Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

En annen ting jeg lurte på, som kanskje noen her kan svare på:

Tenker jeg skal prøve å forbedre noen vgs karakterer til høsten om jeg ikke kommer inn i år, men jeg går også et studium på en høgskole. Studiet på høgskolen består av 60 studiopoeng det året med 2 eksamener til jul. Det jeg lurer på da er om det er noen som har tatt opp noen fag som privatist samtidig som de har gått på en høgskole/universitet? Og hvor mange fag har dere evt. tatt opp høstsemesteret? Jeg tenker på kanskje å ta opp to fag i tillegg til to høgskoleeksamener - for mye/for lite?

Alle innspill mottas med takk :)

Kommer litt an på hvilke fag det er snakk om. Enig med MikeDelta at norsken er ganske omfattende. De andre fagene skulle gå helt greit :)

Tok selv alt på 1 år og følte at det ikke akkurat var veldig tungt. Selv om jeg hadde andre ting på siden om som tok masse tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest guttorm

Ringte til opptakskontoret i dag angående alderspoengene. Der fortalte de at de delte ut alderspoeng akkurat likedan som samordna opptak. Sa at visst jeg fylte 22 i år så fikk jeg 6 poeng :) nesten like glad nå som etter de fysiske prøvene, så akkurat er det med poeng her i gården:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til opptakskontoret i dag angående alderspoengene. Der fortalte de at de delte ut alderspoeng akkurat likedan som samordna opptak. Sa at visst jeg fylte 22 i år så fikk jeg 6 poeng :) nesten like glad nå som etter de fysiske prøvene, så akkurat er det med poeng her i gården:)

Kødder du? Herlig nyheter hvis det stemmer :jepp: Kanskje jeg slipper ta opp fag da :P

Tenkte på å ta opp samfunnslære og Nyere Historie isåfall. Ikke veldige vansklige fag, men som sløv vgs student er det muligheter for forbedring :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen av dere som har vært på intervju som IKKE ble spurt om dere fortsatt stod ved valget av skole? Altså om dere ønsket å gå i bodø eller oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen av dere som har vært på intervju som IKKE ble spurt om dere fortsatt stod ved valget av skole? Altså om dere ønsket å gå i bodø eller oslo?

Var vel det siste dem spurte meg om på intervjuet. Fikk også spørsmål om hvorfor jeg ikke ønsket å gå i Bodø også i samme slengen.

Endret av artaniz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja LauraLine.. Nå nærmer det seg ;)

Om 16 timer så er du ferdig med det fysiske!!!!

:danser:

håper du får en skikkelig god natt så du er uthvilt til i morgen!!!

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja LauraLine.. Nå nærmer det seg ;)

Om 16 timer så er du ferdig med det fysiske!!!!

:danser:

håper du får en skikkelig god natt så du er uthvilt til i morgen!!!

:sove:

Nå er det kun 15 timer igjen... :danse:

Det har vært en lang dag i dag..det kribler i kroppen,- gleder meg veldig til i morgen! Har jo sett frem til dette lenge og jobbet hardt for det, så satser på et godt resultat:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Litago_*

Heisann alle sammen!

Spennende lesestoff her gitt! :-) Henger meg på med litt info om opptaksdagen min! :)

Var i kr.sand for to uker siden ca. klarte meg fint, og kom meg videre til intervju:) Vi var vel 19 stk som møtte. 6 jenter og ca 13 gutter. En forsvant på allerede svømmingen og to på løpingen. Ei jente strøk på styrkedelen. For min del var jeg veldig fornøyd. 13 poeng totalt!

Løping: 3

Svømming:4

Benk:1

Hang-ups:1

Lengde:4

På intervjuet fikk jeg egentlig bare spørsmål om meg selv og om mine tanker om yrket. Ingenting om politiets oppbygging etc....!

-Positive og negative sider ved meg selv

-Hva jeg ville gjøre innenfor politiyrket, og hva jeg syntes var viktig ved yrket

-Om jeg hadde opplevt noe som hadde gitt meg en støkk

-Hvorfor jeg vil bli politi

-Om jeg mente det var noe negativt ved yrket

-Hva som gjør meg sint

Husker ikke alt, men det var vel i hovedsak det som nevnt ovenfor. Nemda var skikkelig grei, men jeg følte ikke at jeg fikk svart slik som jeg ville. Hadde pugga en del om politiet som jeg ikke fikk vist at jeg kunne (en av grunnene til avslag i fjor var kunnskap om yrket). Venter iallefall spent på svar som dere andre! :-)

Lykke til imorgen Lauraline!

Et spørsm. til dere:-)

Hvilken avdeling har dere valgt? Oslo eller bodø? Og hvorfor? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken avdeling har dere valgt? Oslo eller bodø? Og hvorfor? :-)

Oslo. Rett og slett fordi jeg er født og oppvokst i Oslo, og ønsker å jobbe i Oslo når jeg er ferdig. Men om jeg skulle komme inn i Bodø, gjør ikke det meg noen ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsm. til dere:-)

Hvilken avdeling har dere valgt? Oslo eller bodø? Og hvorfor? :-)

Har bare søkt i Oslo. Dette er fordi jeg har samboer som jeg har kjøpt leilighet sammen med her. Blir litt vanskelig å selge den, skaffe jobb til henne og flytte til Bodø om jeg skulle komme inn.

Endret av artaniz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spørsm. til dere:-)

Hvilken avdeling har dere valgt? Oslo eller bodø? Og hvorfor? :-)

Jeg har søkt i Oslo, pga jobb, samboer og leilighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rallyb_*

Jeg skrev at det spitle ingen rolle i egenerklæringen.

Det viktigste er å komme inn!!

Dette spørte de meg også om under intervjuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har satt Oslo øverst fordi jeg har mye slekt der borte, og det dermed er enklere for meg å skaffe meg et sted å bo osv. Dessuten er jeg fra Bergen, og det gjør at det er mye lettere (og billigere) for meg å dra hjem. Men jeg hadde ikke takket nei dersom jeg hadde fått tilbud om plass i Bodø. Jeg har hørt mye bra om studentmiljøet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk ikke spørsmål om dette :forvirret:

Kan være for at jeg har mann, en del barn og hus her i Oslo.. Og i tillegg et barn med spesielle behov. Søkte bare Oslo.

Hadde livet mitt sett annerledes ut hadde Bodø nok vært alternativ 1. Bodø er en flott by og jeg hører at student miljøet er godt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var dei fysiske testene over. Det var en 5-6 stykker tror jeg som ikke møtte opp, litt usikker på hvor mange som strøk, men iallefall 2. Vi var kun 4 jenter i dag, den ene røk på styrkedelen. Helt ærlig så er jeg vell mest skuffet, selv om jeg sto. Målet mitt var 10 poeng eller under, -har jo klart det fint på trening men det gikk ikke i dag.

Slik ble poengsummen min:

Svømming 2 poeng

Hangups 3 poeng (10 stk urggg, en i fra toern!)

Benkpress 2 poeng (to i fra shitt..........)

Lengde 3 hehe.. her tryna jeg på andre forsøket..var jammen glatt den platen- men fikk kreditt for humøret- kunne jo ikke annet enn le..

Løpetesten 5

Så totalt 15 poeng.

Så er det nemden igjen i morgen, noen jeg heldigvis ikke gruer meg for. Er bare å være seg selv og håpe å tro at det går rette veien:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer MikeDelta`s innlegg!!!

Gratukere LauraLine :jepp:

:duskedame:

Og MikeDelta :

LYKKE TIL I MORGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tvi tvi - stå på!! Alt går med MASSE vilje!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...