielt skummel i det hele tatt. Filmer som "The Omen", "Jaws" og "The others" har vært ok filmer, men slett ikke noe særlig skumle.

"Hide and seek" var en film som jeg virkelig likte og som var akkurat så skummel som jeg liker. Filmene "Fritt vilt", "Ubesvart anrop" og "The ring" 1 og 2 var også skrekkfilmer som jeg likte.

Er det noen hardbarkede skrekkfilmentusiaster som kan anbefale meg noen skikkelig skumle skrekkfilmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er individuelt hva man blir redd av. Den skumleste filmen jeg har sett er The Blair Witch Project. Hadde søvnproblemer i uker etterpå.

Kan også anbefale miniserien Rose Red. Om et hus som hjemsøkes, og en gjeng som er der for å dokumuntere det. Går selvfølgelig galt.

En annen god minisere er Kingdom Hospital. Bra skuespillere, bra musikk, ekkel stemning, masse sære ting som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste skrekkfilmen jeg så var "Hostel". http://www1.vg.no/film/film.php?id=8095 Den har 20-års aldersgrense. Anbefales! )

Takk for tipset.

Ser ut som den har fått helslakt flere steder på nettet, men skal se om jeg finner ut litt mer info før jeg avskriver den.

Det er individuelt hva man blir redd av. Den skumleste filmen jeg har sett er The Blair Witch Project. Hadde søvnproblemer i uker etterpå.

Kan også anbefale miniserien Rose Red. Om et hus som hjemsøkes, og en gjeng som er der for å dokumuntere det. Går selvfølgelig galt.

En annen god minisere er Kingdom Hospital. Bra skuespillere, bra musikk, ekkel stemning, masse sære ting som skjer.

Takk for tipsene.

Rose red har jeg sett. Den var helt ok, men kunne gjerne vært enda litt mer skummel.

The Blair Witch Project leste jeg litt om på nettet nå og den så veldig lovende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er individuelt hva man blir redd av. Den skumleste filmen jeg har sett er The Blair Witch Project. Hadde søvnproblemer i uker etterpå.

Jeg ble EKSTREMT skremt av The Blair Witch Project når jeg så den for første gang, på kino. Hjemme på DVD senere, var den bare teit :) Men sannsynligvis er den nok skummel om du ser den hjemme også, TS; så lenge du ikke har sett den før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble EKSTREMT skremt av The Blair Witch Project når jeg så den for første gang, på kino. Hjemme på DVD senere, var den bare teit :) Men sannsynligvis er den nok skummel om du ser den hjemme også, TS; så lenge du ikke har sett den før!

Jeg så den ogå på kino. Var helt uforberedt på at den skulle være så ekkel. Mørkt, stort bilde, lyder fra alle kanter. Var seriøst vettskremt(!)

For best effekt hjemme anbefales lyset av, surround og stor TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset.

Ser ut som den har fått helslakt flere steder på nettet, men skal se om jeg finner ut litt mer info før jeg avskriver den.

Jeg liker splattere, men the hostel har jeg fortsatt ikke sett. Slik jeg har forstått det inneholder den ekstreme torturscener og kvalmt med blod. Har egentlig dyttet den inn i skapet sammen med Saw4 som jeg heller ikke klarte å se ferdig.

Når det er sagt. Saw 1. Den må du se. Veldig ekkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker splattere, men the hostel har jeg fortsatt ikke sett. Slik jeg har forstått det inneholder den ekstreme torturscener og kvalmt med blod. Har egentlig dyttet den inn i skapet sammen med Saw4 som jeg heller ikke klarte å se ferdig.

Når det er sagt. Saw 1. Den må du se. Veldig ekkel.

Jeg er ikke noe glad i torturscener og har ikke noe tro på at the Hostel er film som passer meg.

Saw 1 derimot virker som film som passer meg.

Du burde se Children of the corn, turte nesten ikke se den ferdig, skummel og ekkel etter alle kunstens regler! ;)

Fant noen omtaler av filmen (eller filmene da det vel er flere av de?) og den virker slett ikke dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke Hostel var så skummel, bare sinnsyk stygg.

Har du sett forbannelsen? Den mener jeg å huske den var skummel.

Hva med: The Exorcism Of Emily Rose`?

Japanske filmer er vel de som skal være skumlest, har jeg hørt/lest.

Endret av trulta_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe glad i torturscener og har ikke noe tro på at the Hostel er film som passer meg.

Saw 1 derimot virker som film som passer meg.

Fant noen omtaler av filmen (eller filmene da det vel er flere av de?) og den virker slett ikke dum.

Stemmer at det er ganske grusomme torturscener i Hostel. Men det er liksom ikke blod og gørr som gjør filmen ekkel. Det er handlingen, det psykologiske og at det kunne skjedd i virkeligheten som gjør filmen ekkel.

Saw 1 anbefales absolutt.

Husker også en dansk film som var ganske psykologisk ekkel. Nattevakten. http://www.brafilm.no/film/301118-Nattevakten.do

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godsend synes jeg var grusomt skummel. Den beste og mest skremmende skrekkfilmen jeg har sett er The Ring - har sett den to ganger, og tør ikke mer. Ellers synes jeg også White Noise var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare sett den første Children of the corn filmen jeg, virkelig ikke dum nei ;) Vet ikke om det finnes oppfølgere, men har vel ikke akkurat sett etter heller ;) Men den var grusomt skummel og ekkel på alle måter! Anbefaler teppe til den filmen ;):Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du likte Hide and seek, kan jeg anbefale Secret Window med Johhny Depp :)

Hide og seek likte jeg veldig godt. Er Secret Window like bra så skal jeg skaffe meg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bare sett den første Children of the corn filmen jeg, virkelig ikke dum nei ;) Vet ikke om det finnes oppfølgere, men har vel ikke akkurat sett etter heller ;) Men den var grusomt skummel og ekkel på alle måter! Anbefaler teppe til den filmen ;):Hehe:

Jeg kan måle hvor skummel en film er i om jeg trenger teppe eller ei. Må jeg ha teppe helt oppunder haka er det en skummel film. Så høy teppefaktor er bra ;). Tror nok Children of the corn blir kjøpt inn. Ser at mange av filmene som er anbefalt i denne tråden finnes til hyggelige priser også (har sjekket på cdon.com).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hide og seek likte jeg veldig godt. Er Secret Window like bra så skal jeg skaffe meg den.

Jeg syns ikke den var skummel, altså secret window.

The skeleton key er litt småekkel! Litt usikker på om jeg skrev det rett.

Endret av trulta_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...