Gå til innhold

Dronning Sonja.


ellapille

Anbefalte innlegg

Det var så fint at Dronningen viste hvor glad hun var da hun ble møtt på Gardermoen i går kveld. Tårene rant. Det å se at vår Dronning og den nybakte bestemoren kunne slippe å være perfekt ved hver anledning hun viser seg offentlig. Det var så koselig å se at hun tillot seg selv og vise for hele Norge hvor glad og stolt hun var. Gratulerer med barnebarnet vår kjære Konge og Dronning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så utrolig enig! Så henne på nyhetene i morges, og jeg ble rørt selv!

Det er godt og se at også Dronningen kan blåse i etikette, og være en stolt, nybakt bestemor!!

Synes hun nesten ble penere enn det hun vanligvis er, for gleden over barnet gjorde henne pen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt Sonja. Være seg hun griner eller ikke. Hun er for stiv og for lite folkelig. Fint at Harald er folkelig så det holder for dem begge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tidligere reagert på at Dronningen har virket litt for stiv og pertentlig. Men syns det virker som om hun har myknet litt de siste årene.

Det er da uansett ingen tvil om at gleden hennes over dette er ekte og dypfølt. Ønsker dem alle tillykke med barnet, jeg. Det er like stort, enten man er Dronning eller syerske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg har stor sans for Dronningen, hadde den ære av å hilse på henne for en tid tilbake og hun tok seg god tid til å snakke med alle som var tilstede- synes ikke hun er verken stiv eller pertentlig i det hele tatt men som Norges Dronning må hun bevare en viss grasiøsitet og "avstand".

Ble veldig rørt av bildene fra Gardermoen selv jeg.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt trist jeg at det første møte med barnebarnet skal være offentlig. det er jo så mange følelser i sving oss alle parter under noe sånt. men de er jo vandt med og være offentlige, og jeg blir bare mer og mer happy for at jeg ikke er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke noen fan av Sonja jeg heller, virker som nesa vender litt for mye mot sky...., men så har jeg aldri treft henne personlig heller jeg da. Men er glad på hennes og Haralds vegne nå selvfølgelig.

Har ikke noe forhold til kongefamilien ellers, men detta syns jeg er stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det var fint å se at Dronningen viste sin private side igår. Jeg er også av dem som synes at hun til tider kan virke litt stiv, men det er muligens for henne en måte å "overleve" /takle den jobben på? Uansett er det veldig hyggelig at hun offentlig viser sin glede over å ha fått et barnebarn. Det er jo en gledens dag for alle det, uansett posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt trist jeg at det første møte med barnebarnet skal være offentlig. det er jo så mange følelser i sving oss alle parter under noe sånt. men de er jo vandt med og være offentlige, og jeg blir bare mer og mer happy for at jeg ikke er det

Skjønner hva du mener, men nå snek de seg jo avgårde i går kveld, og dermed ble ikke det første møtet offisielt likevel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Dronningen virker som en ordentlig og sympatisk person jeg. Selv om det ytre kan oppfattes som vel korrekt og litt småsnobbete ?

Jeg tror hun har mye godt som vi ikke ser, og jeg har lest en selvbiografi om henne som hun har vært med på å skrive selv. Derfor sitter jeg vel med et annet inntrykk enn de som mener hun virker så streng ?

Tror ikke det er lett for henne heller, å være så åpen og spontan hele tiden. Det er tross alt en stor og offisiell rolle hun er i og damer er såvidt jeg vet litt mer opptatt av utseende og framtreden og å være "korrekt" i slike sammenhenger. Dessuten har jo Dronningen vært mye syk og det har jo vært litt kaos i rekkene i Kongehuset de siste årene, så jeg skjønner at hun kan virke stiv. Men man skal ikke skue hunden på hårene :D

Jeg synes hele kongefamilien er flotte jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også en av dem som har hatt inntrykk av at dronning Sonja har vært noe vel stiv og snobbete, men er enig i at vi likevel har en flott dronning som virkelig har blitt mer "folkelig" de senere årene. Synes det er en styrke at hun klarer å vise engasjement og følelser også offentlig, nå sist med det nykommende barnebarnet.

ringblomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Kjenner flere som har møtt Sonja ved ulike anledninger, noen opp til flere ganger pga jobb el. ALLE (uansett om de er høyt eller lavt på stigen) bare skryter av henne.

Mette M er litt mer uformell og får pes for det. Noe vil alltid være galt i noens øyne når man er offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste av oss ser de offentlige personer på avstand og kan overhode ikke dømme dem utfra dte vi ser der.

Jeg hilser av og til på veldig offentlige personer, har også hilst på medlemmer av kongefamilien. Alle jeg har truffet er vanlig hyggelige mennesker som deg og meg.

Kanskje ikke jeg heller hadde vært meg selv med Her&Nå oppi trynet til enhver tid...? :sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke jeg heller hadde vært meg selv med Her & Nå oppi trynet til enhver tid...?  :sinnatagg:

Nemlig. Hvem klarer det :roll:

Dronningen gjør en fantastisk jobb - synes jeg! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Betty Blue

Det å bli bestemor er vel stas uansett hvem man er. At Sonja ble rørt over denne begivenheten sier vel egentlig ikke noe om henne - annet enn at hun syns det er stas med barnebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bli bestemor er vel stas uansett hvem man er. At Sonja ble rørt over denne begivenheten sier vel egentlig ikke noe om henne - annet enn at hun syns det er stas med barnebarn.

Det sier kanskje nettopp noe om henne. Vi mennesker tror at kongefamilie eller andre høytstående representanter er så annerledes enn oss at vi legger oss opp en mening og kanskje forventninger, at kanskje det er vi vanlige folk i gata som legger lista på disse menneskene, og fra gammelt av så var det slik, men i nyere tid så vil man ha det folkelige tilbake samtidig som man vil beholde det eventyrlige uoppnålige, er ikke rart at kjendiser, kongefamilie eller andre representanter for Norge alltid blir klaget på, vi blir jo aldri fornøyde,, Jante loven lever .............også på vrangen. Uansett hvordan folk ter seg etter den rette tiden, så vil det absolutt være noen som misliker det.

Og selvfølgelig er det vel stas å bli bestemor uansett hvem man er, men man kan ikke sammenligne denne verdensborgeren på helt lik linje med nabobarnet. Det betyr ikke at nabobarnet er noe dårligere, men Maud Angelica er faktisk en del av den Norske historie, Nummer 3 til tronen, representant for landet Norge, ja jeg synes det er stort. Vi har et kongedømme, med en stolt og respektabel fortid i forhold til flere andre land, Så kanskje flere skal tillate seg å være stolte av Kongefamilien som er landets ytterste representanter.Hvem kunne gjort en bedre jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har truffet Sonja flere ganger. Hun er både hyggelig, munter og oppriktig interessert. Jeg synes ikke hun har "nesen i sky". At noen kan virke slik når de blir fremstilit i mediene er en ting. Om de virkelig er det er noe helt annet. Jeg skjønner heller ikke hvorfor noen synes hun virker slik. Synes alltid at hun virker meget vennlig og imøtekommende i intervjuer, og ved andre offentlige anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skulle ønske mine barns besteforeldre hadde vært like ydmyke som Sonja, må være godt for foreldrene å se at barnebarnet berørte henne så sterkt. Håper hun får mange fine år som bestemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...