Gjest Grafica Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Du må ta flybussen inn til Oslo bussterminal, og deretter ta Grenlandsekspressen mer info http://www.nor-way.no
Gjest Hilde K S Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Søren. Jeg tenke jeg skulle slippe å bytte buss. Tusen takk for hjelp!
Gjest Grafica Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Du kan jo ta tog direkte fra gardemoen til skien, men det blir nok endel dyrere.
minienthe Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 kan jo hende du får tak i de 199 kroners billettene på toget ?
Gjest Hilde K S Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Hvor lang tid bruker jeg fra flyet lander og til togperrongen? Er det godt merket der? Med vennlig hilsen totalt uselvstendig
Gjest Grafica Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Veldig godt merket, toget går fra den helt innerste perrongen. Altså når du er i første, så er det heeeelt til høyre fra der du kommer ut fra ankomsthallen. Beregn MINST en halvtime, helst tre kvarter til en time fra flyet skal lande og til toget går. Å miste toget pga en forsinkelse på flyturen eller ved bagasjeuthentinga er surt! Hvor lang tid du bruker avhenger av hvor kjapt du får bagasjen, såklart. Jeg pleier vel å bruke rundt tjue minutter; ca fem minutter ut av flyet til bagasjehallen, ti minutters venting, gode fem minutter til perrongen (stikker som regel en tur på do/innom narvesen...)
Gjest Hilde K S Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Tenkte jeg bare skulle ha håndbagasje. Dersom jeg lander kl 18.30, så bør jeg egentlig rekke et tog som går 19.08, ikke sant? Og tusen takk for tålmodig hjelp. Jeg er elendig på reising når jeg skal bytte framkomstmiddel på veien.
Gjest Grafica Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Det burde gå fint, ja, sålenge du bare har håndbagasje Jeg skjønner deg godt, jeg hater når jeg skal reise til steder jeg ikke har vært før, kjemperedd for å miste stoppet jeg skal av på, eller for å sette meg på feil buss/tog, osv.
minienthe Skrevet 17. februar 2008 #11 Skrevet 17. februar 2008 hvis flyet er i rute og du kun reiser med håndbagasje så bør du rekke det toget fint, litt mer eksakt så går toget ditt fra spor 4, det er nedgangen foran narvesen
Gjest Hilde K S Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Tusen takk for alle svar. Det er helt fantastisk at dere klarer å svare så fint uten å høres overbærende ut. Det verste er ikke å miste toget, for det går hver time. Å sette seg på feil tog, derimot... Jeg har forresten en gang gått på feil fly. Jeg kranglet høylydt med damen som skulle sjekke billetten. Det var en smule pinlig å oppdage at hun hadde rett og jeg hadde feil. Foran et fullsatt fly. Urk.
minienthe Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Tusen takk for alle svar. Det er helt fantastisk at dere klarer å svare så fint uten å høres overbærende ut. Det verste er ikke å miste toget, for det går hver time. Å sette seg på feil tog, derimot... he he, skjønner tanken din men det er kun skienstoget som går fra spor 4, 8 minutter over hver time så den klarer du nok fint
Gjest Hilde K S Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Ja. Nå trenger jeg mer hjelp. :bluss: Billetten er bestilt, men den skal hentes et eller annet sted på Gardermoen. I en automat. Hvor er denne? Kanskje de lager sånne plakater for meg? Hilde K S; denne vei! Med piler og sånt. Eller så får jeg meg min egen guide. En veryvery handsome.
minienthe Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 Ja. Nå trenger jeg mer hjelp. :bluss: Billetten er bestilt, men den skal hentes et eller annet sted på Gardermoen. I en automat. Hvor er denne? Kanskje de lager sånne plakater for meg? Hilde K S; denne vei! Med piler og sånt. Eller så får jeg meg min egen guide. En veryvery handsome. det står billettautomater langs gelenderet oppe i avgangshallen, de er røde og vanskelig å overse. står på automaten vilket selskap de tilhører
Gjest Grafica Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 Nei, det er vel flybilletter. Togbilletten kan du hente i billettluka om du har ref.nr og den er åpen, ellers står det automater langs veien bort til perrongen
minienthe Skrevet 19. februar 2008 #17 Skrevet 19. februar 2008 Nei, det er vel flybilletter. Togbilletten kan du hente i billettluka om du har ref.nr og den er åpen, ellers står det automater langs veien bort til perrongen ah... tenkte fly jeg
Kjetil E Skrevet 21. februar 2008 #18 Skrevet 21. februar 2008 Fra Gardemoen til Skien er det ikke plassreservering, og da heller ingen fare om du skulle miste det opprinnlige toget. Biletter kan kjøpes både i luka og i automater. Bare pass på at du kjøper i NSB automat og ikke flytog automat
Gjest Hilde K S Skrevet 9. mars 2008 #19 Skrevet 9. mars 2008 Jeg bestilte billett på forhånd, altså. Litt nerver da flyet ble 20 minutter forsinket, men jeg ankom togperrongen syv minutter før toget gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå