Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er godt å knaske på rå kålrabi, men har hørt at ikke bør spise for mye av dette (og rå potet) pga stivelsen. Men hva er "for mye" i denne sammenheng? Til mellommåltid har jeg nå spist to "skiver" kålrabi, som er omtrent på størrelse og tykkelse med en brødskive. Er det for mye på en dag?

Dette er ikke noe gjør daglig. Det er sjelden vi har kålrabi, men når vi først har så liker jeg å spise en skive her og der. Men jeg vet ikke hvor mye som er lurt å gnage på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke spise kålrot når man prøver å gå ned i vekt heller nå da??? Er bortimot den eneste grønnsaken jeg orker å få ned uten å brekke meg. Har spist det hver dag i det siste, og trodd jeg har vært flink... :(

Skrevet

I min South Beachbok står det at jeg kan spise kålrot og jeg spiser det derfor som mellommåltid i samme mengder som deg. Stivelse har jeg aldri tenkt på i kålrotsammenheng, jeg ser på den som nordens appelsin.

Gjest Elfrida
Skrevet

:klø: En kilo rå kålrabi har 360 kalorier, og 64 gram karbo. Hvis du spiser så mye så blir det jo litt karbo, men du blir også antagelig stappmett og full av div. vitaminer, mineraler og fiber.

Hvis det fins slankekurer som setter begrensning på hvilke grønnsaker man kan spise er den moden for søppelhaugen. (Noe som for øvrig gjelder 99 % av slankekurer i min mening - kast dem.)

Skrevet

Da vil jeg tro at en skive eller to ikke gjør noe. Takk for svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...