Gå til innhold

Hva skal barna deres hete?


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Niks. Aner ikke. Her venter vi til han kommer. Og jeg kommer ikke til å legge det ut på KG heller tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke legge det ut da, men greit å høre om folk har bestemt seg. ;)

Er jo noen som har navna klare fra dag en, mens andre ikke klarer å bestemme seg før flere måneder etter at ungen er ute.

Vi diskuterer navn. Er ikke helt enige, men har noen alternativer, og så venter vi og ser til ungen er ute. Må jo se hva h*n passer til å hete. Men kanskje det er like vanskelig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss. Da smurfen ble født hadde vi navnet klart bare et par uker før. Denne gangen visste vi kjønnet tidligere så da var det lettere å pønske ut navnet. Jeg har forresten skrevet det i KG bloggen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bestemt oss...

Mannen er motstander av navn før barnet er født, dessuten diskuteres det heftig enda. Men vi har da et par navn på lista som vi ikke er altfor uenig om.

Er bare så spent på om det fortsatt er gutt eller om jordmor har sett feil... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss!!!

.........men ikke helt da, må jo se om det passer :jepp:

Han skal kalles opp etter min avdøde far, men hvis baby'n ser ut som en "Enrique" er det kansje dumt å kalle han "Pål"!!!!! Så vi har to back up navn i tilfelle.

Vi fikk jo vite at det var gutt på UL i uke 18, helt uten tvil, så det helt tydelig selv. Og vi fikk bekreftet kjønnet på 3D UL i uke 25, så det er helt klart en gutt!!! Skulle det være feil, så har vi et knippe jentenavn på lur, just in case :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, her er navnet i boks nå:)

Bestilte oss sydentur til vinteren igjen (skal forresten bli spennende å ta med en liten gutt på tur), og under bestilling måtte vi jo komme med navn til barnet - så da ble det navnet vi egentlig har vært fornøyde med begge to....(selv om vi liksom ikke var helt sikre tidligere).

Som nevnt over - det kan jo hende navnet ikke passer barnet når han endelig ser dagens lys:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den som visste det.

Vi har ikke pratet om det enda, men må jo finne et navn som passer både til etternavn og sammen med søskenene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i gården synes mannen alle navna jeg liker er "gamle gubber/gamle kjerringer-navn" :fnise:

Matilda har jeg ikke lufta for ham enda, det er noe jeg har hatt litt i bakhodet lenge. Får se om han liker det. Burde absolutt skrives uten h mener jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille tass skal hete Sindre. Har alltid likt det navnet, det er så godt å si liksom :) Og så vil mannen gjerne kalle opp bestefaren sin som han var veldig knyttet til i tillegg, så da legger vi på Nikolai som andrenavn.

Så får vi håpe på at det ikke blir total kræsj med det navnet når han kommer da - har nemlig ikke noe backupnavn :sukk:

Blir det mot formodning jente, får vi noen dager med heftige diskusjoner før hun får tildelt noe navn ja........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjønnet fortsatt stemmer med det vi har blitt fortalt blir det Hedda. Begge ville ha et ganske kort navn, og synes det var fint... kan jo hende vi ombestemmer oss - men nå har jeg blitt så knyttet til det at det blir rart å bytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har snakket litt om valg av navn, men har ikke bestemt oss enda. Det navnet vi begge liker aller best, er vi ikke enige om stavemåten på. :sukk:

Vi er sta begge to, så det spørs om det ikke ender opp med at vi velger et helt annet navn. Men hvilket, det er fortsatt veldig usikkert.

At det skal være så vanskelig å bestemme seg, når det egentlig finnes så utrolig mange fine navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn, men ingen som liksom utpeker seg som det navnet... Ungen vår må jo ha det fineste navnet i verden :fnise: Men det er liksom ingen navn som er fine. Er litt redd for å angre tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg tenkte først på Iben, så Live. Mannen likte ingen av disse så da fant vi et annet ;)

Og nå er jaggu mannen i ferd med å trekke seg på dette også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...