Gjest nn Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har selv ryggskoliose og jobber fullt.. Men er med jevne mellomrom en del sykemeldt, på grunn av mye ryggsmerter, nakkesmerter og migrene.. Men fungerer veldig greit det meste av tiden. I periodene jeg er sykemeldt så ender det jo selvfølgelig med mye dårlig samvittighet ovenfor jobben og ledelsen på jobben viser null forståelse i forhold til ryggskoliosen. Hvordan fungerer dere andre med ryggskoliose i jobb osv? Har dere funnet noen trening som dere synes hjelper?
Nabodama Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har det som deg når det gjelder plager. Jobber fullt, er innimellom sykmeldt, men sjelden 100%. Har hatt ryggsmerter i korsryggen i mange år, det plager meg ikke så veldig. Det er verre med nakken, har hatt nakkesmerter i snart 10 år. Og det er disse smertene og det de fører med seg som gjør at jeg av og til trenger sykemelding. Nå skal jeg til utredning, spesielt for å finne ut hvordan det står til nå, og for å kunne få noe/riktig behandling. Når det gjelder trening, så er det fint å være mye i bevegelse. Fysioterapi og kiropraktor har ikke hjulpet noe særlig. Jeg har trent mye styrketrening, har sterke ryggmuskler, og det tror jeg berger korsryggen min en del. På nakkesmertene er det ingenting som hjelper. Jeg har en liten grad av scoliose, som ble oppdaget i tenårene. Har ikke brukt korsett eller blitt operert, og det er ikke synlig at jeg har det. Se på www.ryggforeningen.no Der finner du flere med samme problemer, men de fleste har nok større plager enn vi. De har forum der også.
maren Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har også dette men jeg har mest problemer hvis jeg rusler, altså sånn gåing man gjør i butikker f.eks. Å være i et kjøpesenter er for meg helvete hvis jeg ikke kan sette meg ned og liksom myke opp igjen ryggen. For meg så stråler smertene nedover i bena også. Også det å sitte opp-og-ned med bena på golvet i en stol eller sofa blir problematisk for meg etter kort tid, jeg må sitte og hvile tyngden over på en side. Når jeg var mindre og fortsatt vokste hadde jeg store smerter i korsryggen når jeg la meg til å sove, å ligge på ryggen kunne jeg bare glemme, bare på sia som jeg kunne slappe av uten å ha så vondt. I dag har det heldigvis sluttet. Den beste treningen jeg kan gjøre er å svømme eller jogging. Jeg har faktisk aldri hatt vondt i ryggen og måtte være hjemmefra jobben, det er mer utpå dagen jeg får litt sånn sliten og stiv -smerter.
flowerpower Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Hei på dere! Ser det er lenge siden siste innlegg,men jeg har vært borte fra KG så tar sjansen på å svare nå allikevel. Takk til Nabodama for å tipse om Ryggforeningen og forumet vårt! Vi har egen mailingliste med folk med scoliose,det blir arrangert treff osv Jeg er blant de som har en stor scoliose og har gått med både gipskorsett og annet korsett. Var i full jobb i mange år (+ mange år med utdanning),men ble uføretrygdet for ca 10 år siden. Bruker krykker om jeg skal gå mye. Sliter mye med hodepine. Har endelig fått trygdebil,-beste gaven nå som det er vinter! Vær klar over at Hjelpemiddelsentralen kan være behjelpelige for at det skal bli enklere å være i jobb! Klemz
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå