Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Jeg vil kjøpe meg en sovesofa som er god å sitte, god å sove i og slitesterk. Tenkte meg prisklasse 15 - 30 000 kr, gjerne billigere om den er bra og billig
happyhappy Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Jeg husker jeg maste meg til en sovesofa da jeg bodde hjemme hos mor og far:-) Den første tiden var det helt herlig å ha både sofa og seng i ett, og jeg var så flink til å gjøre den om til sofa hver morgen. Men sakte men sikkert så ble det et pes, og rommet så ut som et bomba rom med alle putene. Er du virkelig sikker på at du vil ha sovesofa? I så fall bør du dra innom en møbelforretning og se der. Den jeg hadde var fra Bohus og kosta 7-8000 kr husker jeg. Den var i grunn litt småhard å sove på, men jeg likte det.
sommerglede Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 vi har 2 soversofaer.. kun fordi vi har stoooor plass....og har veldig mye barn på overnatting.. men vil absolutt ikke anbefale å ligge på dem om man ikke må.. de er jo ganske harde...
Gjest TS Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Hei tusen takk for svar Sofaen skal brukes til gjesteseng, når vi har overnatting, og ellers blir det bruk som sittemøbel på tv/data rom. Vil kjøpe en som er god å sitte i, slitesterk og er god å sove i for gjestene våre. Men vet ikke om det finnes? Noen som vet om noen?
Gjest HB Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Det finnes en butikk i Oslo som heter Sovesofa-spesialisten. Tror de har en hjemmeside. Der burde det være mulig å få hjelp. Jeg er oppvokst med sovesofa. Min siste var en toseter hvor man brettet sengen ut fremover på gulvet. "Sengebunnen" besto av "hønsenetting" med store hull slik at den ble ganske myk å ligge på selv om det var tynn madrass. Men den passet nok best til meg som ikke veier så mye. Er man tung eller 2 stk. blir det for mykt. Selve sofaen er like pen i dag selv om den er 20 år gammel (nå gjesteseng hos mine foreldre). Hilsen Lille meg
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 http://www.hovdenmobel.no/index.php http://www.bohus.no/default.asp?page=63 bohus forhandler hovden sovesofa. der kan de velge bland tre ulike madrass typer. samt ulike stoff, vanger osv. står på sidene til hoven møbler. kronglete sider men..... vil bare si at som gjest er det verste som er å komme en helg å ligg på en utrolig hard sovesofa. har prøvd to typer fra IKea og de duger ikke. en hjørne sofa som hverken er god å ligge i eller sitte i. en anne to seter fra ikea er heller ikke god. er liskom bare en hard tettpakken skum madrass. på hovden sofa får du vanli pocket fjær madrass. vil anta disse er mer beganglig og dein gjester kommer oftere og er blidere når de er på besøk.
Nausicaä Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har sovet på en sovesofa i tre år nå, for det meste slått ut som en seng. Veldig god å sove på, faktisk. Den jeg har har et rom under som man kan oppevare sofaputer i. Selve sovesofaen fungerer slik at både ryggen og setet er fjærmadrasser, og så løfter du opp setet og drar det til deg når du skal legge ryggen ned. Veldig lett, ingenting som lett kan bli ødelagt. Jeg vil altså anbefale en sovesofa av denne typen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå