Gjest AaA Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Hei Neste uke skal jeg ta en ørekorreksjon av mine utsående ører. Så jeg lurte på om noen hadde erfaring og kunne svare meg på dette: - kjente du noe under inngrepet? - hadde du veldig mye smerter etterpå? - Var ørene veldig hovne og missfarget etter du fjernet bandasjen? og når forsvant dette? - er du fornøyd med resultatet? og tok det langt tid før du kunne se det?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Jeg kan ikke svare deg på det du spør om, men min søster gjorde det samme når hun var liten. Ørene hennes er kjempefine Lykke til!
Gjest Gjest_Annika_* Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Hei Neste uke skal jeg ta en ørekorreksjon av mine utsående ører. Så jeg lurte på om noen hadde erfaring og kunne svare meg på dette: - kjente du noe under inngrepet? - hadde du veldig mye smerter etterpå? - Var ørene veldig hovne og missfarget etter du fjernet bandasjen? og når forsvant dette? - er du fornøyd med resultatet? og tok det langt tid før du kunne se det? Jeg gjennomgikk operasjon i forrige uke. Under inngrepet kjente jeg neste ingenting bortsett fra bedøvelsessprøytene. Var helt våken under ingrepet, og hørte alt som foregikk. Men det var ikke veldig ubehagelig. Fikk en venflon i armen med beroligende middel og kvalmenedsettende etter behov. Rett etter operasjonen følte jeg meg helt fin og hadde ingen smerter. Men da bedøvelsen gikk ut utpå kvelden ble det ganske vondt. Vanskelig å sove de to første nette hvertfall og mye smertestillende. Mye sviing og banking. Bandasjen sitter ganske stramt og fører også til en del ubehag. Men det er bare prisen man må betale. Blir spennende å se resultatet. Lykke til!
Gjest AaA Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Jeg gjennomgikk operasjon i forrige uke. Under inngrepet kjente jeg neste ingenting bortsett fra bedøvelsessprøytene. Var helt våken under ingrepet, og hørte alt som foregikk. Men det var ikke veldig ubehagelig. Fikk en venflon i armen med beroligende middel og kvalmenedsettende etter behov. Rett etter operasjonen følte jeg meg helt fin og hadde ingen smerter. Men da bedøvelsen gikk ut utpå kvelden ble det ganske vondt. Vanskelig å sove de to første nette hvertfall og mye smertestillende. Mye sviing og banking. Bandasjen sitter ganske stramt og fører også til en del ubehag. Men det er bare prisen man må betale. Blir spennende å se resultatet. Lykke til! Tusen takk for svar. Jeg har nå nettop tatt operasjonen og det gikk veldig fint:) bedøvelsen begynner å gå ut så kjenner litt smerter no menmen...Du må fortelle hvordan det gikk å ta av bandasjen;)
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Bandasjen av for noen dager siden - takk og pris. Hele greia medførte mer smerter og ubehag enn jeg hadde trodd. Har nesten ikke sovet om nettene på denne tiden. Men mye av det var nok på grunn av at bandasjen jeg gikk med i 11 dager fra operasjonen satt veldig stramt og lagde press på hodet og nakken. Samt noen gnagsår over ørene. Skummelt å ta av bandasjen. Det kan lønne seg å ligge når stingene blir fjernet. JEg trodde det skulle gå helt greit å sitte, men plutselig holdt jeg på å besvime gitt. Det gikk noen timer før jeg turte å se på resultatet, og det var veldig rart og uvant til å begynne med. Men kjenner nå at jeg blir veldig fornøyd og er glad jeg har gjort det. Alt har grodd fint, og kirurgen gjorde en god jobb. Ingen misfarginger en gang, bare veldig tørr hud som flasser på ørene og der bandasjen har vært. Det jeg ikke var helt forberedt på, er at nervene til ørene er kappet. Så jeg har ingen følelse i øvre halvdel av ørene. Det er veldig merkelig og ganske ekkelt. Det tar vel noen måneder før nervene har vokst sammen igjen. Regner med det blir mindre ekkelt når jeg blir vant med det også. Det eneste bitre nå er jeg ikke får lov til å trene skikkelig på en måneds tid.. Skjønner ikke helt hvorfor.. Håper du også blir fornøyd med resultatet og at alt har gått fint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå