Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Moren har politianmeldt barnehagen og søkt om overflytting, i tillegg til å ringe avisen. Jeg mener at hun overreagerer. http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=507329
Gjest Bellatrix Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Hvis han tydelig hadde smerter og armen hans var vridd så burde barnehagen ha reagert på det.
Kipa Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 det står at barnet var blek og virket ikke i form, spiste dårlig. allerede da hadde i hvertfall jeg og de jeg jobber sammen med ringt, om ikke for at moren skulle komme- men for å si hvordan det stod til i hvertfall.. Synes det var merkelig håndtering av saken fra bhg sin side jeg da.. Det e rikke alltid nødvendig med feber, må jo se an alm tilstanden også. Noen er så opphengt i den feberen...
la Flaca Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Jeg støtter mora 100% i anmeldelsen. Det skal ikke være åpning for at et barn brekker arma i norske barnehager uten at noen oppdager det. Da er det for dårlig oppfølging av ungene, og noe drastisk bør gjøres med rutinene på avdelingen.
Gjest Veronica Mars Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
ToveM Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Tror ikke det alltid er så lett, min mann gikk også med en brukket arm som barn (riktignok litt eldre enn denne gutten), det ble aldri oppdaget og armen ble aldri helt god etterpå. Syntes og en politianmeldelse var litt drøyt, hadde i alle fall aldri vurdert det selv, selv om jeg kanskje hadde sagt noen ord til barnehagem... Endret 12. februar 2008 av ToveM
Donpedro Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Fetteren min gikk med brukket albue en hel dag i barnehagen, men ingen ringte avisen av den grunn (klage til styrer gjorde de imidlertid) Selv har jeg gtt med brukket hånd en hel uke, før jeg skjønte at det var noe som en lege burde se på.
Nigo-san Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Melder meg inn i klubben av de som har gått med brukket arm i flere dager uten at mine foreldre merket det. Så uten å ha vært til stede synes jeg det er vanskelig å si hvorvidt barnehagen har utvist uaktsomhet eller ikke. Mulig det var uansvarlig, mulig det ikke var det. At det har vært en ubehagelig opplevelse for alle parter, barnehagen inkludert, er i hvert fall sikkert. Og litt på siden av saken, så får jeg alltid et fryktelig positivt inntrykk av folk når det første de gjør er å løpe til avisa...
Gjest Tigress Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Eg gjekk med knekt tå i mange veker eg, utan at eg skjøna noko. Så kan hende det ikkje var så vondt. Dei sa jo at han ikkje skreik, ikkje så lett å tenkje på å sjekke armen då! Endret 12. februar 2008 av Tigress
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 Jeg skjønner godt at mammaen reagerte, og synes det er slett behandling av barnehagen - om jeg hadde gått til anmeldelse er mindre trolig, kommer an på barnehagens håndtering av saken. Dere som sier at dere har/vet noen som har gått med brukket arm uten at det ble oppdaget - i dette tilfelle oppdaget mammaen ganske fort hva som feilte gutten - armen var vridd - da burde personalet også ha oppdaget det - især siden gutten hadde vært utilpass i flere timer, skulle tro de ville fulgt han nøye opp. Dessuten burde de uansettvringt mammaen da guttens allmenntilstand var såpass dårlig.
Lykkelita Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 Skjønner at mor blir lei seg når hun skal hente barnet sitt, og opplever at ingen av personalet har merket at han har brukket albuen. Men vi vet ingenting om personalsituasjonen i denne barnehagen. Noen mener at personalet ikke hadde oversikt. Med to voksne og 18 barn sier det seg selv at man ikke kan følge med på alle barna samtidig. I denne saken blir det ord mot ord. Mor sier at barnet gråt av smert da hun hentet han, mens personalet sier at han ikke gråt. Synes det er litt drøyt å politianmelde barnehagen. Hvem skal mor anmelde? Og hva vil hun oppnå med det?
Gjest Mayamor Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes det å løpe til avisen og politianmelde saken er å overreagere. Skjønner at moren reagerer, men ikke at hun trengte å overreagere...
Betsy Skrevet 12. februar 2008 #14 Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes absolutt det er drøyt nok til at barnehagen fortjener en aldri så liten tankevekker. Men - å løpe til avisen og onkel politi synes jeg kanskje er litt i overkant. Jeg melder meg forøvrig også inn i klubben for de som har gått med uoppdaget benbrudd som barn. Jeg gikk med brudd i skulderen i en hel uke før legen tok min mor seriøst.
Tusenfryd Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 Jeg hadde blitt knust om barnet mitt hadde hatt slike smerter en dag. Men jeg stoler fullt og helt på barnehagen vår, og hadde de sagt det ikke var gråt, hadde jeg trodd på det. Snakket litt med dem i går om denne saken, og vi var enig i at det burde ha blitt oppdaget. Her handlet det ikke bare om smerter, men en arm i feiol vinkel. Feil vinkel på en arm må man da for f... se? Eller ikke? Hvis barnet bare trekker seg unna og sitter i en krok? Det er sesong med mye klær og forkjølelse... Men det er klart at man blir tigermamma når man opplever sånt. Politianmeldt er å gå langt, hadde neppe tenkt på det, men rapportert til kommunelege, barnehagekontoret i kommunen, ja det hadde jeg helt sikkert!
Brukernavn Skrevet 14. februar 2008 #16 Skrevet 14. februar 2008 (endret) Moren har politianmeldt barnehagen og søkt om overflytting, i tillegg til å ringe avisen. Jeg mener at hun overreagerer. http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=507329 Jeg støtter moren 100 %, og ville reagert kraftig selv, om dette var mitt barn. Endret 14. februar 2008 av Brukernavn
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #17 Skrevet 15. februar 2008 syns mora reagerte helt ute på viddene!! politianmelde og ta ut gutten fra barnehagen i tillegg å gå til avisa. alle mennesker gjør feil, og det kunne jo ikke være lett å se at ungen hadde smerter når han ikke skrek. dessuten i intervjuet av ho mora satt ho med barnet på fanget og røyket!!!! og ga masse sjokolade til gutten... joda... akkurat som om ho e noe bedre selv!
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 15. februar 2008 #18 Skrevet 15. februar 2008 Jeg støtter moren 100% i dette, og hadde gjort akkurat det samme selv. Forhåpentligvis blir det såpass mye oppstyr rundt dette at personellsituasjonen i norske barnehager settes på dagsordenen. Hvor mange barnehager er det ikke som for en stor del går rundt ved hjelp av 18 årige vikarer som knapt er tørre bak øra?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #19 Skrevet 15. februar 2008 Moren har politianmeldt barnehagen og søkt om overflytting, i tillegg til å ringe avisen. Jeg mener at hun overreagerer. http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=507329 Jeg vil heller si at det er litt for lett å bli barnehagetante. Herregud så inkompetent! På tide at man begynner å stille litt flere krav til barnehageansatte enn at de er glade i barn...
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #20 Skrevet 15. februar 2008 Barnehagetante? Hva er det? Hvilen verden lever du i? Det er ikke så rart at ingen gidder å utdanne seg innen det yrket, det er jo alt for underbetalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå