Gå til innhold

Aktivitetslogg


~Bolla~
 Del

Anbefalte innlegg

En liten blanding av inspirasjon og oversikt over trening, kosthold og aktivitet jeg får gjort fremover. Har trent i flere år, men mangler fremgang på grunn av ryggproblemer (laaaange avbrudd som ødelegger "alt") - det håper jeg å få gjort noe med nå, ved å fokusere mer på bevegelse/aktivitet generelt, i tillegg til styrketreningen.

Også logger jeg kosten - siden jeg skal holde det litt strikt fremover. Skal ikke gå noe særlig ned, men jeg liker å spise forholdsvis sunt og må få i meg riktig mat med tanke på treningsresultater. For ikke å snakke om pga humør og energi!

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner med å logge dagen i går.

MAT

M1*: havregryn og lett-yoghurt + multivitamin og jern

M2: proteinshake og banan

M3: lasagne

M4: kalkun og ris

M5: proteinshake

M6: kalkun og ris

*M1 = måltid en, osv.

TRENING

Formiddag: "kampsport"

Cirka to timer.

Kveld: styrketrening

Bryst og biceps.

Halvannen time.

+ cirka 40 minutter sykling/boksing/rask gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer snart Tjukken hjem (ja, det er samboeren :Hehe: ), og jeg skal hive meg rundt og lage kalkun og ris til oss. I kveld blir det trening igjen. I går var jeg så sliten etter trening at jeg sovna med en gang hodet traff puta, og jeg skal jobbe like bra i dag. Det er gull verdt å trene med gutta som vet å trene hardt - jeg har egentlig vært ganske pingle før, uten å vite det selv. Man har som regel vanvittig mye mer krefter enn man tør å håpe på - heldigvis.

Jeg har forresten shina hele kåken i dag, så da blir han jätteglad! Ikke at det har noe med trening å gjøre, men jeg er litt stolt (normalt er jeg husmor i minus).

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAT

M1: havregryn og proteinshake + tran, multivitamin og jern

M2: omelett, grovt rundstykke og shake

M3: ris og kalkun

M4: baconpølse

M5: smash

TRENING

Styrketrening, cirka 30 minutter: bein.

Cirka 30 minutter sykling.

Denne dagen ble en smule amputert, siden jeg fikk akutt vondt i ryggen under trening og ble hentet i ambulanse. :flau: Baconpølsa og smashen var trøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke typisk? For et styr det var i går... Jeg er en dramaqueen. :ler: Og jeg har så lyst til å trene at jeg holder på å gå ut av mitt gode skinn. Jeg blir helt vanvittig rastløs av en dag uten trening, så jeg skal se an ryggen og kanskje ta en sykkel- eller stepøkt senere i dag. Om ikke annet skal jeg ihvertfall gå meg en tur, men det holder liksom ikke helt.

Nå skal jeg ut og kjøpe joggesko. Jeg må egentlig bruke feltstøvler på jobb, men jeg nekter fra og med nå. Sko er alfa & omega når man har vond rygg, og når man går på hardt underlag hele dagen må man ha gode sko. Jeg skal kjøpe nøytrale svarte, så det får de bare godta. Jeg får heller se litt dust ut (uniform og joggesko :briller: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MAT

M1: havregryn og shake

M2: en banan og shake

M3: veggispizza *host*

M4: kylling og ris

TRENING

80 min. kondisjon.

Endret av ~Bolla~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAT

M1: havregryn og yoghurt

M2: kylling og ris

M3: kylling og ris

M4: shake og banan

M5: 2 egg, en ss tran, multivit og jern

TRENING

Ca. 90 minutter styrketrening: bryst og biceps.

Litt sykling og endel stretching i tillegg. Tok det rolig pga ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen er bedre i dag. :-D En halv dag uten nakkesmerter! *feirer* Jeg har til og med fått sove i natt, så jeg er nesten litt salig...

Beintreing i kveld, og jeg skal være ytterst forsiktig selv om jeg føler meg bedre i ryggen. Dropper knebøy og beinpress blant annet, som gir trykk i ryggen. Nå skal jeg nemlig øve meg på det jeg er så fatalt dårlig på - tålmodighet og å gå forsiktig fram... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

×
×
  • Opprett ny...