Gjest jente 15 ;D Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 hei! jeg lurer på om noen her har noen enkle, kjekke triks for å bli kvitt dotter i ørene. jeg får det altid når jeg kjører nedover til skolen, og i nedover bakker generelt. dette er utrolig irriterende og smerte fullt. det varer stort sett i oppptil én til to timer. takk på forhånd
Gjest nextlife Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Tygg tyggegummi i situasjoner du pleier å få dott. Trykket man får når man "snuser" inn nesesparay kan også hjelpe, bruk bare vanlig saltvannsspray
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Du burde prøve å skylle ørene med en sånn plastdings(fra apotket tror jeg) slik at ørevoksen går ut.Hvis det er mye ørevoks som er årsaken til problemet da selvfølgelig!
Ut_på_tur Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 hei! jeg lurer på om noen her har noen enkle, kjekke triks for å bli kvitt dotter i ørene. jeg får det altid når jeg kjører nedover til skolen, og i nedover bakker generelt. dette er utrolig irriterende og smerte fullt. det varer stort sett i oppptil én til to timer. takk på forhånd Hold deg for nesa og blås ut. Eller så går det også an å bevege kjeven sidelengs så langt du får den noen ganger fram og tilbake.
Gjest jente 15 ;D Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 tusen takk for alle svar setter pris på det jeg prøvde allt dere sa men ingen ting fungerte sånn direkte. skapingen av dottingen har det ikke vært så mye av i det siste men flere svar / hjelp til probleme hadde fortsatt vært bra!!
Gjest jente 15 ;D Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 ville bare si at jeg ikke har problemet lenger (jippiii ) tusen takk for all hjelp altså :love:
sEnsAtion Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 For å øke trykket i mellomøret kan du holde på nesen og munnen mens du blåser. For å lage vakuum i mellomøret, det motsatte, gjesper du mens du trekker pusten inn gjennom nesen. Det sistnevnte høres kanskje litt komplisert ut, men med litt øving kan du få det til. Disse metodene lar deg øke og senke trykket i mellomøret etter behov, og kan være greit dersom du plages med trykkforandringer. Når du kommer ned i terrenget øker lufttrykket. Dersom det ikke hjelper på egenhånd, oppsøk legen din og la han eller henne kikke i ørene dine. Det er smertefritt å undersøke ørene og det kan være lurt i tilfelle du har for mye ørevoks i øregangen. Hvis det sistnevnte er tilfelle, kan ørene skylles hos legen. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå