Gå til innhold

kviser og p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har gått på microgynon i 1,5 år nå, og vært plaget med kviser - spesielt om vinteren. Aldri vært så plaget tidligere, verken før jeg begynte på p-piller eller da jeg gikk på trionetta tidligere. Nå skal jeg bytte til yasminelle, som jo skal kunne hjelpe mot kviser.

Er det noen som har byttet p-pilletype og fått bedring i kvisene, som kan fortelle meg hvor lang tid det kan ta? Jeg antar at det er individuelt, men hadde vært interessant å høre hva andre har opplevd. P-pilletype spiller ingen rolle. Skal begynne å ta yasminelle neste mandag, og håper at det kan bedre seg raskt, for akkurat nå har jeg store problemer med å komme meg ut av huset pga kvisene mine...

Takk! :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! Jeg har gått på microgynon i 1,5 år nå, og vært plaget med kviser - spesielt om vinteren. Aldri vært så plaget tidligere, verken før jeg begynte på p-piller eller da jeg gikk på trionetta tidligere. Nå skal jeg bytte til yasminelle, som jo skal kunne hjelpe mot kviser.

Er det noen som har byttet p-pilletype og fått bedring i kvisene, som kan fortelle meg hvor lang tid det kan ta? Jeg antar at det er individuelt, men hadde vært interessant å høre hva andre har opplevd. P-pilletype spiller ingen rolle. Skal begynne å ta yasminelle neste mandag, og håper at det kan bedre seg raskt, for akkurat nå har jeg store problemer med å komme meg ut av huset pga kvisene mine...

Takk! :goodbye:

Er yamsinelle det samme som yasmine? Isåfall tror jeg de skal hjelpe på kviser. Trodde de fleste p-pillene gjorde det. Jeg går på Loette, og er veldig fornøyd med den. Får 1 eller 2 kviser i ny og ne, men tror heller det skyldes av at jeg er alt for gla i snoperier :o)

Tror det er vanlig at effekten kommer etter et par uker! Håper det vil gå bedre med huden din. Husk at det er SVÆRT viktig å drikke vann. Ikke bare 3-4 glass, men masse. Alle undervurderer vann, men det er mye viktigere enn det vi egentlig tror.

Lykke til :)

Skrevet

Takk! Yasminelle er på en måte "lillesøsteren" til Yasmin, men skal inneholde mindre hormoner, og sånn sett være bedre. To uker høres jo toppers ut!:D Litt redd for at jeg ikke kommer til å se noen forbedring på 12 uker. Men tenker at bare det å få microgynon ut av systemet mitt bør hjelpe betraktelig, så kanskje det skjer raskt.

Skrevet

Gi det hvertfall tre måneder før du evt. gir opp. :)

Skrevet
Gi det hvertfall tre måneder før du evt. gir opp. :)

Ja, jeg og mener det er ca 3 mnd før alt "fungerer" som du skal. Som oftest forsvinner bivirkningene etter ca 3 mnd.

Gjest Gjest_Nille_*
Skrevet

Ikke gi opp:)

Min vennine på vgs slet veldig med masse kviser i fjeset.

Når jeg traff henne så sa jeg til henne at hun burde snakke med legen sin om p-piller mot kviser.

Hun gjorde det, og himmel hva det fungerte. Det kan ta noen mnd. Så goder resulltater på henne etter 3-4 mnd. Helt kvitt problemet etter ca 6 mnd:)

Selvsagt så dukker det opp en kvise sånn innimellom, men hun har ikke noe problemer med dette mer:)

Husk at det er veldig viktig å ta pause fra pillene en mnd vær tredje mnd (tre mnd med pille, en mnd opphold) Du behøver ikke være redd for at kvisene skal komme tilbake i løpet av den mnd, det rekker de ikke.

Så snakk med legen din :)

Lykke til

• 6 måneder senere...
Skrevet
Ikke gi opp:)

Min vennine på vgs slet veldig med masse kviser i fjeset.

Når jeg traff henne så sa jeg til henne at hun burde snakke med legen sin om p-piller mot kviser.

Hun gjorde det, og himmel hva det fungerte. Det kan ta noen mnd. Så goder resulltater på henne etter 3-4 mnd. Helt kvitt problemet etter ca 6 mnd:)

Selvsagt så dukker det opp en kvise sånn innimellom, men hun har ikke noe problemer med dette mer:)

Husk at det er veldig viktig å ta pause fra pillene en mnd vær tredje mnd (tre mnd med pille, en mnd opphold) Du behøver ikke være redd for at kvisene skal komme tilbake i løpet av den mnd, det rekker de ikke.

Så snakk med legen din :)

Lykke til

Hvilket merke var dette:-)??

Skrevet

Jeg kan teke meg det var Diane som er den eneste tabletten utviklet mot kviser, som også fungerer som prevensjon. Det er hvertfall ofte et naturlig førstevalg når en ønsker prevensjon som tar kviser i samme slengen, selv om det egentlig er motsatt. En kvisemedisin med preventiv effekt. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...