Gå til innhold

Bytte lydhorn


emergency

Anbefalte innlegg

Lydhornet i bilen har gått gaiken...

Den tuter både to og trestemt, hoster, og noen ganger kommer det ikke lyd i det hele tatt.

Er det dyrt å bytte horn? Kan man f.eks. kjøpe deler på Biltema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kenneth

Jeg søkte på Biltemas side uten å finne noe. Hvis de allikevel selger det, vil jeg tro det er en billig del. (Det er tross alt en ganske primitiv innretning). Og så lenge det er 12 volt, så duger den nok, uansett biltype.

Skulle det vise seg at en ny tuter koster flesk og du har et bilopphuggeri i nærheten, er det bare å oppsøke de og få de til å skru av tuter'n på et vrak. Det tar de neppe mer enn 50 kroner for.

Hvis du kjenner noen med kun 2 tommeltotter, er nok det å bytte den en smal sak. (Det er bare å gå etter hostelyden, så finner du den nok). Jeg har aldri gjort det selv, men det er sannsynligvis bare en liten dippedutt festet med et par skruer, og med en ledning på.

Sjekk for øvrig ledningen/kontakten først. Kanskje er det bare dårlig kontakt. Bad contact may oppstå now and da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har både vanlig horn og horn på 115 decibel:p. Koster ikke mye idet hele tatt. Uten å ha montert selv kan jeg ikke tenke meg at det skulle være store kunsten å få til. Ledningene er jo der. Bare å fjerne det hornet og montere nye. Hvis ikk det nye er make til gamle kan det være at du må lage noen nye fester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...