Tussi! Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Er det vanlig å reagere allergisk på epler? Jeg spiser det sjelden, men de to siste gangene jeg har spist det har jeg begynt å klø rundt munnen og jeg blir rød. Jeg er allergisk mot sitrus, men har aldri reagert på den måten av det, kun eksem på resten av kroppen. I dag når spiste eple begynte også det ene øynet mitt å renne og jeg ble rød etter en liten halvtime. Jeg har aldri reagert sånn på noe jeg har spist. Vet jo at ting kan bli verre med åra, men uansett, har aldri hørt om noen som er allergisk mot epler.
Gjest Emera Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Ja, det er ganske vanlig, det. Du kan prøve å spise varmebehandlet eple og se om du reagerer da, mange tåler epler når de er kokt/stekt. Det er også vanlig å kryssreagere på epler hvis man er allergisk mot pollen. Det kan hende du tåler enkelte eplesorter bedre enn andre.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Jeg vet om flere som er allergiske mot epler. Noen reagerer ikke på økologiske epler, det kan ha både med sprøyting og arter å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har nesten alltid vært allergisk mot epler og begynner å klø hvis jeg spiser et.Er også allergisk mot pære,fersken, osv. og pollen.Mange som har bjørkepollen reagerer på eple.Har ikke spist eple og masse annen frukt på laaang tid.synd,siden det er sunt og godt...
Essie_ Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Er selv allergisk for epler. Hovner opp, blir rød og klør om jeg spiser noe mer enn en bit. Er også allergisk for pollen (og mye annet rart). Man kan prøve eplene som er litt gulere og har prikker hvis man er allergisk - de kan jeg (og noen andre med epleallergi som jeg har snakket med) spise..
Tussi! Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2008 Er selv allergisk for epler. Hovner opp, blir rød og klør om jeg spiser noe mer enn en bit. Er også allergisk for pollen (og mye annet rart). Man kan prøve eplene som er litt gulere og har prikker hvis man er allergisk - de kan jeg (og noen andre med epleallergi som jeg har snakket med) spise.. Var det jeg spiste i går. Er egentlig bare de jeg liker. Eller de helt røde. Men, får vel bare prøve meg fram litt.. Takk for alle svar i hvertfall, er tydeligvis ikke bare meg
Gjest meee Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 jeg er ogsp alergisk mot epler. Begynner å klø i halsen, skikkelig ubehagelig.. så det er ikke bare du nei. er allerigisk mot pollen og mye annent også.. har opplevd at jeg ikke reagerer på eplene jeg har i hagen.. men de jeg kjøper tåler jeg ikke. jeg vil anbegale deg og ta en allergi-test, for å finne ut om det er noe mer du er allergisk mot....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå