Gjest Bay Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Først må jeg si at jeg er usikker på om innlegget hører til under Kropp og helse eller Forbruker og økonomi. Flytt innlegget dersom dette blir feil. Det er som sagt fritt sykehusvalg og jeg har nå fått time på et sykehus i et annet fylke. Det koster meg 300 kr hver gang jeg skal på sykehuset. Siden dette ikke er bare for kun en gang, men at jeg må gå jevnlig så blir det jo noen kroner ut av dette. Er det noen refusjonsmuligheter på reiseutgifter? Noe som kan godskrives egenandelkort? Annet? Tenkte da å samle kvitteringer og få ekstra skattefradrag.
KristineT Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Først må jeg si at jeg er usikker på om innlegget hører til under Kropp og helse eller Forbruker og økonomi. Flytt innlegget dersom dette blir feil. Det er som sagt fritt sykehusvalg og jeg har nå fått time på et sykehus i et annet fylke. Det koster meg 300 kr hver gang jeg skal på sykehuset. Siden dette ikke er bare for kun en gang, men at jeg må gå jevnlig så blir det jo noen kroner ut av dette. Er det noen refusjonsmuligheter på reiseutgifter? Noe som kan godskrives egenandelkort? Annet? Tenkte da å samle kvitteringer og få ekstra skattefradrag. Når jeg har vert på sykehus og hatt reiseutgifter har jeg tatt vare på alle kviteringer og fått det skreve på egenandelskortet. Om jeg kommer over det fastbestemte beløpet så har jeg fått dekt alt. Jeg husker ikke alle desse reglene, men alt dette står på Nav sine sider så sjekk der.
Gjest nextlife Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 I lenken under kan du lese om reiseutgifter ved fritt sykehusvalg http://www.frittsykehusvalg.no/sidemaler/V...on____2029.aspx
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå