Gjest My2cents Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Hvordan fjerner jeg det seige belegget etter stearinvoks fra et speil og en malt bordflate? Jeg har vasket og vasket, men flekkene lar seg ikke fjerne. Tips?!
Gjest HB Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Har du prøvd å vaske med Zalo? Det skal ta fete flekker. På stoff kan du bruke kaffefilter/tørkepapir og strykejern over for å suge opp fettet. Det kan jo prøves i hvert fall på speilet. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Stearin, tyggegummi og andre seige saker fjerner du med Goo Gone. Det er laget til nettopp det, og gir penest resultat. Har prøvd det selv, og er overbevist fan!
Bomull Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Stearin, tyggegummi og andre seige saker fjerner du med Goo Gone. Det er laget til nettopp det, og gir penest resultat. Har prøvd det selv, og er overbevist fan! Hvor får man kjøpt dette? Tar det stearin på møbelstoff også?
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Hvor får man kjøpt dette? Tar det stearin på møbelstoff også? Stearin på stoff fjernes nesten av seg selv dersom du legger tørkepapir over og så stryker over det igjen. Tørkepapiret suger opp den varme stearinen og alt forsvinner. Gjorde det på en j*** dyr jakke en gang og den ble like fin!
Bomull Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Det har jeg forsøkt men både farge og en del stearin ble igjen (Vi har fått grønn stearin på vår beige soffa)
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Det har jeg forsøkt men både farge og en del stearin ble igjen (Vi har fått grønn stearin på vår beige soffa) Å? -Men dere må bruke litt dyrt tørkepapir tror jeg, med stor oppsugingseffekt. Har hørt noen si matpapir, men det tror jeg ikke blir bra..
Bomull Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Nei matpapir fungerer ikke, det har jeg prøvd Vi bruker bare Lambi husholdningspapir så det burde være bra nok. Men problemet er at det er så mye at strykejernet blir fullt av stearin, og fargen sitter igjen i stoffet.
hufsa! Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Heia,tørketull og strykejernet så vask med rein salmiakk så er det som nytt!!Har sølt MYE stearin i mitt liv he he.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå