Gå til innhold

Dåp - bare tradisjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Grunnen til at eg følger årskalenderen, er at arbeidsplassen min er stengt på heilagdagane. Eg hadde ikkje hatt noko imot å jobbe på f.eks Kristi himmelfartsdag eller i pinsen. Desse dagane betyr ingenting for meg sidan eg ikkje trur på Jesus. Men det blir jo litt vanskelig når det er bestemt at me skal ha fri. Barnehage og skule er stengt, så me har ikkje eit val. Eg kunne i grunnen ønska meg å byte ut ein fridag slik at me heller kunne fått fri ein dag til i samband med 17. mai. 

Når det gjeld å feire jul og påske, så går det fint an å kose seg med påskekylling/julenisse og god mat , utan å gi dagane kristent innhald. Kristne har jo også erstatta feiring av utfarten frå Egypt med å feire at Jesus har stått opp igjen. Og kristmessse var opprinnleleg jol, så eg meiner at dei kristne ikkje kan bestemme kva me legg i feiring av jul og påske. 🙂

Anonymkode: 2a0cf...ab4

Men, igjen. Ingen ønsker å ikke ha disse høytidene og helligdagene som vanlige dager. Det er poenget. Alle vil ha fri og kose seg med familie/venner. Ergo, dåp eller ikke dåp er ikke så svart/hvitt når vi følger kristendommens kalender ellers i landet og er fornøyd med det. 

Anonymkode: 90603...2fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke kristen, så har bare vært fadder i navnefester. Har ikke døpt egne barn heller, har hatt en navneseremoni og velkommen til verden-fest. Hadde syntes det var veldig rart å stå og love sånne ting.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...