Gå til innhold

lage av lyr?


Gjest melmidden ii

Anbefalte innlegg

Gjest melmidden ii

Jeg kjøpte en fersk lyr-filet i dag, og vet ikke helt hva jeg skal lage av den - eller til den... Tar gjerne i mot tips, jeg har det meste av ingredienser, skulle en tru, av mer "spesielle" ting har jeg fersk spinat og jordskokker (alternativt sellerirot) jeg godt kunne tenke meg å bruke. Trenger ikke nøyaktige oppskrifter, bare forslag til tilbehør. Regner med å steke fileten i panne.

*veldig sulten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Steikt lyr er veldig godt. Min favoritt fisk.

Selv velger jeg å gjøre det enkelt. Hjemmelaget potetmos m/hvitløk, litt bacon og glaserte gulrotbiter.

Enkelt og raskt å lage. :)

God middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest melmidden ii

Takk for raskt svar :) Ja, enkelt er jo godt - det eneste dumme er at vi bare har kokefaste poteter, så da blir det ikke potetmos. Men noe liknende kan jeg snekre sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem å bruke kokefaste poteter. Om det skulle bli noen små klumper så spiller det ingen rolle. ;)

Noenganger lager jeg sandefjordsmør, om jeg vil ha saus.

Endret av Toro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går jo an å bruke kokefaste, men det blir ikke like perfekt :ler: Kokte hele poteter, dampet gulrøtter og blomkål og hadde smør med persille og litt sitron til, og det hele var nydelig. Fersk fisk er sinnsykt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Litt sent nå, men du kunne også laget potetmos med sellerirot i, så ville den blitt lettere i konsistensen, selv om potetene var kokefaste. Og så smaker det nydelig! :)

Ellers er jeg veldig enig i at fersk fisk er sinnsykt godt. :fisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest melmidden

Ja, jeg vet, eller egentlig visste jeg ikke siden siste forsøk på selleristuing ble nokså slimete... Men vi kjøper oftest frossenfisk og kommer til å få store problemer med DEN menyen i framtiden... *plutselig bortskjemt og blasert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...