Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Er det noe som vet hvor jeg kan få tak i eske til sølvtøy?

Har vært bl.a på gullfunn og hørt, men de har bare esker til 6 av hver type... Jeg har bestikk til tolv, så da må jeg ha 2 esker til kniver, 2 esker til gafler, 2 esker til teskjeer osv. Noen som vet hvor jeg kan få tak i én stor eske til alt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg mente man kunne få disse hos gullsmeden jeg, tror jeg har min derfra, men husker ikke hvilken gulsmed da.... men man bør jo egentlig ikke oppbevare sølvtøyet i slike esker da sier de, da må man pusse de hver gang man skal bruke det... mener å ha hørt at bestikkposer er det beste.... kan jo være derfor du ikke får tak i.... men uansett lykke til, håper du får tak i det du trenger

Skrevet
Rikter Svendsen har. Har kjøpt andre ting fra dem, men det var gjennom firma, så vet ikke om de selger direkte til privatpersoner. Men de kan sikekrt hjelpe deg med å finne en forhandler i såfall. Rikter Svendsen produserer eskene og selger til gullsmeder og sånt i hvertfall.
Skrevet

Jeg vurderer faktisk sterkt å kjøpe inn sånne poser til sølvtøyet jeg da. Eskene tar jo så stor plass. Jeg har en slik pose til noen skjeer jeg har. Den er kjøpt på glassmagasinet, og er helt super. Skjeene ligger adskilt, pakket inn og er lette å hente frem.

Gjest Astra unplugged
Skrevet

Hei.

Jeg forsøkte meg med slike esker fra gullsmeden til anretningsserviset i sølv (Tele), og de oppholdsrommene som var der var for små! Jeg betalte kr 450,- for esken, men fikk byttet den inn igjen (Mestergull).

Fordi jeg var lei av å ha ørten like esker til anretning og kakespader, der jeg brukte mye tid på å finne riktig ting, blei løsninga at jeg kjøpte en sølvtøykiste fra Reed & Barton via Ebay. Her kan du se en tilsvarende (lik den jeg kjøpte): Sølvtøykiste

Jeg betalte ca 1300 NOK for kista med frakt (per fly), og jeg fikk den innen ei uke! Dekorativ er den jo også i heltre, og det kan jeg ikke si om alle eskene fra gullsmeden...

Lykke til med jakta!

Skrevet

jeg bruker tøyposer kjøpt fx hos Glasmagasinet. Da ligger de lystett og pussen holder lenger. Dessuten er det greit sortert og tar liten plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...