Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste den tråden nedenfor ang vask av truser, og begynte derfor å lure litt...

Hvor lenge el hvor mange dager bruker du de samme kærne uten å skifte...? (Dersom de ikke er synlig skitne...)

Jeg skifter helst hver dag, men kan bruke samme bukse el genser to dager..

Interessant å se hva dere gjør...

:wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

hver dag (absolutt); truser og sokker, t-skjorter (om sommeren eller etter svetting)

annenhver dag; t-skjorter (om vinteren), Bh

annen/tredjehver dag; bukse og genser

sengetøy; annehver uke

håndduker; hver uke

Skrevet

bukse kan jeg bruke noen dager. yttertøy tar jeg det ganske rolig med. alt annet vaskes etter en gangs bruk.

joggesko går i vaskemaskinen ca en gang i måneden - FØR de rekker å bli sure. skinnsko fryser jeg ned noen dager om gangen, hvor ofte kommer an på hvor ofte jeg bruker dem. bruker som regel aldri samme sko to dager på rad.

Skrevet

Topper og gensere skiftes hver dag. Undertøy skiftes hver dag-BH'er kan jeg bruke litt flere dager. Bukser bruker jeg også et par ganger før de vaskes, samme med skjørt. Selvfølgelig vaskes de hvis de er synlig møkkete. Sokker skiftes hver dag!

Gjest Virvel
Skrevet

Undertøy og topper (evt. genser, kommer an på hva jeg har hatt under) skiftes hver dag, bukse varierer litt. Yttertøy vaskes ikke så veldig ofte, bare hvis det blir skittent. Jeg pleier ikke å vaske joggeskoene mine, men bruker en "sko-deo" i stedet. Håndkler skiftes hver uke, sengetøy annenhver uke og tannbørste en gang i måneden. Kjæresten min har jeg hatt i et år, og har foreløpig ingen planer om å skifte ut ham... :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skifter klær hver dag - yttertøy bruker jeg selvsagt lengre uten å vaske det!

Skrevet

Truse, BH, t-skjorte og strømpebukse byttes hver dag. Genser/skjorte/topp kan brukes to dager dersom jeg ikke har vært varm eller svett. Buske kan brukes tre dager. Til nød fire, men da til husvask eller annet "skittent" arbeide den siste.

Synes det er merkelig at så mange bytter truse og t-skjorte hver dag, mens bh brukes i flere dager. Er det bare fordi den må håndvaskes kanskje?

Skrevet

Jeg dusjer annenhver dag, for hvis jeg skulle dusje hver dag så ville jeg tørke ut....

Håret derimot må vaskes hver dag... edle deler også.. selvfølgelig.

Undertøy MÅ skiftes hver dag, men bukse og genser kan jo brukes et par dager.. kommer selvfølgelig på om de holder seg rene da!!

Strømper byttes hver dag! noe annet ville jo bare vært lekkert :-?

Skrevet

Bukse kan brukes noen dager, hvis den ikke er synlig møkkete.

Genser kan brukes et par dager.

Trange topper brukes kun en dag.

Sokker skiftes hver dag, noen ganger oftere.

Undertøy brukes kun en dag av gangen.

Skrevet
Synes det er merkelig at så mange bytter truse og t-skjorte hver dag, mens bh brukes i flere dager. Er det bare fordi den må håndvaskes kanskje?

Fordi jeg bare har 3 BHer totalt å velge i. Ikke kan jeg vaske BHer hver 3. dag heller?

PS: Jeg har 75F i størrelse og det er klin umulig å finne gode BHer i den størrelsen!

Skrevet

Bukser brukes 3 dager på jobb eller mindre om de ikke rene (synlig eller ikke). Jeg bruker ikke de samme buksene hjemme som på jobb.

Genser brukes alt fra en dag til mange dager. Noen ullgensere jeg bruker på jobb har jeg bare vasket et par ganger i vinter. De blir liksom ikke møkkete. Vanlige bommulsgensere brukes et par dager. Skjorter/bluser brukes en dag.

Sokker brukes en dag.

Truser byttes en gang for dag.

BH bytter jeg helst annenhver dag, men må ofte vente 4-5 dager (se annet innlegg).

Tøy som er brukt under trening/svetting er en sak for seg - de brukes en gang.

Tøy som brukes på bikkjetur er også en sak for seg :oops:

Skrevet

Svetter mer under armer og i skrittet enn på puppene :wink:

...følger ellers samme standard som de fleste, ser jeg. Truser og sokker hver dag, gensere 1 - 2 dager, bukser 2-3 dager.

Pulsatilla

(som lurer litt på om noen ville innrømme det om de ikke skiftet undertøy oftere enn f.eks 1 gang i uka...)

Skrevet

Bukser kan brukes noen ganger før vask, men de brukes sjeldent flere dager på rad, hater å gå i samme klærne to dager på rad!!! (kjedelig)

Gensere, skjorter etc kan brukes noen ganger før vask.

singletter, topper etc går stort sett i vask etter en dags bruk, hender de får en dag til dersom jeg kun har brukt dem noen timer på kvelden/dagen uten å bli varm.

BH brukes noen ganger før vask (og det er litt rart ja, som en påpekte, for annet som er rett mot huden går jo i vask etter en dags bruk.... og det er ikke fordi jeg må håndvaske dem, for det gjør jeg aldri! de går i vaska, men sammen med plagg som vaskes på 30-40 grader)

underbukser og sokker brukes ALDRI mer en en dag av gangen!

Ytterjakker vaskes sjelden, men det er gjerne fordi de må renses, og det gjøres ikke for ofte for meg.

Har nylig kjøpt meg joggesko i stoff, de kan sikkert vaskes i maskinen etterhvert, men tåler de det da? fasongmessig mener jeg? Og hvor mye vasker man dem på?

andre sko er gjerne i skinn, og de vasker jeg IKKE.

Skrevet

Jeg skifter undertøy hver dag, t-skjorter og slikt til nøds 3 dager og bukser kan jeg gå i helt til de er skitne, men jeg skifter bukse hver andre dag!

Gjest Zalomine
Skrevet

Sokker og truse byttes daglig ja, eller ved dusj (jeg dusjer ofte på kvelden, og da har jeg ikke rpoblemer med å ta på meg de samme sokkene neste dag, som jeg hadde to timer på kvelden før...)

Jeg er også av dem som bruker Bh lengre før jeg vasker den enn annet undertøy. antakelig litt grunnet at jeg vasker dem for hånd, og dessuten at når de slett ikke lukter svett (men faktsik lukter av vaskepulveret enda) da ser jeg ingen grunn til å vaske den helt enda.

T-skorter/topper dropper jeg til vask etter en dag, med mindre som nevt med dusjing, at den bare er brukt noen timer på kvelden uten at jeg ble varm og svett.

En genser/jakke som jeg bruker utenpå t-kjorta (jeg gjør ofte det nemlig) vasker jeg langt sjeldnere, for jeg bytter jo det jeg har under.

Og busker, de vasker jeg slett ikke så ofte som dere. Jeg kan godt bruke den en uke dersom den ikke er synlig skitten. Ja, klart får jeg en flekk på, så går det rett til vask, men ellers har jeg ikke noe problem med å bruke samme buksa hele uka.

Yttertøy, det vasker jeg bare når det er helt nødvendig. Sko har jeg ikke problemer med, altså, de blir ikke sure, jeg svetter vel minimalt på bena da (pluss at jeg bruker mye ullsokker, og ull absorberer på en helt annen måte enn bomull gjør!)

Håndklær, ja jeg bytter dem til fingerne når de blir våte (altså, ca en gang i uka, når jeg synes de trenger det. egentlig; jeg bytter dem når jeg vasker håndklær av den fargen de er. Dusjhåndklær bruker vi to ganger før vi kaster dem til vask, generelt sett.

Sengetøy, ja det er i teorien annehver uke, men teori og praksis er ikke helt sammenhengende hos oss. Det skjer når jeg finner ut at "i dag skifter vi sengetøy, og dermed river av det som er på, og stapper det i vaskemaskina. Det er ikke reglmessig annehver fredag, slik mamma gjør det, for det er slett ikke alltid fredag når jeg kommer på at det er på tide, det kan like godt være onsdag... Men, det skjer jo ofte nok i alle fall, etter min mening :)

Jeg dusjer ikke hver dag, og nesten ALDRI om morgenen, men jeg vasker meg hver morgen likevel, naturlig nok, man har da vaskekluter.

Ja, og oppvasken skjer etter en gangs bruk (men slett ikke nødvendigvis samme dagen som det ble brukt) Det var vel selvsagt, men jeg skrev det likevel, for å få NOE jeg vasker ofte i alle fall :)

Renslig nok, etter min standard :)

Gjest Embla s
Skrevet

Som alle andre her skifter jeg sokker/strømper og truse hver dag. BH bruker jeg flere dager (jeg svetter ikke der, tror jeg... Tror det kommer litt ann på størrelse og fasong.. )

Bukse bruker jeg toppen to/tre dager på rad (men jeg liker å variere. Syns det er kjedelig å ha pa det samme hver dag, møkkete eller ikke)!

Skjørt: bruker bare en gang. (ikke fordi det er møkkete, men fordi jeg ikke går i det samme hver dag).

Genser er det sjeldent jeg bruker flere dager på rad. Topper skifter jeg hver dag.

(Ble litt usikker nå. Hvor ofte skifter jeg genser/bukse)?

Sengetøy... Liker å tenke at jeg skifter hver lørdag! (men jeg gjør vel ikke det. Annenhver lørdag er mer i samsvar med realitetene :roll: )

Gjest eminel
Skrevet

Skifter klær hver eneste dag! Har angst for å gå med de samme klærne to dager på rad... :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Mann prøver seg med et spørsmål:

Siden vi er konstruert og virker litt anerledes en kvinnen, kan det da forsvares at boxeren brukes i 2 dager?

Skrevet
Mann prøver seg med et spørsmål:

Siden vi er konstruert og virker litt anerledes en kvinnen,  kan det da forsvares at boxeren brukes i 2 dager?

I utgangspunktet mener jeg at alle bør skifte undertøy hver dag, men siden menn som regel svetter mere i skrittet enn kvinner bør i alle fall menn gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...