Gå til innhold

Acer Aspire 7520/Windows Vista


Leo

Anbefalte innlegg

Jeg sitter altså her med en Acer Aspire 7520 med Vista installert som jeg veldig gjerne skulle ha deaktivert den innebygde musen på. Min bruk av PC innebærer for det meste skriving vha. touch-metoden og da kommer jeg stadig borti den med påfølgende merkverdigheter og tapt arbeid :kjefte: .

Jeg vet at jeg kan styre musen fra skriverbordet, men av en eller annen grunn får jeg ikke lov til å deaktivere den, bare slette. Det siste vil jeg ikke, for det kan jo tenkes at jeg får bruk for den innebygde musen en dag.

Finnes det et lyst hode som vet hvordan jeg gjør dette? I så fall hadde jeg blitt kjempeglad for nå er det faktisk tredje gang jeg skriver dette innlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_jolla_*

Hvis jeg forstår deg riktig så kan du høyre klikke på museknappen, gå inn på tilpass- musepekere- tapping - huke bort tapping- bruk. Dette funker for meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Jeg trodde jeg hadde forsøkt det tidligere, men det ser ikke ut til å ha fungert. Nå forsøkte jeg imidlertid igjen og dette innlegget ser faktisk ut som det kan bli til på første forsøk :ler: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende er bare forbokstaven! Det fungerer mye bedre nå, så tusen takk igjen. (Jeg burde jo helt klart ha klart å få til det der ved egen hjelp da. Tross alt har jeg vært PC-bruker i godt over 20 år :sjenert: ).

Likevel kunne jeg ha tenkt meg å deaktivere den helt siden jeg har en utmerket liten sak ved siden av som jeg liker mye bedre. Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke modellen, men dreier det seg om en laptop; uten mus, men med padde (touch pad), har mange av dem en egen liten av/på-knapp, ofte ikke større enn ei lita vorte eller utvekst i kanten. : )

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo hatt noen laptoper før og der har det alltid vært slik. Dog ikke på denne... Nå er imidlertid "mousepade'n" "død" og jeg kan skravle som vanlig pr. tastaur :ler:. Uansett skal du ha takk for tipset for hadde dette vært den første, hadde jeg ikke hatt den minste formening om hvor jeg skulle begynne å lete etter løsningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...